Snok1 Skrevet 16. februar #101 Del Skrevet 16. februar Bix skrev (8 minutter siden): Vås. Muslimer jubler over drapet på Salwan Momika: – Lovet være allah! document.no/2025/01/30/muslimer-jubler-over-drapet-pa-salwan-momika-lovet-vaere-allah/ Vel, her har du objektivt sett rett, og jeg er selvsagt på ingen måte enig med disse. Med ingen mente jeg ingen tilhengere av vestligere progressive samfunn. Her la jeg inn et implisitt budskap som jeg forstår ikke alle leser, og det er mitt ansvar. Det var riktig av deg å arrestere meg der. Takk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar #102 Del Skrevet 16. februar (endret) Bacteria skrev (19 timer siden): konservativ og veldig på linje med Vance på flere områder. Men usikker om det var rette ræva som feis, med tanke på det han og Trump driver med borte i USA. Valgsirkuset i Romania vet jeg ikke nok om. Det jeg er enig i, er grunnbudskapet hans om at trusselen fra innsiden er større enn trusselen fra utsiden. Jeg mener fex at det er langt større fare for at England eller Sverige bukker under og får et islamsk styre på sikt, enn at russerne kommer. prøv Frankrike også.. Jeg tror nå at en sivil krig i de neste 10 årene er mulig... Men jeg er så lei hele Vesten.. Vi har venstre sida som forsvarer Islam og minimerer volden og trussel mot vesten som kommer med den, og på andre sida, i USA, kristne galninger som på mange måter er lik Islamister.. Jeg vil flytte til Øst Asia, langt fra de Abrahamiske religioner... Ingen lurer hvorfor det er mer fredelig der... Endret 16. februar av NatNat 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 16. februar #103 Del Skrevet 16. februar Snok1 skrev (13 minutter siden): Igjen!!! Det er for slapt. Tror du noen tillegger deg noe vekt når du ikke engasjerer deg mer? Beklager at jeg tagget deg. Skjer ikke igjen. Eller du er for lat til å finne reelle eksempler blant all cherrypickingen din. "Alle" vet at ytringsfrihet er truet i Europa. Det er bare noen som velger å stikke hodet i sanden eller har mørke agender. Snok1 skrev (11 minutter siden): Du må være spesifikk på konsekvenser her. Jeg kommer ikke til å gjette meningene dine. KG er ikke stedet for implisitte beskjeder. Konsekvensene er ytringsfrihet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar #104 Del Skrevet 16. februar Kvinne31 skrev (2 timer siden): Jeg kommer for alltid til å synes at det er uendelig trist at så mange i verden forsøker å normalisere ekstreme holdninger. Å hate noen pga hudfarge, religion, seksualitet, nasjonalitet kommer ALDRI til å være greit i min bok. Da er jeg så WOKE at det er mine meninger. Det er INGEN som er så hatefulle som de "amerikanske kristne" som er i ledelsen der borte nå. Og det at de forsøker å påvirke europeisk demokrati er helt forferdelig. Det er vel MYE russisk propaganda i omløp, og desverre blir det mange mennesker med veldig farlige holdninger. JEG har ikke lyst til å leve i NAZI Tyskland ihvertfall. Jeg er delvis enig med deg.. Ingen skulle hates pga dette. Ikke være stol eller skamme seg over dette heller. Det er ikke noe vi har valgt. Du er ikke woke, du er bare fornuftig. Men hat kommer ikke bare fra en side. Å si f.eks at en kvinne eller en ikke hvit menneske skulle ha samme rettighetter som alle er fornuftig. Å ha kvota som gir dem mer adgang til utdanning enn en mann eller en hvit menneske er WOKE. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. februar #105 Del Skrevet 16. februar (endret) Betasuppe skrev (7 minutter siden): Eller du er for lat til å finne reelle eksempler blant all cherrypickingen din. "Alle" vet at ytringsfrihet er truet i Europa. Det er bare noen som velger å stikke hodet i sanden eller har mørke agender. Konsekvensene er ytringsfrihet. Eneste eksemplet jeg har brukt er norsk, relativt nylig, bredt omtalt og hvor ytringsfriheten til en for meg meningsmotstander ble ivaretatt i flere omganger. Alt dokumentert med kilder fra redaktørstyrte medier, lovdata og leksikon. Cherrypicking er ikke en beskrivelse jeg ville brukt hvis jeg selv kom opp med nada. Du er for lat for dette. Sorry. Endret 16. februar av Snok1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. februar #106 Del Skrevet 16. februar NatNat skrev (7 minutter siden): prøv Frankrike også.. Jeg tror nå at en sivil krig i de neste 10 årene er mulig... Men jeg er så lei hele Vesten.. Vi har venstre sida som forsvarer Islam og minimerer volden og trussel mot vesten som kommer med den, og på andre sida, på USA kristne galninger som på mange måter er lik Islamister.. Jeg vil flytte til Øst Asia, langt fra de Abrahamiske religioner... Ingen lurer hvorfor det er mer fredelig der... Asia er fantastisk. Og hvis det er FRED du søker har iallfall ikke jeg funnet et sted hvor indre ro gror og trives mer enn i Thailand. Jeg vet ikke hva som forårsaker dette, men tror faktisk den Buddhistiske filosofien spiller mye inn. Det er veldig interessant at kjæresten min, som er hva en i vesten ville kalt "religiøs" sier at Buddha ikke er en Gud og Buddhisme er ikke noen religion, men en livsmåte. Selv vil jeg betrakte meg selv som en Taoist med Kristen barnetro. Vestlige del av Kina er veldig spennende med hybriden av Konfuciansk optimisme og tro på staten blandet med Taoismens evne til å la ting være. Vesten har lenge levd under både moralsk og spirituell nihilisme som bare blir verre og verre. det er nok mye av dette som gjør at deres reaksjoner på Trumpismen er så rabiat for de har nesten fortalt seg selv at liberale verdier er deres religion og deres sjelesorg. Når denne ideologien viser sin begrensninger faller en sto del av deres verdensbilde i sammen. Veldig trist, men jeg vet en ting. Du kan ikke endre folk, det må de gjøre selv og det vil som oftest ikke skje før store ting hender. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar #107 Del Skrevet 16. februar AdonisFFM skrev (Akkurat nå): Asia er fantastisk. Og hvis det er FRED du søker har iallfall ikke jeg funnet et sted hvor indre ro gror og trives mer enn i Thailand. Jeg vet ikke hva som forårsaker dette, men tror faktisk den Buddhistiske filosofien spiller mye inn. Det er veldig interessant at kjæresten min, som er hva en i vesten ville kalt "religiøs" sier at Buddha ikke er en Gud og Buddhisme er ikke noen religion, men en livsmåte. du er så heldig hvis du lever der.. Jeg drømmer om en verden hvor abrahamittiske religioner var forbudt og den eneste "religion" var buddhism. Verden hadde vært helt annerledes . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 16. februar #108 Del Skrevet 16. februar (endret) Snok1 skrev (12 minutter siden): Eneste eksemplet jeg har brukt er norsk, relativt nylig, bredt omtalt og hvor ytringsfriheten til en for meg meningsmotstander ble ivaretatt i flere omganger. Alt dokumentert med kilder fra redaktørstyrte medier, lovdata og leksikon. Cherrypicking er ikke en beskrivelse jeg ville brukt hvis jeg selv kom opp med nada. Du er for lat for dette. Sorry. Norge er ikke det verste landet men vil minne deg på at vi diskuterer hele Europa her.... https://www.nrk.no/vestland/historisk-dom_-mann-domt-for-hatefulle-ytringer-mot-transperson-pa-facebook-mot-transperson-1.16123183 Tok meg ca 0.01 sekunder å finne Endret 16. februar av Betasuppe 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. februar #109 Del Skrevet 16. februar NatNat skrev (24 minutter siden): prøv Frankrike også.. Jeg tror nå at en sivil krig i de neste 10 årene er mulig... Men jeg er så lei hele Vesten.. Vi har venstre sida som forsvarer Islam og minimerer volden og trussel mot vesten som kommer med den, og på andre sida, på USA kristne galninger som på mange måter er lik Islamister.. Jeg vil flytte til Øst Asia, langt fra de Abrahamiske religioner... Ingen lurer hvorfor det er mer fredelig der... Haha… veldig enig med deg der. Fanatisme er skummelt, uansett om den er religiøs eller noe annet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. februar #110 Del Skrevet 16. februar NatNat skrev (4 minutter siden): du er så heldig hvis du lever der.. Jeg drømmer om en verden hvor abrahamittiske religioner var forbudt og den eneste "religion" var buddhism. Verden hadde vært helt annerledes . Det er ikke noe problem for en Norsk borger å flytte til Thailand. det kan nok ta litt tid å ordne ting som du vil ha det, men noe problem er det ikke. Det verste med Thailand er at det er sånn en nedtur hver gang en må reise tilbake til Norge, selv om sommeren i Finnmark er fantastisk. Ved å leve så billig som mulig i Norge, blir en vant til det samme i Thailand og har aldri noen økonomiske bekymringer. Bare i Jomtien er det vel nå 4 Norske restauranter. Selv tenker jeg etter hvert å åpne et kombinert treningssenter og veganske restaurant kaffe. Med en kjæreste som er utdannet inne business og min bakgrunn er det bare muligheter. Nå var jo uansett dette på siden av tråden så la oss ikke prate mer om dette. Poenget er vel heller at Mens Europa definitivt er det synkende skip og det i et farvann med bunnløs dybde; så er Asia århundrets stjerneskudd. Og det er et stjerneskudd som ikke slokner langt inn i framtiden. BRICS holder nå på å flytte tyngdepunktet sitt til denne del av verden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 16. februar #111 Del Skrevet 16. februar Betasuppe skrev (44 minutter siden): Google er din venn. Google er ikke din venn 😬 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 16. februar Forfatter #112 Del Skrevet 16. februar AdonisFFM skrev (8 minutter siden): Asia er fantastisk. Og hvis det er FRED du søker har iallfall ikke jeg funnet et sted hvor indre ro gror og trives mer enn i Thailand. Jeg vet ikke hva som forårsaker dette, men tror faktisk