Gå til innhold

Lovebombing, dere som har opplevd det i forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan begynte det og hvor lang tid tok det før han/hun ble kaldere? 

Her fikk jeg blomster 3 dager etter vi ble kjent. Han spanderte tur til Sverige uken etter det igjen og vi ble sammen etter 3 uker. 

Nå 2 mnd senere fikk jeg ikke valentinesgave, han er litt mer treig på å si elsker deg. Jeg tar mest initiativ, han sier han elsker meg etter jeg har sagt det til han. Generelt mer likegyldig tross mye sex. Hva tenker dere ? 

Anonymkode: f9ec5...3d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er de typisk avhengig av kjæresten selvom det skal vises noe annet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er de typisk avhengig av kjæresten selvom det skal vises noe annet? 

Nei.

Anonymkode: b042a...92e

AnonymBruker
Skrevet

Opplever bare at kjæresten har blitt stille typ etter 2-3 mnd. Må ta initiativet hele tiden, snap, ringing. Slitsomt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Opplever bare at kjæresten har blitt stille typ etter 2-3 mnd. Må ta initiativet hele tiden, snap, ringing. Slitsomt 

Du burde lese deg opp på lovebombing.

Anonymkode: b042a...92e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du burde lese deg opp på avoidant attachment, og love bombing. Det du beskriver passer perfekt.

Eneste løsning er for deg å matche hans energi, trekk deg unna og ha fokus på deg selv! Dess mer du forsøker, dess mindre interessert vil han bli.

Anonymkode: def57...eff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du burde lese deg opp på avoidant attachment, og love bombing. Det du beskriver passer perfekt.

Eneste løsning er for deg å matche hans energi, trekk deg unna og ha fokus på deg selv! Dess mer du forsøker, dess mindre interessert vil han bli.

Merker han trekker seg unna jo mer jeg gir av meg ja, hvorfor isåfall gjør de det? 

Skal ha dette i bakhodet. Om jeg trekker meg bort, hva gjør han da? 

AnonymBruker
Skrevet

2 mnd med intens bombing, til han hadde (naive) meg der han ville. Så begynte marerittet gradvis etter det

Anonymkode: 335f3...e11

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Merker han trekker seg unna jo mer jeg gir av meg ja, hvorfor isåfall gjør de det? 

Skal ha dette i bakhodet. Om jeg trekker meg bort, hva gjør han da? 

Det er for mange variabler til at jeg kan svare på hvorfor med sikkerhet. Det viktigste er at du klarer å skifte fokuset fra å forsøke å forstå hvorfor, til å heller avgjøre hvorvidt det er ødeleggende for deg.

Jeg ante ingenting om dette og kastet bort fire år på en fyr som det du beskriver. Det ble bare verre og verre fordi jeg nektet å gi opp. Jeg trengte så sårt at han skulle gi seg hen til meg, og endel av meg trodde at hvis han virkelig velger meg, DA vil jeg føle meg bra nok. Samtidig var jeg helt vanvittig sjalu av tankek på han med andre jenter, så det gjorde også at jeg tviholdt på han. Ironisk nok, så trakk han seg jo bare mer unna fordi jeg tviholdt på han og han var utro bak ryggen min en haug av ganger.

Hvis du trekker din energi tilbake og fokuserer på deg selv og ditt liv, sosialt med venner, selvpleie for å føle deg bra og se bra ut osv, så vil én av tre ting skje; enten kommer han løpende mot deg igjen - mest sannsynlig uten å ha lært noe som helst, pg du vil oppleve samme runden igjen etter nye to måneder. Eller to, han innser hva han har fucket opp og får opp øyene for deg (krever litt tid fra hverandre for å gi han tid til å føle på savnet lenge nok til å reflektere), eller tre, han gir kanskje totalt faen pg finner noen andre. Isåfall kan du trøste deg med at da ville det ha skjedd uansett om dere var sammen eller ikke, for da bryr han seg ikke nok.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på "the anxious and avoidant dance" eller søk opp på tiktok. Der vil du lære mye om dynamikken deres.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er for mange variabler til at jeg kan svare på hvorfor med sikkerhet. Det viktigste er at du klarer å skifte fokuset fra å forsøke å forstå hvorfor, til å heller avgjøre hvorvidt det er ødeleggende for deg.

Jeg ante ingenting om dette og kastet bort fire år på en fyr som det du beskriver. Det ble bare verre og verre fordi jeg nektet å gi opp. Jeg trengte så sårt at han skulle gi seg hen til meg, og endel av meg trodde at hvis han virkelig velger meg, DA vil jeg føle meg bra nok. Samtidig var jeg helt vanvittig sjalu av tankek på han med andre jenter, så det gjorde også at jeg tviholdt på han. Ironisk nok, så trakk han seg jo bare mer unna fordi jeg tviholdt på han og han var utro bak ryggen min en haug av ganger.

Hvis du trekker din energi tilbake og fokuserer på deg selv og ditt liv, sosialt med venner, selvpleie for å føle deg bra og se bra ut osv, så vil én av tre ting skje; enten kommer han løpende mot deg igjen - mest sannsynlig uten å ha lært noe som helst, pg du vil oppleve samme runden igjen etter nye to måneder. Eller to, han innser hva han har fucket opp og får opp øyene for deg (krever litt tid fra hverandre for å gi han tid til å føle på savnet lenge nok til å reflektere), eller tre, han gir kanskje totalt faen pg finner noen andre. Isåfall kan du trøste deg med at da ville det ha skjedd uansett om dere var sammen eller ikke, for da bryr han seg ikke nok.

Huff så vondt for deg!🥺

Okei. Ja jeg hadde en dag i forrige uke der vo bestemte oss for å være uten hverandre i noen dager. Det endte opp med at jeg var hos et par venninner og vi gjorde mye gøy sammen, han var mye mer intens da enn når jeg de siste dagene har hatt han rundt tankegangen min hele tiden. 

Jeg vet at han i begynnelsen syntes det var gøy at jeg var små naiv og gjorde litt "narr" av det. Han skrev ingen natta mld igår og jeg reagerte på det, han skrev da - natta elskling ❤️ og fikk en bekreftelse jeg trengte. Det er bare litt tungvint.  Jeg vet ikke om han liker at jeg tvinner han rundt fingeren? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Huff så vondt for deg!🥺

Okei. Ja jeg hadde en dag i forrige uke der vo bestemte oss for å være uten hverandre i noen dager. Det endte opp med at jeg var hos et par venninner og vi gjorde mye gøy sammen, han var mye mer intens da enn når jeg de siste dagene har hatt han rundt tankegangen min hele tiden. 

Jeg vet at han i begynnelsen syntes det var gøy at jeg var små naiv og gjorde litt "narr" av det. Han skrev ingen natta mld igår og jeg reagerte på det, han skrev da - natta elskling ❤️ og fikk en bekreftelse jeg trengte. Det er bare litt tungvint.  Jeg vet ikke om han liker at jeg tvinner han rundt fingeren? 

Klart han liker det. Det betyr ikke at det hjelper deg i din situasjon.

Så det du må gjøre er å jobbe med å ikke behøve den bekreftelsen fra han - da gir du jo han all kontroll.

Og du, det med å kommentere naivitet er et veldig vanlig mønster blant dem med narcissistiske trekk, jeg vil bare nevne det... Det har to psykologer fortalt meg som en detalj som går igjen. Det var også tilfellet for min. Han kommenterte at jeg var veldig naiv, men vinklet det rundt vennskap og en tidligere partner. I virkeligheten ser noen mennesker etter naive og godhjertede partnere fordi de da kan komme unna med langt, langt mer, og det tar ofte mye lengre tid før de blir avslørt. Og i mellomtiden blir de gjerne jaget og elsket og fri tilgang til deilig nytelse osv... Listen er lang for hva de gagner.

Partnerne, eller offerne, not so much. Det er en dynamikk jeg ikke unner min verste fiende, så jeg håper du finner en sunnere relasjon. Samtidig vet jeg hvor vanskelig det er å bryte når de har fått oss, det er som en avhengighet...

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ny på dating etter seperasjon. Han var ekstremt på i 6 uker. Så begynte jeg å kjenne på noe som skurret.

Fant han på dating appen han tok initiativ til å slette.

Konfronterte han og han la seg flat, men uten å prøve å kjempe noe. Jeg dumpet han, han blokket meg.

Han har i ettertid prøvd å kontakte meg. Senest rundt jul. Jeg har kjæreste inn på andre året. Bare ignorert han.

Anonymkode: 9acf8...393

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Okei. Ja jeg hadde en dag i forrige uke der vo bestemte oss for å være uten hverandre i noen dager. Det endte opp med at jeg var hos et par venninner og vi gjorde mye gøy sammen, han var mye mer intens da enn når jeg de siste dagene har hatt han rundt tankegangen min hele tiden

Forresten, jeg vil legge til, at det at dere bestemte dere for å ha noen dager uten hverandre, da har jo han vært med på avgjlrelsen - eller kanskje han til og med initierte idéen? Du må selv ta tak i å ikke være villig til å stille opp på kort varsel, ikke initiere møter, si at du har planer med venninne hvis han sier han er ledig og forventer å møte deg akkurat den dageb som passer han. Osv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her holdt det på helt til vi flyttet sammen, og en god stund etter det.. var sammen i over ett år før vi flyttet sammen. Da var det valentinsgaver, små overraskelser i hverdagen, rose-bukett hver gang han kom på besøk, småe notis-lapper rundt om kring i huset etter han hadde dratt. Jeg har også ett barn fra før av, å etter hvert ble han introdusert for det barnet. Var helt fantastisk med oss. Han ville passe ungen slik jeg kunne få være med venner. Var også han som tok initiativ til å flytte inn, slik han fikk hjelpe meg mer i hverdagen. Det var helt nydelig i 3-4 mndr. Til slutt ble han en kald jævel. Jeg kunne komme hjem fra f.eks 14 timers-vakt, og middagen sto fortsatt på bordet, søpla var ikke tatt ut osv.. Kommenterte jeg på det så fikk jeg beskjed om at han var sliten. Aldri mer rosebuketter. På morsdagen fikk jeg ingenting, fikk beskjed om at jeg var ikke moren hans, å han sa det snart var valentines. Valentines kom, jeg var å ordnet gave til han å kort. Fikk ikke en dritt tilbake. 

Anonymkode: 2bcfd...26c

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...