AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Skrevet 15. februar 13 år gammel, ryker på virusinfeksjon etter virusinfeksjon. Har også hatt influensa og halsbetennelse denne vinteren, og blodprøve hos legen viste gjennomgått kyssesyke. Men leververdiene er fine nå. Har vært syk til og fra i 4 mnd. Tar det med ro, har hatt mange treningspauser og redusert på totalbelastningen men blir fort syk på nytt. Bør vi fjerne all belastning (og dermed trolig styre ham inn i en depresjon) eller redusere mer? Noen som har vært gjennom en slik vond periode? Syns ufattelig synd på ham og bekymrer meg masse. Hva hjalp dere som har klart å komme ut på andre siden? Har booket time for førstekonsultasjon hos privat idrettslege om 5 dager, men tar veldig gjerne imot tips til gode idrettsleger i Oslo/øst for Oslo som har erfaring med dette. Redd for postviralt utmattelsessyndrom, men han presterer kjempebra på trening de få gangene han er der. Hilsen bekymret mamma Anonymkode: 8661a...c2e
AnonymBruker Skrevet 15. februar #2 Skrevet 15. februar Hos oss var det ro og hvile som hjalp. Min sønn hadde også kyssesyken, og det preget han lenge. Kanskje en pause fra treningen kan være lurt? Føler han seg sliten i periodene han har vært frisk? Anonymkode: ed9d3...4db 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos oss var det ro og hvile som hjalp. Min sønn hadde også kyssesyken, og det preget han lenge. Kanskje en pause fra treningen kan være lurt? Føler han seg sliten i periodene han har vært frisk? Anonymkode: ed9d3...4db Tusen takk for svar. I periodene hvor han er frisk så er han helt bra og presterer som normalt på trening og skole, men han rekker sjelden mer enn et 2-3 uker mellom hver gang han blir forkjølet. Hvor lange pauser hadde din gutt fra treningen? Fullstendig pause i ukevis, månedsvis? Også pause fra gym på skolen? Og jeg gir altså totalt beng i de sportslige prestasjonene til gutten min, jeg vil bare at han skal ha det bra, men han blir mer og mer knust for hver eneste gang han blir syk. Anonymkode: 8661a...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 13 år gammel, ryker på virusinfeksjon etter virusinfeksjon. Har også hatt influensa og halsbetennelse denne vinteren, og blodprøve hos legen viste gjennomgått kyssesyke. Men leververdiene er fine nå. Har vært syk til og fra i 4 mnd. Tar det med ro, har hatt mange treningspauser og redusert på totalbelastningen men blir fort syk på nytt. Bør vi fjerne all belastning (og dermed trolig styre ham inn i en depresjon) eller redusere mer? Noen som har vært gjennom en slik vond periode? Syns ufattelig synd på ham og bekymrer meg masse. Hva hjalp dere som har klart å komme ut på andre siden? Har booket time for førstekonsultasjon hos privat idrettslege om 5 dager, men tar veldig gjerne imot tips til gode idrettsleger i Oslo/øst for Oslo som har erfaring med dette. Redd for postviralt utmattelsessyndrom, men han presterer kjempebra på trening de få gangene han er der. Hilsen bekymret mamma Anonymkode: 8661a...c2e Kyssesyke? Evt allergi, det fikk min i den alderen. Til husdyret vi hadde hatt i mange år, plutselig totalt allergisk mot dyret og syk hele tiden med ene infeksjon etter den andre. Anonymkode: b4eef...381 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kyssesyke? Evt allergi, det fikk min i den alderen. Til husdyret vi hadde hatt i mange år, plutselig totalt allergisk mot dyret og syk hele tiden med ene infeksjon etter den andre. Anonymkode: b4eef...381 Ja han fikk påvist i blodprøve hos fastlegen at han har gjennomgått kyssesyke. Men ja, vi har to katter.. Kan jo alltids ta allergitest. Alt er verdt å sjekke ut. TS Anonymkode: 8661a...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar. I periodene hvor han er frisk så er han helt bra og presterer som normalt på trening og skole, men han rekker sjelden mer enn et 2-3 uker mellom hver gang han blir forkjølet. Hvor lange pauser hadde din gutt fra treningen? Fullstendig pause i ukevis, månedsvis? Også pause fra gym på skolen? Og jeg gir altså totalt beng i de sportslige prestasjonene til gutten min, jeg vil bare at han skal ha det bra, men han blir mer og mer knust for hver eneste gang han blir syk. Anonymkode: 8661a...c2e Han hadde pause i flere uker. Deltok i gym på skolen, og vanlig lek. Han er yngre enn din. Dette var i fjor, og han er på en trening i uken nå. Håper han kommer seg ❤️ Anonymkode: ed9d3...4db
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han hadde pause i flere uker. Deltok i gym på skolen, og vanlig lek. Han er yngre enn din. Dette var i fjor, og han er på en trening i uken nå. Håper han kommer seg ❤️ Anonymkode: ed9d3...4db Tusen takk ❤️ Anonymkode: 8661a...c2e
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Skrevet 15. februar Han må begynne å følge normale smittevernrutiner. Slike basale ting som å vaske hender før han lager mat eller spiser, når han kommer hjem, og med tanke på blant annet håndtering av mobiltelefon hjemme/ute. Det er skremmende mange som slurver med dette og blir syke i ett sett. Ellers må han selvsagt spise variert og nok mat, slik at immunsystemet har noe grunnlag for å kunne jobbe effektivt. Anonymkode: c61fa...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #9 Skrevet 19. februar Spiser ungdommen nok i forhold til aktivitetsnivå? Vil gjerne tipse om denne: https://www.nrk.no/sport/hanne-folte-seg-makteslos-da-iver-_18_-aldri-ble-frisk_-_-var-veldig-fortvilet-1.17217806 Anonymkode: 03e12...bea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå