Sportydame Skrevet søndag kl 12:28 Forfatter #121 Del Skrevet søndag kl 12:28 Example skrev (4 minutter siden): En informasjonskrig hvor den ene siden forholder seg til fakta (men kan ha ulike tolkninger av den), mens en annen side finner på egne "fakta". Jeg tror ikke å besvare sånt pusher noen i den ene eller andre retningen. Ingenting jeg sier vil nok påvirke noen som har bestemt seg i så måte. Det handler gjerne om andre faktorer som gjør at man blir pushet inn i et alternativt univers. Det ser vi også i USA, hvor stadig større deler av befolkningen har fått dårligere utdanning og/eller har mislykkes i livet. Da søker man gjerne noe annet enn sannheten, fordi den svir. "Din" "sannhet" mener du? For du eier vel ikke "sannheten" for hele resten av verden - gjør du?🫣🤫🤔 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet søndag kl 12:34 #122 Del Skrevet søndag kl 12:34 Sportydame skrev (1 minutt siden): "Din" "sannhet" mener du? For du eier vel ikke "sannheten" for hele resten av verden - gjør du?🫣🤫🤔 Sannhet og fakta er faktisk ikke subjektivt. Stort sett er sannheten enkel å finne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet søndag kl 12:51 #123 Del Skrevet søndag kl 12:51 Bacteria skrev (19 timer siden): Ok. Jeg hørte talen. Sa han ikke noe om at skotter ikke fikk lov å be i egne hjem? Hva var det for noe? I teorien så kan det skje for hvis de bor innenfor sonen så kan noen se dem be gjennom vinduet og bli forulempet , men sannsynligheten for det er vel lav - men det er teoretisk mulig. Så hvis du virkelig har uflaks så kan du bli hekta for det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 13:13 #124 Del Skrevet søndag kl 13:13 000VF000 skrev (3 timer siden): Ikke nødvendigvis lettlurte. Mange av de er tilhengere av det tankegodset Trump promoterer. Vi ser det her på forumet, en liten gjeng som promoterer både Steigan og Trump. De er femtekolonnister og forrædere. Så du tror ikke de selv tror på at det handler om ytringsfrihet? Jeg synes det er vanskelig å forstå hva i Trump sinn politikk som i det helle tatt fremstår posetivt. Det er jo bare ironisk med en president som angriper pressen samtidig som han liksom sloss for ytringsfrihet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet søndag kl 13:14 #125 Del Skrevet søndag kl 13:14 yamask skrev (39 minutter siden): Sannhet og fakta er faktisk ikke subjektivt. Stort sett er sannheten enkel å finne. Hvordan ting vinkles har jo veldig mye å si for hvordan de oppfattes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet søndag kl 13:19 #126 Del Skrevet søndag kl 13:19 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Så du tror ikke de selv tror på at det handler om ytringsfrihet? Jeg synes det er vanskelig å forstå hva i Trump sinn politikk som i det helle tatt fremstår posetivt. Det er jo bare ironisk med en president som angriper pressen samtidig som han liksom sloss for ytringsfrihet. Han får all møkka frem i lyset da. All bistand sendt ut til tulleprosjekter og rikinger som blir enda rikere. Ironisk at NORSK folkehjelp må si opp 1700 pers fordi USA kutter støtten. Mye penger i sving som ikke ender der man tror, så at Trump og co røsker opp i dette er på tide. Så vil de garantert fortsette å pøse penger dit de kan hjelpe, dette er ikke for evig. Men norsk media elsker å skremme. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet søndag kl 13:44 #127 Del Skrevet søndag kl 13:44 Skjold skrev (16 timer siden): Nå dikter du opp ting her. Ordene er ikke forbudt på noen sett og vis, Trump fjerner DEI, han sensurerer ingenting. Alle etisk oppegående mennesker skjønner at folk skal bli ansatt på et merittbasert system, ikke pga. de er "etniske" eller homo. https://archive.ph/20250213034147/https://www.washingtonpost.com/science/2025/02/04/national-science-foundation-trump-executive-orders-words/ Du tenker at dette er oppspinn? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet søndag kl 13:53 #128 Del Skrevet søndag kl 13:53 (endret) Betasuppe skrev (På 15.2.2025 den 16.29): Endret søndag kl 15:47 av Nana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet søndag kl 13:56 #129 Del Skrevet søndag kl 13:56 (endret) Gaia skrev (12 minutter siden): https://archive.ph/20250213034147/https://www.washingtonpost.com/science/2025/02/04/national-science-foundation-trump-executive-orders-words/ Du tenker at dette er oppspinn? Igjen, du blander ting. Trump har ikke bannlyst noe som helst frihet, han trekker økonomisk støtte fra bullshit. Du vet DOGE har funnet ut at USA bruker mange milliarder i året på ting som å lære folk i u-land om transpersoner osv. eller bor du under en sten? Dette har også demokratene innrømmet, demokratene prøver å gjøre slik at DOGE reduserer støtten i stedet for å fjerne den helt. 70% av amerikanere sier de støtter Trump og Elon Musk sin avgjørelse å kutte all denne dritten. Å ikke økonomisk bruke mange mange milliarder av kroner i året på vås og hjernevasking verden over er ikke en form for sensur. Å ikke la offentlige intutisjoner ha regler som for eksempel at minimum 30% av budsjettet deres skal gå til å lære folk om liberale ideologier som at det finnes et uendelig antall kjønn er ikke en form for diktatur. Om jeg går opp til deg og sier "gi meg 30% av alt du eier eller så er ikke du en ekte LGBTQ ally" og du sier nei så betyr ikke det at du nekter homser å eksistere. Endret søndag kl 13:57 av Skjold 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet søndag kl 13:59 #130 Del Skrevet søndag kl 13:59 Skjold skrev (1 minutt siden): Om jeg går opp til deg og sier "gi meg 30% av alt du eier eller så er ikke du en ekte LGBTQ ally" og du sier nei så betyr ikke det at du nekter homser å eksistere. Nemlig! Dette irriterer noe vanvittig "hvis du ikke gir oss penger så betyr det at du vil at vi skal dø" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet søndag kl 13:59 #131 Del Skrevet søndag kl 13:59 Sportydame skrev (På 15.2.2025 den 12.40): https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/KMKPn7/sjokket-i-munchen-endrer-verden?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Vance har så rett så rett.....sensur er det motsatte av demokrati - og han påpeker også makten mainstream media har hatt i Europa. Steigan er fortsatt et "skjellsord" som sammen med youtube stadig brukes som hersketeknikk i debattene her til lands.... Europeiske ledere blirnok snart erstattet av mer Republikaner vennlige partier i Europa også - vi må bare vente til høsten....😉 Så Trump sin utestengelse av AP er ikke sensur? Hva sensureres i Europa? Så vidt jeg kjenner har AfD full adgang til å uttale seg og er ikke hindret i sin virken. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet søndag kl 14:01 #132 Del Skrevet søndag kl 14:01 Pippi Lotta skrev (23 timer siden): Forøvrig trist at det finnes menesker som er lettlurte nok til å tro at Trumps regjering promoterer demokrati eller ytringsfrihet! Helt enig. Det er ellers skikkelig demokratisk at Trump ikke forholder seg til domstolene. Neste vil vel bli at USA endrer navn til Amerikas demokratiske stat. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 14:05 #133 Del Skrevet søndag kl 14:05 Molly85 skrev (37 minutter siden): Han får all møkka frem i lyset da. All bistand sendt ut til tulleprosjekter og rikinger som blir enda rikere. Ironisk at NORSK folkehjelp må si opp 1700 pers fordi USA kutter støtten. Mye penger i sving som ikke ender der man tror, så at Trump og co røsker opp i dette er på tide. Så vil de garantert fortsette å pøse penger dit de kan hjelpe, dette er ikke for evig. Men norsk media elsker å skremme. Hvilken møkk? Han har flertal og er presiden, alikeveld velger han å bryte loven i stedenfor å følge den. Det er vedtatt at bistanspengene skal brukes på bistand, hvorforfor vedtar han ikke ny bruk av pengene? Hva er målett hans med å brytte loven så unødvendig? Det er han som bestemer, så hvilken møkk er det han får frem med å ikke følge det som er bestemt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet søndag kl 14:11 #134 Del Skrevet søndag kl 14:11 Skjold skrev (14 minutter siden): 70% av amerikanere sier de støtter Trump og Elon Musk sin avgjørelse å kutte all denne dritten. Javel? Kilde? Det var 39% av amerikanerne som stemte på Trump. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet søndag kl 14:12 #135 Del Skrevet søndag kl 14:12 Molly85 skrev (57 minutter siden): Hvordan ting vinkles har jo veldig mye å si for hvordan de oppfattes. Det er derfor man har et eget ansvar i å faktasjekke ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quilliam Skrevet søndag kl 14:33 #136 Del Skrevet søndag kl 14:33 Illuminatum skrev (17 minutter siden): Så Trump sin utestengelse av AP er ikke sensur? Hva sensureres i Europa? Så vidt jeg kjenner har AfD full adgang til å uttale seg og er ikke hindret i sin virken. Alle presidenter i historien har kastet ut folk som oppfører seg respektløst. Det er ingen menneskerett å få tilgang til alle pressekonferanser i det hvite hus, det er over 50 000 journalister som er på ventelisten. Ingen leder i menneskets historie har tatt like mange spørsmål fra journalister som Donald Trump, de fleste journalistene er venstrevridd. Joe Biden har vært mer fientlig mot pressen enn noen som helst president i USAs historie, han kastet ut folk i hytt og pine, truet med å banke folk for spørsmål han ikke likte, endret reglene så hundrevis av høyreorienterte mistet tilgang til det hvite hus, betalte mange tusen journalister for å skrive pent om han, traktet penger gjennom USAID til hundrevis av store aviser og TV-kanaler for å bestikke de, presset store selskap som Twitter, Youtube, Google og Facebook til å undertrykke høyreorienterte meninger mm. Hva tenker du om Section 127 i Storbritannia? Flere tusen har blitt arrestert i London alene de siste få årene for poster på sosiale medier. Loven: Communications Act 2003 Arrests for offensive Facebook and Twitter posts soar in London | The Independent | The Independent Som du ser handler det ikke om trusler. Ting du kan bli arrestert for: Støtende innhold, irriterende innhold, innhold som er til bry, innhold som er ukorrekt, innhold som skaper angst, innhold som er uanstendig. Ja dette inkluderer private meldinger også. Liberale mennesker er mentalt syke skapninger. Pew Study: White Liberals Disproportionately Suffer From Mental Illness. - WIBC 93.1 FM Også er de selvfølgelig også nazister 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet søndag kl 14:38 #137 Del Skrevet søndag kl 14:38 Betasuppe skrev (23 timer siden): De gjør jo det. Iallefall i forhold til her. Folk må jo være blinde / døve / hjernevaska som tror at det er noe fritt i Europa. Kan jo bli kasta i fengsel for å kritisere religion osv og si feil ting til personer. Har dere opplyste genier noen konkrete eksempler på at de ikke gjør det? Enkelte bøker, bl.a. The Handmaid's Tale og Drageløperen er forbudt i flere stater i USA etter at Trump signerte en presidentordre i 2020. Jeg kjenner ikke til at noen bøker er forbudt i Europa (muligens med unntak av i Russland og Belarus, men disse er autoritære stater, ikke demokratier). Hvordan mener du det ytringsfrihet å forby bøker? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet søndag kl 14:43 Forfatter #138 Del Skrevet søndag kl 14:43 Jeg må le litt mer....lenge siden jeg har kost meg så mye med nyheter som i 2025- for et fantastisk år det ser ut til å bli 🤣 Nå er det PL dommer Oliver som er i vinden....begynner nesten å like fyren men det er kanskje fordi Liverpool supporterne sutrer....😅🤣😂 Kanskje Trump burde ta med Oliver i fredsforhandlingene med Russland og Gaza 🫣🫥😶🌫️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quilliam Skrevet søndag kl 14:43 #139 Del Skrevet søndag kl 14:43 (endret) Roci skrev (7 minutter siden): Enkelte bøker, bl.a. The Handmaid's Tale og Drageløperen er forbudt i flere stater i USA etter at Trump signerte en presidentordre i 2020. Jeg kjenner ikke til at noen bøker er forbudt i Europa (muligens med unntak av i Russland og Belarus, men disse er autoritære stater, ikke demokratier). Hvordan mener du det ytringsfrihet å forby bøker? I 2022 mener du, under Joe Biden, pga. grafisk seksuelt innhold, fra skoler. Edit: også en løgn at ingen bøker er bannlyst i Europa Endret søndag kl 14:46 av Quilliam 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet søndag kl 14:56 #140 Del Skrevet søndag kl 14:56 (endret) PeeWee skrev (17 timer siden): Saken er jo at de rike har penger til advokater og alt mulig rart, mens de lenger ned på rangstigen egentlig bare har vold som et effektivt våpen. Slik sett synes jeg at å oppfordre til å knerte rike er helt innenfor. Saken er at rike kan ramme fattige uten å bruke vold, mens det motsatte ikke stemmer. At du synes det er greit å bruke vold not noen fordi de er rike får være din sak, men disse sensurlovene rammer hovedsakelig folk lengre ned på rangstigen. Har du sett rike bli dømt for hatytringer? Det er forøvrig folk som sier akkurat de de tenker og de tilfellene jeg har sett, er folk som tilhører arbeiderklassen eller folk på trygd Endret søndag kl 14:57 av Betasuppe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå