Ninaen Skrevet onsdag kl 12:47 #101 Del Skrevet onsdag kl 12:47 exictence skrev (1 time siden): Du har nok rett at det er sånn i de fleste tilfeller. Men kjenner på meg selv at det hadde ikke vært noe for meg. Og mulig ikke alle psykiskfunksjonshemmede eller ei vet hva de går til. Nå er ikke flertallet av disse psykisk funksjonshemmede (dine ord). Og Trygve som brukes som eksempel er ikke det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet onsdag kl 12:56 #102 Del Skrevet onsdag kl 12:56 Ninaen skrev (8 minutter siden): Nå er ikke flertallet av disse psykisk funksjonshemmede (dine ord). Og Trygve som brukes som eksempel er ikke det. Jeg sa psykisk utviklingshemmede eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet onsdag kl 12:58 #103 Del Skrevet onsdag kl 12:58 exictence skrev (3 timer siden): Kanskje jeg har sett altfor lite til å mene noe, men jeg orket faktisk ikke å se, fordi de ble presset sånn til å utføre noe som de tydelig sa ifra om at de ikke ville. Men da gikk du glipp av mestringsfølelsen og gleden ved å komme seg opp på det fjellet,eller isbade eller alt det andre de gjorde. Som Pia sa hun hadde aldri vært på en fjelltopp før. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet onsdag kl 13:02 #104 Del Skrevet onsdag kl 13:02 Ninaen skrev (På 21.3.2025 den 23.59): Jeg vet! De fleste voksne evner jo ikke å reflektere på den måten. Flotte ungdommer. Og siste episode. Da Peder og Mikkel sleit. Og Peder ender med «vi setter oss ned», ikke fordi vi gir opp og ikke at det ble et nederlag, men fordi man måtte finne en løsning som fikk. Peder sa det på en så fin måte selv, husker ikke helt presist nå. Og den utforkjøringa til Sunniva og Syver…jeg håper folk skjønner hva den bakken der er for noe! Er ikke sånn «se så flinke de var som kjørte ned en bakke, søte ungdommene med utfordringer», det er som Pølsa sa selv at de kjørte som toppidrettsutøvere, den bakken er berykta og det var isføre! Jeg kjente det i rompa selv da Mikkel datt, fy fader ass. Og så satte S og S utfor der som om de aldri hadde gjort noe annet. Ja det kan ikke ha vært lett for henne å synstolke ned den bakken med så mye lyd fra publikum. Og en veldig smart løst utfordring av Mikkel og Peder synes jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet onsdag kl 13:33 #105 Del Skrevet onsdag kl 13:33 (endret) Vera Vinge skrev (4 timer siden): Jeg skjønner for øvrig ikke kritikken mot Pettersen her. Jeg syns han gjør en god figur og ønsker å løfte fram noe viktig. Om han personlig får noen fordeler av det, ser jeg ikke problemet med. Det er så mange gode aspekter ved dette programmet, alt fra viktigheten av samhold og inkludering, til å se at alle har noe å bidra med uavhengig av funksjonsnedsettelser. Det syns jeg han fortjener kred for, ikke kritikk fordi han kan ha noen foredrag i kjølvannet av dette. Det er ikke snakk om noen foredrag, det er snakk om bøker, foredrag, salg av merchandise. Det er snakk om store penger. Flott at programmet når ut til mange og skaper positive ringvirkninger, men hadde han gjort dette om han ikke tjente noe på det? Endret onsdag kl 13:35 av Fotballfluen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet onsdag kl 13:36 #106 Del Skrevet onsdag kl 13:36 Fotballfluen skrev (2 minutter siden): Det er ikke snakk om noen foredrag, det er snakk om bøker, foredrag, salg av merchandise. Det er snakk om store penger. Flott at programmet når ut til mange og skaper positive ringvirkninger, men hadde han gjort dette om han ikke tjente noe på det? Neppe. Aftenpostens anmelder er ikke imponert av den nye boken: Anmeldelse av Øystein «Pølsa» Pettersen selvhjelpsbok Myke bein: Nøkkelen til å lykkes uten å miste deg sjæl på veien "Når «Team Pølsa» har gått sin seiersgang på TV-skjermen i vinter, er det ikke på grunn av Øystein «Pølsa» Pettersen, som har gitt serien sitt navn. Det er fordi det er rørende å se unge mennesker som overvinner utfordringene sine." 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet onsdag kl 15:05 #107 Del Skrevet onsdag kl 15:05 Djækklåsst skrev (1 time siden): Aftenpostens anmelder er ikke imponert av den nye boken: Anmeldelse av Øystein «Pølsa» Pettersen selvhjelpsbok Myke bein: Nøkkelen til å lykkes uten å miste deg sjæl på veien "Når «Team Pølsa» har gått sin seiersgang på TV-skjermen i vinter, er det ikke på grunn av Øystein «Pølsa» Pettersen, som har gitt serien sitt navn. Det er fordi det er rørende å se unge mennesker som overvinner utfordringene sine." For å være på, må du være av. Visdomsord fra Øystein Pettersen. Som sagt, intet nytt under solen, kun velkjente floskler som pakkes inn i nytt navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet onsdag kl 15:29 Forfatter #108 Del Skrevet onsdag kl 15:29 Fotballfluen skrev (1 time siden): Det er ikke snakk om noen foredrag, det er snakk om bøker, foredrag, salg av merchandise. Det er snakk om store penger. Flott at programmet når ut til mange og skaper positive ringvirkninger, men hadde han gjort dette om han ikke tjente noe på det? Sikkert ikke. Han har en familie å forsørge. Hadde du hatt råd til å ta deg fri i månedsvis uten inntekt for å gjøre altruistiske ting? Jeg skjønner ikke at prosjektets verdi skal avhenge av at Øystein Pettersen må være Jesus Kristus. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet onsdag kl 15:35 #109 Del Skrevet onsdag kl 15:35 Boetica skrev (4 minutter siden): Sikkert ikke. Han har en familie å forsørge. Hadde du hatt råd til å ta deg fri i månedsvis uten inntekt for å gjøre altruistiske ting? Jeg skjønner ikke at prosjektets verdi skal avhenge av at Øystein Pettersen må være Jesus Kristus. Med en inntekt som hans; absolutt. Det handler ikke om lønn, det handler om merkevarebygging. Pettersen er en tidligere idrettsutøver som har blitt influencer. Prosjektet hadde stått enda sterkere med en programleder som ikke fikk hovedfokuset. Han er mye, og tar mye plass. Han er ikke hovedpersonen her, men han gjør som alle andre influencere; bygger merkevaren sin ved å framstå altruistisk og empatisk. Som du selv sier; han tjener jo penger på å gjøre dette. Hadde han gjort det om det ikke bidro til merkevarebygging og framtidig inntekt? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet onsdag kl 15:58 Forfatter #110 Del Skrevet onsdag kl 15:58 Fotballfluen skrev (22 minutter siden): Med en inntekt som hans; absolutt. Det handler ikke om lønn, det handler om merkevarebygging. Pettersen er en tidligere idrettsutøver som har blitt influencer. Prosjektet hadde stått enda sterkere med en programleder som ikke fikk hovedfokuset. Han er mye, og tar mye plass. Han er ikke hovedpersonen her, men han gjør som alle andre influencere; bygger merkevaren sin ved å framstå altruistisk og empatisk. Som du selv sier; han tjener jo penger på å gjøre dette. Hadde han gjort det om det ikke bidro til merkevarebygging og framtidig inntekt? Jeg synes slett ikke han tar mye plass. Så vi er uenige om det meste her 😊 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet onsdag kl 21:15 #111 Del Skrevet onsdag kl 21:15 Men tenk da hva det gjør med en ungdom å endelig få være en del av et lag,og faktisk få venner. Som mamma til Pia sa da hun hentet henne i siste episode, at alle foreldrene har kontakt og de ville treffes igjen. Og som Syver sier, dette er den beste dagen i livet mitt,for i morgen er jeg alltid litt dårligere. Tenk om forskerne kunne funnet en kur mot barnedemens. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet fredag kl 10:08 #112 Del Skrevet fredag kl 10:08 (endret) Pølsa gav også ut bok i 2022, som også fikk slakt, med overskrift «pølsevev»: https://www.underdusken.no/bokanmeldelse-sport/polsevev/300742 «Sistnevnte (Martin Luther King) ville kanskje ha snudd seg i graven om han visste at «I have a dream» nå blir brukt av en norsk millionær for å opphøye egen skikarriere, likevel klarer jeg ikke slutte å smile.» «Mot slutten av Helt konge! synker smilet ned i en irritert mine over bokens gjentagende innholdsløshet. Verre er det at et utall naive næringslivsledere antagelig vil betale dyrt for å høre Pølsa misbruke Dalai Lama og preke om konge-metoden i årene fremover. Muligens er Helt konge! bare et økonomisk motivert påfunn i kjølvannet av en innbringende skikarriere og dobbel Mesternes mester-deltagelse, men en får faktisk følelsen av at Pettersen – i likhet med hans entusiastiske følgerskare i sosiale medier – tror på det selv. Det er selvsagt flott om disse menneskene føler at de kan «lykkes med alt de gjør» etter å ha lest boken, men det finnes langt mindre klisjéfulle former for placebo der ute.» Den andre deltakelsen i Mesternes Mester var en gullgruve for Pølsa, for mange kjøpte dette påståtte makkverket, og man kan nok være temmelig sikker på at han som nevnt neppe var vond å be – om det i det hele tatt var slik at det var han som ble spurt om å være med i programmet på nytt og ikke motsatt: https://www.dagbladet.no/bok/haver-inn-folk-sa-jeg-var-gaeren/75726635 Endret fredag kl 10:17 av Djækklåsst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet fredag kl 12:05 #113 Del Skrevet fredag kl 12:05 Jeg synes faktisk serien hadde stått seg bedre uten en sånn frontfigur, og mer fokus på de fagpersonene som var med. At de brukte f.eks Birgit Skarsten underveis var bra, det var konstruktivt og fint, og det å få vist fram hvor viktig det er å ha noen å se opp til som er «lik en selv». Programmet trengte ikke Pølsa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet fredag kl 13:33 Forfatter #114 Del Skrevet fredag kl 13:33 Ninaen skrev (1 time siden): Jeg synes faktisk serien hadde stått seg bedre uten en sånn frontfigur, og mer fokus på de fagpersonene som var med. At de brukte f.eks Birgit Skarsten underveis var bra, det var konstruktivt og fint, og det å få vist fram hvor viktig det er å ha noen å se opp til som er «lik en selv». Programmet trengte ikke Pølsa Men noen må være organisator. Og det var det pølsa som gjorde, derfor trenger programmet pølsa 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet fredag kl 18:21 #115 Del Skrevet fredag kl 18:21 Ninaen skrev (6 timer siden): Jeg synes faktisk serien hadde stått seg bedre uten en sånn frontfigur, og mer fokus på de fagpersonene som var med. At de brukte f.eks Birgit Skarsten underveis var bra, det var konstruktivt og fint, og det å få vist fram hvor viktig det er å ha noen å se opp til som er «lik en selv». Programmet trengte ikke Pølsa Ikke mer Birgit Skarsten, vær så snill! Like mye kjendis hun som «Pølsa» Klart programmet trengte Øystein. For en fantastisk motivator han var! Helt topp. Folk tåler ikke at noen tjener ei kroner mer enn de.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet lørdag kl 17:39 #116 Del Skrevet lørdag kl 17:39 Ninaen skrev (På 28.3.2025 den 13.05): Jeg synes faktisk serien hadde stått seg bedre uten en sånn frontfigur, og mer fokus på de fagpersonene som var med. At de brukte f.eks Birgit Skarsten underveis var bra, det var konstruktivt og fint, og det å få vist fram hvor viktig det er å ha noen å se opp til som er «lik en selv». Programmet trengte ikke Pølsa Hun var dyktig, hadde blitt en flink miljøterapeut eller lignende vis hun velger den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet lørdag kl 17:46 #117 Del Skrevet lørdag kl 17:46 Vera Vinge skrev (På 26.3.2025 den 10.36): Jeg skjønner for øvrig ikke kritikken mot Pettersen her. Jeg syns han gjør en god figur og ønsker å løfte fram noe viktig. Om han personlig får noen fordeler av det, ser jeg ikke problemet med. Det er så mange gode aspekter ved dette programmet, alt fra viktigheten av samhold og inkludering, til å se at alle har noe å bidra med uavhengig av funksjonsnedsettelser. Det syns jeg han fortjener kred for, ikke kritikk fordi han kan ha noen foredrag i kjølvannet av dette. Det er jo seg selv han ønsker å løfte frem. Det er det som er problemet. Deltakerne er bare statister i hans fremstilling av seg selv. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 12 timer siden Forfatter #118 Del Skrevet 12 timer siden Honey Dew skrev (18 timer siden): Det er jo seg selv han ønsker å løfte frem. Det er det som er problemet. Deltakerne er bare statister i hans fremstilling av seg selv. Det er din tolkning, ikke et objektivt faktum. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 4 timer siden #119 Del Skrevet 4 timer siden Boetica skrev (8 timer siden): Det er din tolkning, ikke et objektivt faktum. Om man ser på mye annet av diverse lenker som er postet i denne tråden, så er det et mønster som peker i den retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 4 timer siden Forfatter #120 Del Skrevet 4 timer siden Djækklåsst skrev (1 minutt siden): Om man ser på mye annet av diverse lenker som er postet i denne tråden, så er det et mønster som peker i den retning. Jeg ser subjektive meninger. Fra folk som misliker ham. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå