AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Har en baby på 6 uker. Vi slet med amming på sykehus, og skrek veldig ofte på sykehuset da hun ikke fikk tilstrekkelig med melk. Ble ikke tatt seriøst av personalet, og de sa jeg bare måtte fortsette å prøve. Ble sendt hjem, fortsatt skriking etter at hun drakk av puppen. Jeg ble da lei, pumper det lille jeg har og ga med flaske. Ble en helt ny baby, sovnet med en gang. Men etter dette er hun helt hysterisk når hun våkner og er sulten. Jeg gir nå MME, og det tar tid å varme flasken. Hun «angriper» flasketuten nesten når den kommer og stresser veldig med å drikke, hun er veldig glupsk og setter melka i halsen. Hun drikker ca .120ml hver 2-3 time og kan finne på å gråte etter dette men er så redd for å overmate henne da hun ikke sier i fra at hun er mett med flaska. Jeg gir noen ganger litt til, men må tilby smokk tilslutt som hun sutter på og sovner. I tillegg hater hun stellebordet, og har gjort det siden fødsel. Må mate henne først, ellers er det full fres på stellebordet. Men ofte gulper hun når bleia skiftes etter mat, da hun ligger flatt.. I tillegg hater hun å legges i sleepcarrieren sin, med mindre hun sover. Funker ikke å ha henne inntill meg heller. Men så fort jeg tar hun i klassisk ammestilling med smokk i munn blir hun rolig. Er det her vanlig? Noen tips?? Burde jeg gi mer mme, eller er 120ml innafor? Vekta hennes er foreløpig veldig bra. Syntes dette er litt vanskelig som førstegangsmor Anonymkode: 43572...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Helt vanlig at man bare skal fortsette å amme og at babyen skal gråte i starten... Hun kan gråte fordi hun er trøtt/kald/sulten/overstimulert/ubehag. Er tusen grunner til at hun gråter. Hun "HATER" ikke stellebordet, hun synes det er kaldt og ubehagelig, det er helt vanlig for babyer. Slutt å ta følelsene hennes personlig, din jobb er ikke å fjerne ubehaget, men å trøste i det. Anonymkode: bb2b7...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Det er helt vanlig at babyer gråter uten grunn. Har du sjekket at barnet ikke viser tegn på sult, er passe varm, ikke har våt bleie og får tilbud om nærhet, så må man bare ta gråten som den er. Det går heldigvis over. Anbefaler langsom flaskemating og mindre tut om hun glupsker alt i seg på kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå