AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:24 #21 Del Skrevet torsdag kl 09:24 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ved IVF så modner mange egg som kroppen selv aldri ville valgt ut. Etter 40 er ikke sjansene ved IVF egentlig betydelige større enn å prøve selv. Anonymkode: 3b371...cf3 Den påstanden må du dokumentere, for det kan jeg aldri tro stemmer. Anonymkode: e3dce...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:09 #22 Del Skrevet torsdag kl 15:09 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den påstanden må du dokumentere, for det kan jeg aldri tro stemmer. Anonymkode: e3dce...6d0 Du tuller? Det jeg skriver er jo basics. Alle vet da at ved IVF modner man de fleste eggene man har i den syklusen, og selvsagt ville ikke disse blitt modnet av kroppen selv -kroppen modner kun ett egg per syklus. Anonymkode: 3b371...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:58 #23 Del Skrevet torsdag kl 15:58 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du tuller? Det jeg skriver er jo basics. Alle vet da at ved IVF modner man de fleste eggene man har i den syklusen, og selvsagt ville ikke disse blitt modnet av kroppen selv -kroppen modner kun ett egg per syklus. Anonymkode: 3b371...cf3 Tuller du? Det er ikke uvanlig å få flere barn fra samme egguttak, så at flere egg modnes i samme syklus betyr ikke at bare ett av dem ville vært bra. Jeg har selv to barn fra samme egguttak som ble gjort da jeg var 41 år. Anonymkode: e3dce...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:41 #24 Del Skrevet torsdag kl 16:41 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 17.00): Jeg er 41 år,mannen 45 . Ingen har barn fra før. Møttes sent . Har prøvd i 3pp uten resultat. Sjekket fertilitet da jeg var 31 år,alt bra. To bestemødre fikk barn etter 40. Mor og søstre har 3 og 4 barn hver. Ingen har slitt for å få barn. Tror dere det er håp ? Har stabile sykluser hver mnd på 27-28 dager. Har vært 4 sykluser uten p piller nå. Syns ikke jeg har så mye egg slim lenger som da jeg var yngre . Anonymkode: 013a0...380 Tror absolutt det er håp 🙂 vi er 40 og snart 44. Satt på første her. Hadde en kjemisk for et år siden, da var det en enslig rakker som hadde funnet veien, siden mannen ikke kom inni meg overhodet. Men nå er vi still early days i dette og det kan fortsatt ende i kjemisk eller sa. Men første gang han kom inni meg denne mnd i tiden rundt eggløsning. Jeg temper og loggfører i FertilityFriend og har generelt god kontroll på el. Anonymkode: 544ac...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:52 #25 Del Skrevet torsdag kl 17:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du tuller? Det jeg skriver er jo basics. Alle vet da at ved IVF modner man de fleste eggene man har i den syklusen, og selvsagt ville ikke disse blitt modnet av kroppen selv -kroppen modner kun ett egg per syklus. Anonymkode: 3b371...cf3 Jeg tipper hun snakker om det siste du skrev? At etter fylte 40 så er ikke ivf bedre enn å prøve selv naturlig. For det er jo feil. Ved ivf - som du selv sier - så henter man ut mange egg. Man har da mulighet til å befrukte det beste egget og spiren vil sitte fortere enn å la kroppen velge et egg selv. Det taper man tid på. For eggene blir dårligere og dårligere. Hvis det ikke var betydelig større sjanse med ivf så ville vel ikke leger anbefalt dette? Anonymkode: ff7e5...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:02 #26 Del Skrevet torsdag kl 18:02 Her må du høre på legen, ikke synserne her. Anonymkode: bbe8a...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tuller du? Det er ikke uvanlig å få flere barn fra samme egguttak, så at flere egg modnes i samme syklus betyr ikke at bare ett av dem ville vært bra. Jeg har selv to barn fra samme egguttak som ble gjort da jeg var 41 år. Anonymkode: e3dce...6d0 Ja, selvsagt kan det skje at mer enn ett modnet ved IVF er av god nok kvalitet. Du slåss mot stråmenn her. Poenget er at med IVF så modnes alle - eller de fleste- av eggene i en syklus. Kroppen selv velger normalt ut ett egg per syklus, ofte det som er best egnet. Så ved IVF så blir både dårlige og gode egg modnet. Anonymkode: 3b371...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #28 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tipper hun snakker om det siste du skrev? At etter fylte 40 så er ikke ivf bedre enn å prøve selv naturlig. For det er jo feil. Ved ivf - som du selv sier - så henter man ut mange egg. Man har da mulighet til å befrukte det beste egget og spiren vil sitte fortere enn å la kroppen velge et egg selv. Det taper man tid på. For eggene blir dårligere og dårligere. Hvis det ikke var betydelig større sjanse med ivf så ville vel ikke leger anbefalt dette? Anonymkode: ff7e5...b79 For noen kan IVF gi større sjanser, om de ikke klarer å bli gravide på egen hånd. Snakket sist om dette med en gynekolog i januar. Hun sa at når man blir gravid av seg selv, så klarer kroppen den første prosessen selv -den som IVF hjelper deg med. Anonymkode: 3b371...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #29 Del Skrevet 13 timer siden Ble gravid med barn nr 3 da jeg var 40, etter å ha prøvd i 6 mnd (brukte eggløsningstester). Var 42 da jeg ble gravid med nr 4, etter 2 mnd prøving. Anonymkode: e5b1e...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå