AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Nå har det begynt å røre seg litt på jobb, og har fått vite at det blir forandringer til høsten relatert til bemanning. Noen blir flyttet hit og dit på avdelingene osv. Flere ulike ansatte har kommet til meg og spurt hvor mange år jeg har jobbet i barnehagen, samt hvor langt jeg er kommet i barnehagelærer utdanningen min. Etter at jeg svarte for meg, forsvant de bare videre til sitt uten at jeg fikk noe forklaring. Jeg er for ordensskyld ansatt i en 50% stilling, og har 1 år igjen av barnehagelærer utdanningen. Ble bare litt dårlig i magen over at det snakkes rundt på denne måten🫢 Tror dere det er fare på ferde..? Anonymkode: f23fc...326 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Om du snart er utdannet barnehagelærere hadde jeg ikke fryktet noen ting. Det er skikkelig mangle på pedagoger i hele Norge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Hadde du hatt lenger igjen på utdannelsen din, så hadde de sikkert sett etter andre som kunne tatt over jobben din, men siden du har så lite igjen, så vil de ha deg der. (er mitt inntrykk) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Nei de ville nok bare sammenligne ansiennitet for å se om de selv står i fare? Anonymkode: 18f2c...f59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Styrer har styringsrett og kan flytte deg over på en annen avdeling uavhengig av hva du ønsker, og som deltidsansatt er du mer utsatt for det. Men siden du er under utdannelse til bhg-lærer, tviler jeg på at du blir sagt opp. Mht oppsigelse sv overflødig personell er det avgjørende om du har fast stilling eller vikariat + ansiennitet, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Med utdannelsen din stiller du sterkt og er høyt ønsket i de fleste barnehager, så jeg hadde ikke bekymret meg. Kan hende du blir flyttet til en annen avdeling, men jeg tviler på at de vil kvitte seg med deg. Uansett om denne stillingen du har skulle gå i dass, har du store sjanser for å få jobb i den første barnehagen du går inn i og spør. En venninne av meg flyttet til et nytt sted, og det ble da for lang reisevei til hennes gamle jobb som ped.leder i en barnehage. Hun bare gikk inn i den ene av to som lå nærmest der hun bodde på det nye stedet, spurte om de trengte en ped.leder, og fikk JA! med en gang. Anonymkode: 6b557...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Folk er nok bare redde for jobben sin. Det er helt naturlig. Da spør de for å få inntrykk av hvordan de selv ligger an. Som (straks) barnehagelærer blir du nok ikke arbeidsløs - de ufaglærte ryker først. Hvis du mister jobben din nå er det et skrikende behov etter pedagoger, så hadde ikke vært så redd om jeg var deg ❤️ Anonymkode: 8337e...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Ikke se etter spøkelser ved høylys dag. Konsentrer deg om å fullføre utdanningen så blir du verdifull for arbeidsgiver og for våre barn. Hvis det er nedbemanninger på gang, går innleide først, dernest vikarene, så ufaglærte med lav ansiennitet. Omrokkeringer må vi tåle og det kan være berikende også selv om vi mennesker har en iboende motstand mot endringer. Lykke til med utdanningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Hvor lenge har du vært ansatt? Er du fagarbeider eller assistent fra før? Det er vel gjerne den som er sist ansatt som må gå først. Så kommer det an på hvilken kompetanse de trenger i barnehagen da. Er pedagognormen dekt opp? Hos oss jobber det veldig mange barnehagelærere, flere enn i de fleste barnehager. Så om det blir overflødige folk hos oss er det de sist ansatte barnehagelærerene som går først. Anonymkode: 9382b...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden De bare fisker for å kunne prøve å tenke ut hvem som kan bli valgt ut i en oppsigelsesprosess. Har vært borti det selv i skoleverket. Anonymkode: c3a10...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Det er helt vanlig at ansatte blir flyttet hit og dit innad i en barnehage. Tenker du på flytting til andre barnehager eller oppsigelser? Privat barnehage? Går driften dårlig? Anonymkode: 72fd8...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå