Gå til innhold

Team Pølsa

Boetica

Anbefalte innlegg

Noen som har sett første episode? Jeg gleder meg til å se hvordan det går videre med gjengen.

Her var det veldig tett på vonde følelser som avmakt og utenforskap men også ståpåvilje, mestring og humør. Må si det ble både smil og tårer på meg og. Pia som aldri hadde følt seg som en del av et lag. Hvor engstelig Trygve har blitt. Men ikke minst positivitetsmaskinen Mikkel!

Og for en fin fyr Øystein Pettersen er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp sett første episode, og tenker at denne serien fortjener samme oppmerksomhet som Demenskoret fikk. 🏆

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte litt dårlig smak i munnen av denne type program hvor man samler litt "utenfor mennesker". Se hvor søte og flinke de er liksom. 

Men jeg har sans for Pølsa og har trua på at det holdes på et ålreit nivå. Skal se programmet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tankevekkende å se de to i sitski som i flere situasjoner ble fullstendig avhengig av de andre. De skulle få mestringsfølelse, men mestringen besto av å stole på at de ble ivaretatt av andre. Det må være utrolig tøft. Håper de to får oppleve å kunne bidra på andre måter og være en ressurs for de andre i gruppa. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (8 timer siden):

Jeg får ofte litt dårlig smak i munnen av denne type program hvor man samler litt "utenfor mennesker". Se hvor søte og flinke de er liksom. 

Men jeg har sans for Pølsa og har trua på at det holdes på et ålreit nivå. Skal se programmet. 

Jeg tenker dessverre at du tenker slik; sier litt om ditt bilde av "utenfor mennesker". Ser programmet som et hvilket som helst annet realityprogram som handler om mestring. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymphadora skrev (8 timer siden):

Jeg tenker dessverre at du tenker slik; sier litt om ditt bilde av "utenfor mennesker". Ser programmet som et hvilket som helst annet realityprogram som handler om mestring. 

Så det var det du tok av mitt innlegg. 

Jeg har et barn som er "utenfor" selv, så jeg tenker at jeg vet litt om dette. Synet mitt burde derfor være klart. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (1 time siden):

Så det var det du tok av mitt innlegg. 

Jeg har et barn som er "utenfor" selv, så jeg tenker at jeg vet litt om dette. Synet mitt burde derfor være klart. 

Det er jo en informasjon som ikke lå i din opprinnelig kommentar,  da kan du ikke regne med at det var klinkende klart. 

Samtidig er det fortsatt ditt syn, og det  er kanskje farget av situasjonen du er i og hvilke erfaringer dere måtte ha.  Når jeg ser slike programmer tenker jeg på ingen måte at deltakerne er søte og flinke på en stakkarslig måte. Jeg synes de er kjempetøffe, og er med på noe jeg aldri hadde turt selv. Jeg tenker disse programmene er viktige fordi det viser at de er helt vanlige mennesker, men med noen mer synlige utfordringer som de dessverre ofte blir dømt etter. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (23 minutter siden):

Det er jo en informasjon som ikke lå i din opprinnelig kommentar,  da kan du ikke regne med at det var klinkende klart. 

Samtidig er det fortsatt ditt syn, og det  er kanskje farget av situasjonen du er i og hvilke erfaringer dere måtte ha.  Når jeg ser slike programmer tenker jeg på ingen måte at deltakerne er søte og flinke på en stakkarslig måte. Jeg synes de er kjempetøffe, og er med på noe jeg aldri hadde turt selv. Jeg tenker disse programmene er viktige fordi det viser at de er helt vanlige mennesker, men med noen mer synlige utfordringer som de dessverre ofte blir dømt etter. 

Når jeg må bruke personlig informasjon for å forklare hva jeg mener, da gidder jeg ikke mer. 

Jeg mener mitt innlegg står godt i det og synes at andres forsøk på å tillegge meg meninger og menneskesyn jeg ikke har,  er ganske teit, for ikke snakke om nedlatende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til den type programmer selv ofte. Jeg er selv autist og setter veldig lite pris på "de" og "oss" holdningen som ofte kommer frem enten i programmene, eller som resultat av programmene. Men etter første program er jeg forsåvidt positiv så langt. Jeg syntes de har lyktes med å sette fokus på hvor ensomt og vondt det er å være utenfor samfunnet, og hvor lite plass det er i realiteten for å være annerledes i "verdens beste land". 

Jeg er litt skeptisk til at de bruker ungdom, de må jo tross alt vise seg veldig sårbar, men forhåpentligvis gir det mer enn det koster. Jeg kommer i hvert fall til å fortsette å se på, og er spent på hvordan programmet utvikler seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (2 minutter siden):

Når jeg må bruke personlig informasjon for å forklare hva jeg mener, da gidder jeg ikke mer. 

Jeg mener mitt innlegg står godt i det og synes at andres forsøk på å tillegge meg meninger og menneskesyn jeg ikke har,  er ganske teit, for ikke snakke om nedlatende. 

Du gadd mer da. Når du velger å kommentere på et offentlig forum,  så er innleggene dine opp for tolkning av de som leser det du har skrevet. Det det utelater av informasjon, kan ikke leseren vite. Du behøver ikke å dele personlig informasjon, men må da også stå i at det du skriver kan tolkes på en annen måte uten denne informasjonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært sendt bare ett program, men jeg synes så langt har lykkes å ikke objektivisere dem som «søte». Jeg synes det tas tak i individualiteten og at de får vise sin situasjon. Jeg synes at jeg selv og andre som er funksjonsfrisk kan ha godt av et innblikk i hindringene de møter på ulike måter. Blir det «oss og dem»? Deltakerne har jo fysiske utfordringer som fellesnevner, så kanskje. Men ikke på en dårlig måte synes jeg. Blir spennende å følge programmet videre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første program så vi i går og jeg må si jeg heier på disse ungdommene. Ja de har sine fysiske utfordringer, men likevel er de tenåringer på både godt og vondt. Så sårt med hun som ville være del av et lag. Trygve håper jeg kommer ut av frykten og nailer dette. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...