AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #121 Del Skrevet i går, 10:15 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så å like å også snakke med mennene til venninner i et festlig lag er det samme som å legge an på dem? Anonymkode: 2a20d...bd7 TS skriver jo at venninnen kanskje tror hun er ute etter mennene deres. Det må jo være en grunn til det. Normale folk tenker ikke sånn om single venner som oppfører seg vanlig. Men ja da, la oss være enige om at vennene er slemme og at de ikke tåler å være sammen med single. Jeg personlig tror forklaringen er en annen, som jeg skrev i mitt første innlegg så tipper jeg det var en av de andre (altså ikke TS sine nære venninner) som tok initiativet. Eventuelt at de synes det har blitt mye «krise-snakk». Men du kan tro det du vil, ingen av oss vet. Anonymkode: c7abb...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet i går, 10:46 Forfatter #122 Del Skrevet i går, 10:46 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Trist at det var min kommentar som traff, men jeg tror du får det bedre uten å bruke energi på disse. Det finnes mange andre mennesker å bruke tiden på. Jeg benyttet mine interesser til å skape nye bekjentskaper samtidig med at jeg fikk utøvd mine hobbyer. Det kan være vanskeligere når man er voksen, men ikke umulig. Dessuten var også mine barn også i tenårene, så det var moro å finne på noe med dem også. En annen ting jeg har oppdaget de siste 10 årene er at jeg har mindre behov for masse folk rundt meg enn jeg hadde tidligere. Og jeg setter meg selv høyere på prioirteringslista enn jeg gjorde før. Om dette skyldes overgangsalder ( bullshitfri sone) eller at jeg alltid har vært slik men ikke tatt det innover meg ( flink pike syndrom) er jeg usikker på, men jeg har det veldig bra i eget liv nå, og vet også at om forholdet til min samboer skal ryke av ulike årsaker så står jeg uansett trygt på egne ben. Lykke til med ditt nye liv. Anonymkode: 6a863...7b2 Merker jeg setter stor pris på dine svar. Jeg er så enig med deg ❤️ Jeg kjenner faktisk på en indre glede av å "gå solo"! Jeg har allerede en del planer og utflukter jeg gleder meg til å gjøre alene. Kanskje sært, men deilig å slippe forholde seg til andre hele tiden, og bare ta hensyn til seg selv. Snill pike syndromet er jeg veldig ferdig med kjenner jeg. Og det er ingen andres feil enn min egen, bare for å ikke høres helt dust ut 🤣 Enkelte her tar sannheter ut i fra lufta. Godt man er såpass stødig i seg selv at man kan kaste dårlige kommentarer og utsagn bak seg. Så bra og høre at du står støtt på egne ben! Man glemmer litt at det viktigste man har, er seg selv. Jeg tenker at du forstår hva jeg mener med dette. Masse lykke til selv ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet i går, 10:57 Forfatter #123 Del Skrevet i går, 10:57 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): TS skriver jo at venninnen kanskje tror hun er ute etter mennene deres. Det må jo være en grunn til det. Normale folk tenker ikke sånn om single venner som oppfører seg vanlig. Men ja da, la oss være enige om at vennene er slemme og at de ikke tåler å være sammen med single. Jeg personlig tror forklaringen er en annen, som jeg skrev i mitt første innlegg så tipper jeg det var en av de andre (altså ikke TS sine nære venninner) som tok initiativet. Eventuelt at de synes det har blitt mye «krise-snakk». Men du kan tro det du vil, ingen av oss vet. Anonymkode: c7abb...673 Jeg har ikke antatt dette selv, men tok dette som en mulig forklaring, da noen nevnte dette! Heldigvis vet jeg selv hvem jeg er, til tross for at du faktisk synser såpass mye at jeg fremstår som en skikkelig stor dust. Ingen er perfekte, men dine antagelser går litt over grensa. "Lei av å høre meg prate om krisa". Var du klar over at jeg kun har snakket med dem om dette en gang? 😂 Og en annen side av saken er at jeg har vært med på at en av mennene til denne ene venninna la ann på alt som gikk på to bein... at jeg tok opp kampen for henne istedenfor å legge meg ned og spre beina for den dusten? Jeg synes du burde trå litt mer varsomt fremover. Du vet aldri hvilken kamp andre kjemper. Greit med meninger, men treffer du på folk som ikke står støtt i seg selv, kan de faktisk gå i kjellerne av dine sannheter. Tenk litt over det. Jeg leser mellom linjene, men det er andre der ute som kanskje ikke klarer det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet i går, 11:10 #124 Del Skrevet i går, 11:10 Singelmam83 skrev (På 15.2.2025 den 17.14): Jeg er skuffet!! Men er usikker på om det er mitt ego som er mest skuffet eller om dette er noe jeg burde ta videre. Min beste venninne forteller meg for et par dager siden at hun skal ut og spise og på Latter med noen venner av seg. Jeg spør hvem, og her sier hun først at det vil hun ikke si. Allerede her er det "redflags", for min del. Etter noe prating frem og tilbake forteller hun at dette er med to av våres nærmeste venninner, samt to andre par. Eller som hun sier " en par tur"! Alle cellene mine forteller meg at dette føles som et svik. Rett føre jul ba jeg henne og disse to nære venninende på julebord hos meg. Dette var noe tre av fire av oss hadde planlagt, med dato og alt. Alle tre avslo to dager før og jeg satt igjen som en dust! Som alenemor (med huset for meg selv...som de liker og tro er enkelt! For da slipper jeg jage ut et eller annet mannfolk... og derfor foreslo dem at de skulle ha det hos meg) hadde jeg ryddet, handlet og ordnet allerede en uke i forveien. Alt forteller meg at dette er så langt ifra hva jeg kan kalle ett vennskap!!! Har jeg rett eller er jeg bare overfølsom? At venner/venninner ønsker å gjøre noe parvis må da være greit. At hun ikke ønsket å si med hvem var kanskje fordi hun synes det var ubehagelig ovenfor deg vell viten om at du kunne føle deg ekskludert. Forsåvidt forståelig at du gjør det, men ikke legg såå mye i det. Dette med avslag to dager før et planlagt julebord hos deg synes jeg var ufint av dem. Det er totalbildet av vennskapet du burde se på, og ikke enkelttilfeller. Blir du skuffet/ekskludert noen ganger, så må man børste det av seg hvis vennskapet ellers er bra. Men blir du sittende igjen på utsiden ofte så bør du kanskje vurdere om vennskapet ikke er noe for deg? For vennskap skal ikke være nedbrytende på sikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet i går, 11:17 Forfatter #125 Del Skrevet i går, 11:17 Bombasi skrev (1 minutt siden): At venner/venninner ønsker å gjøre noe parvis må da være greit. At hun ikke ønsket å si med hvem var kanskje fordi hun synes det var ubehagelig ovenfor deg vell viten om at du kunne føle deg ekskludert. Forsåvidt forståelig at du gjør det, men ikke legg såå mye i det. Dette med avslag to dager før et planlagt julebord hos deg synes jeg var ufint av dem. Det er totalbildet av vennskapet du burde se på, og ikke enkelttilfeller. Blir du skuffet/ekskludert noen ganger, så må man børste det av seg hvis vennskapet ellers er bra. Men blir du sittende igjen på utsiden ofte så bør du kanskje vurdere om vennskapet ikke er noe for deg? For vennskap skal ikke være nedbrytende på sikt. Jeg er selvfølgelig helt enig med deg! Spørsmålet mitt ble noe forenklet, da det blir litt voldsomt å legge ut alt av fakta. Etter å ha lest mange gode svar og meninger har jeg kommet frem til at jeg på ingen måte er en prioritering for dem. Og dette grunnet mye mer enn bare denne ene gangen. Det var egentlig bare det som toppet det hele 😅 Jeg forstår at alle som mener at det virker sutrete og spm burde nok vært formulert på en annen måte. Men jeg har klart å klarere mer etter å ha lagt ut denne ene lille filletingen. Så takk for svar 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet i går, 11:25 #126 Del Skrevet i går, 11:25 (endret) Singelmam83 skrev (8 minutter siden): Jeg er selvfølgelig helt enig med deg! Spørsmålet mitt ble noe forenklet, da det blir litt voldsomt å legge ut alt av fakta. Etter å ha lest mange gode svar og meninger har jeg kommet frem til at jeg på ingen måte er en prioritering for dem. Og dette grunnet mye mer enn bare denne ene gangen. Det var egentlig bare det som toppet det hele 😅 Jeg forstår at alle som mener at det virker sutrete og spm burde nok vært formulert på en annen måte. Men jeg har klart å klarere mer etter å ha lagt ut denne ene lille filletingen. Så takk for svar 😊 Jeg synes ikke du sutrer. At du føler deg ekskludert er helt lov å føle på, og noe sier meg at følelsen har blitt rettferdiggjort flere ganger enn bare ved tilfellene i HI. Det er trasig at du har kommet så i baklefsa av vennskapene. Da er det bare èn ting å si: ta vare på deg selv, med det det innebærer. Det er ikke alt man skal innfinne seg i, særlig ikke om det går på bekostning av deg selv. Du er jo fortsatt ung ( ☺️ ) så du har tid i massevis til å skape nye og bedre relasjoner. Særlig i en verden der ensomhet er en reell hverdag for altfor mange. Kanskje finner du deg en enslig venninne som også er alenemamma som du får et mye bedre bånd til. F.eks. Opp med hodet og bygg framtiden din. 😊 Endret i går, 11:26 av Bombasi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet i går, 11:29 #127 Del Skrevet i går, 11:29 Høres ut som der er bedre å finne seg andre venner. Min mor har ofte vært singel eller dratt alene på ting, uten kjæresten. Ikke snakk om at vennene hennes noen gang ekskluderer henne pga status! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet i går, 11:34 Forfatter #128 Del Skrevet i går, 11:34 Bombasi skrev (4 minutter siden): Jeg synes ikke du sutrer. At du føler deg ekskludert er helt lov å føle på, og noe sier meg at følelsen har blitt rettferdiggjort flere ganger enn bare ved tilfellene i HI. Det er trasig at du har kommet så i baklefsa av vennskapene. Da er det bare èn ting å si: ta vare på deg selv, med det det innebærer. Det er ikke alt man skal innfinne seg i, særlig ikke om det går på bekostning av deg selv. Du er jo fortsatt ung ( ☺️ ) så du har tid i massevis til å skape nye og bedre relasjoner. Særlig i en verden der ensomhet er en reell hverdag for altfor mange. Kanskje finner du deg en enslig venninne som også er alenemamma som du får et mye bedre bånd til. F.eks. Opp med hodet og bygg framtiden din. 😊 Tusen takk for et oppegående og støttene svar 😁 Jeg tåler en støyt jeg altså, så dette skal gå bra. Gleder meg til masse egentid, uten at dette skal føles ensomt. Tenk så mange muligheter man har, når man slipper forholde seg til andres kalender og ønsker 🤣 Bare for å sette det på spissen. Ensomhet er en forferdelig tilstand for mange. Men jeg velger heller å være ensom alene enn å føle meg ensom sammen med andre 🙃 Jeg er klar for verden, foreløpig solo 😍 Og hvem vet, livet skjer.. og det finnes masse fine mennesker der ute i verden! Ta vare ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:38 #129 Del Skrevet i går, 11:38 Jo fkere sånne tråder jeg leser om "store lykkelige vennegjenger", jo mer glad er jeg for at jeg heller har venner i ulike omgangskretser som jeg LIKER. De har selvsagt lov å eksludere deg på dette, og de har lov å droppe å møte opp på julebordet. Om det derimot er folk du da har lyst å forsøke å opprettholde et vennskap med, er ditt eget valg. Personlig ville jeg heller fokusert på å bygge andre vennskap med folk jeg følte meg ønsket hos. Anonymkode: 16cc6...265 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:07 #130 Del Skrevet i går, 14:07 Singelmam83 skrev (3 timer siden): Jeg har ikke antatt dette selv, men tok dette som en mulig forklaring, da noen nevnte dette! Heldigvis vet jeg selv hvem jeg er, til tross for at du faktisk synser såpass mye at jeg fremstår som en skikkelig stor dust. Ingen er perfekte, men dine antagelser går litt over grensa. "Lei av å høre meg prate om krisa". Var du klar over at jeg kun har snakket med dem om dette en gang? 😂 Og en annen side av saken er at jeg har vært med på at en av mennene til denne ene venninna la ann på alt som gikk på to bein... at jeg tok opp kampen for henne istedenfor å legge meg ned og spre beina for den dusten? Jeg synes du burde trå litt mer varsomt fremover. Du vet aldri hvilken kamp andre kjemper. Greit med meninger, men treffer du på folk som ikke står støtt i seg selv, kan de faktisk gå i kjellerne av dine sannheter. Tenk litt over det. Jeg leser mellom linjene, men det er andre der ute som kanskje ikke klarer det. Igjen, jeg presenterer det ikke som sannheter, men som muligheter. Synes du virkelig det er bedre at de ekskluderer deg fordi du er singel? Har du tenkt på muligheten at det ikke var dine venninner som tok initiativ til denne kvelden. Min agenda her er bare å få deg til å tenke deg litt om før du kutter ut dine tre beste venninner. Anonymkode: c7abb...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet i går, 14:31 Forfatter #131 Del Skrevet i går, 14:31 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Igjen, jeg presenterer det ikke som sannheter, men som muligheter. Synes du virkelig det er bedre at de ekskluderer deg fordi du er singel? Har du tenkt på muligheten at det ikke var dine venninner som tok initiativ til denne kvelden. Min agenda her er bare å få deg til å tenke deg litt om før du kutter ut dine tre beste venninner. Anonymkode: c7abb...673 Det er en bra agenda. Men tenk litt over ordvalgene dine i det minste... "Normale mennesker tenker ikke sånn"... Den er ganske nedslående og brutal!😅 Mulig du ikke mener det sånn, men man må være ekstra forsiktig når man skriver. Det kan fort misforståes, og riktig bruk av ordvalg blir ekstremt viktig når man ikke kan lese kroppspråk og tonefall. Men takk for alle muligheter du har fremlagt ☺️ Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, for jeg legger ikke ann på mannfolka dems eller snakker om meg og mitt. Jeg er en lytter, som velger å være åpen, blid og forekommen i sosiale settinger. Men at jeg ikke er en prioritet hos dem er hvertfall tydelig. Og det holder faktisk med å ha kommet frem til den forklaringen. Jeg kutter dem kanskje ikke helt ut, men jeg kommer ikke til å ta insj til å finne på noe. Ingen er så opptatt at man må bla seg frem flere mnd i kalenderen for å få til noe. Bruke tid på noen som anser mitt samvær som nesten verdiløst, det gidder jeg ikke forholde meg til. Og sånn ble det egentlig med den saken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå