Gå til innhold

Svigers tar aldri kontakt. Hva betyr det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres ut som de ikke bryr seg. Tviler på at de føler de plager dere om de skulle sendt en melding og spurt hvordan det gikk med barnebarna. Eller en melding bare for å si god helg. Jeg personlig har ingen kontakt med egen familie da de er giftige. Men svigers ringer et par ganger i uka og snakker med barnebarna via messenger. Altså snakk om 5-10 min maks. Jeg får meldinger hvordan det går med meg osv innimellom, så føler meg aldri glemt.

Anonymkode: b7c52...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som de ikke bryr seg. Tviler på at de føler de plager dere om de skulle sendt en melding og spurt hvordan det gikk med barnebarna. Eller en melding bare for å si god helg. Jeg personlig har ingen kontakt med egen familie da de er giftige. Men svigers ringer et par ganger i uka og snakker med barnebarna via messenger. Altså snakk om 5-10 min maks. Jeg får meldinger hvordan det går med meg osv innimellom, så føler meg aldri glemt.

Anonymkode: b7c52...026

Hvordan kan du konkludere med at det høres ut som de ikke bryr seg?? Folk er forskjellige, og ikke alle har behov for å snakke hver dag. Å ikke snakke sammen hver uke, er helt normalt for enormt mange mennesker. Det som du gjør, er ikke nødvendigvis slik de gjør... Mine foreldre er som sagt ikke så aktive til å ta initiativet selv, men jeg tviler aldri på kjærligheten deres til meg og mine! Det er sånn de er, og jeg selv har samme tendenser, overfor venner og familie. Er veldig treg til å ta kontakt/initiativet, men tenker på dem alle hele tiden. 

Anonymkode: 70040...96d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine foreldre er i slutten av 70 starten av 80 årene og de tar mindre og mindre kontakt fordi de ikke vil være til bry, så her er det vi ungene og barnebarn / oldebarn som tar kontakt 

Anonymkode: 32035...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 16.31):

Mine svigerforeldre tar aldri kontakt. Nå er barna 7 og 4år. I alle år har vi facetimet, sendt bilder og updates. Invitert oss selv på middag, invitert svigers hit og dit. De har stilt som barnevakt når vi har spurt. Av plikt tror jeg nå. 
Vi har vært til hjelp med snømåking, stell av hus, hage og hytte. 

Men, det et ALLTID vi som tar kontakt med dem. Hva faen er greia? Vi er inne i en hektisk periode nå og har ikke kontaktet dem på 14dager. Og de har ikke kontaktet oss heller. Mens mine foreldre (4stk med bonus foreldre) ringer og tekster hele tiden for å høre hvordan det går/når kommer vi på besøk/vil vi og/eller barna være med på whatever. Kan *jens* og *trine* komme på overnatting osv osv. 

Mannen min og er ganske såret og irritert. Han og ser jo mønsteret. Skal vi ta det opp med svigers eller faktisk bare gi faen? De er i 70-årene begge to hvis det er relevant. 

Anonymkode: 72524...7a5

Når skulle  de få tid til å ta kontakt tenkte du?

Dere har tatt kontakt med dem så ofte at 14 dager uten kontakt er en evighet? Jeg tror de hviler seg opp til neste bølge. Dette hørtes intenst ut. Det er jo ikke sikkert de er like ekstrovert som du er, og det må du jo respektere. Hva med at mannen tar en prat med sine foreldre og faktisk er interessert i å høre hvordan de har det og hva som er ok for dem? 

Anonymkode: bb41f...8c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dem? 

Noen er redde for å være til bry. De ser at dere har det hektisk, og lar det være opp til dere å ta kontakt når det passer for dere. Sånn var min farmor og farfar. De var kjemperedde for å være til bry og trenge seg på, og forstyrre i det de så som et hektisk liv. Så de lot det alltid være opp til sine barn å ta kontakt når det passet. 

Noen har mer behov for alenetid, og føler at de ikke får tid til å ta kontakt, for dere kommer dem alltid i forkjøpet. 

Og noen har veldig lite behov for kontakt, og tar ikke kontakt. 

Men du vet jo ikke hva som gjelder for dine svigers uten at dere tar en prat om det. 

Anonymkode: 146ba...c61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La de være i fred, kanskje la de få sjansen til å ta kontakt selv. Hvis dere hele tiden er i forkant, har det nok ikke vært noen passende anledninger for dem å ta kontakt.

Det sagt, vi merket noe av det samme med mannens foreldre. De er veldig behjelpelige, og vil veldig gjerne hjelpe, samtidig som de kan klage en del over at det er vanskelig med min stesønn som har spesielle behov. Det er jo forståelig at det er vanskelig, men de ser også ut til å ikke helt forstå hvordan det er for oss som står i det hver eneste dag.

Uansett. Vi ble rett og slett lei av å være de som alltid tok initiativ, og det virker som de endelig har begynt å forstå at også de må være litt mer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 19.01):

Jeg tar aldri initiativ til å besøke sønn og svigerdatter, til det er jeg blitt avvist for mange ganger fordi det ikke passer at jeg stikker innom… tar dog masse initiativ ifht barnebarna, det passer alltid når jeg spør om å få hente i bhg og ha på overnatting 😂

Anonymkode: 8fefd...4e0

Hva så?

Du får det til å høres ut som om relasjonen er slik at de vil ha kontakt når de får hjelp og ikke ellers. Så da spør jeg igjen, hva så? Det er jo barnebarna du skal være bestemor for. 

Anonymkode: 1df62...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...