den Buddhistiske filosofien spiller mye inn. Det er veldig interessant at kjæresten min, som er hva en i vesten ville kalt "religiøs" sier at Buddha ikke er en Gud og Buddhisme er ikke noen religion, men en livsmåte. Selv vil jeg betrakte meg selv som en Taoist med Kristen barnetro. Vestlige del av Kina er veldig spennende med hybriden av Konfuciansk optimisme og tro på staten blandet med Taoismens evne til å la ting være. Vesten har lenge levd under både moralsk og spirituell nihilisme som bare blir verre og verre. det er nok mye av dette som gjør at deres reaksjoner på Trumpismen er så rabiat for de har nesten fortalt seg selv at liberale verdier er deres religion og deres sjelesorg. Når denne ideologien viser sin begrensninger faller en sto del av deres verdensbilde i sammen. Veldig trist, men jeg vet en ting. Du kan ikke endre folk, det må de gjøre selv og det vil som oftest ikke skje før store ting hender. Jeg er så enig så enig - er heller ikke religiøs men om jeg hadde vært det hadde muligens Buddismen vært rett religion for meg. Jeg har aldri passet inn i A4 verden - det er en av grunnene til at jeg nå jubler (ikke troller) for at korthusene de som liker å kalle seg selv for de gode samaritanene har bygget opp en illusjon rundt, nå ramler sammen.....en etter en. Endelig skjer det noe jeg faktisk aldri hadde ventet.. Det er så mye sensur og skjult korrupsjon i det vestlige sanfunnet at man kan bli matt av mindre - fra advokater som betaler dommere i rettsystemet til politi som henlegger alvorlige kriminelle handlinger over en lav sko. De som påstår at det ikke er sensur i dette samfunnet er de som aldri har hatt meninger som har gått på tvers av hvermannsen - de vet rett og slett ikke bedre 😉 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar #113 Del Skrevet 16. februar AdonisFFM skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe problem for en Norsk borger å flytte til Thailand. det kan nok ta litt tid å ordne ting som du vil ha det, men noe problem er det ikke. Det verste med Thailand er at det er sånn en nedtur hver gang en må reise tilbake til Norge, selv om sommeren i Finnmark er fantastisk. Ved å leve så billig som mulig i Norge, blir en vant til det samme i Thailand og har aldri noen økonomiske bekymringer. Bare i Jomtien er det vel nå 4 Norske restauranter. Selv tenker jeg etter hvert å åpne et kombinert treningssenter og veganske restaurant kaffe. Med en kjæreste som er utdannet inne business og min bakgrunn er det bare muligheter. Nå var jo uansett dette på siden av tråden så la oss ikke prate mer om dette. Poenget er vel heller at Mens Europa definitivt er det synkende skip og det i et farvann med bunnløs dybde; så er Asia århundrets stjerneskudd. Og det er et stjerneskudd som ikke slokner langt inn i framtiden. BRICS holder nå på å flytte tyngdepunktet sitt til denne del av verden. Det er det jeg føler også... Europa er en synkende skip... Men dessverre, er litt for gammel nå for å starte et nytt liv i Asia.. trist.. Jeg angrer at jeg ikke flytta dit når jeg var mye yngre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar #114 Del Skrevet 16. februar Sportydame skrev (1 minutt siden): De som påstår at det ikke er sensur i dette samfunnet er de som aldri har hatt meninger som har gått på tvers av hvermannsen - de vet rett og slett ikke bedre 🤙 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 16. februar #115 Del Skrevet 16. februar (endret) AdonisFFM skrev (5 minutter siden): Det er ikke noe problem for en Norsk borger å flytte til Thailand. det kan nok ta litt tid å ordne ting som du vil ha det, men noe problem er det ikke. Det verste med Thailand er at det er sånn en nedtur hver gang en må reise tilbake til Norge, selv om sommeren i Finnmark er fantastisk. Ved å leve så billig som mulig i Norge, blir en vant til det samme i Thailand og har aldri noen økonomiske bekymringer. Bare i Jomtien er det vel nå 4 Norske restauranter. Selv tenker jeg etter hvert å åpne et kombinert treningssenter og veganske restaurant kaffe. Med en kjæreste som er utdannet inne business og min bakgrunn er det bare muligheter. Nå var jo uansett dette på siden av tråden så la oss ikke prate mer om dette. Poenget er vel heller at Mens Europa definitivt er det synkende skip og det i et farvann med bunnløs dybde; så er Asia århundrets stjerneskudd. Og det er et stjerneskudd som ikke slokner langt inn i framtiden. BRICS holder nå på å flytte tyngdepunktet sitt til denne del av verden. Thailand er under unntakstilstand og visse ting er ikke lov som å samle seg og spise sandwich i offentligheten, kritisere kongen osv. Men jeg begynner å lure på hva som egentlig er verst av land der du ikke har lov til disse tingene vs land du ikke har lov til å kritisere enkeltpersoner engang hvis du sier feil ting som trigger dem og du likevel havner i fengsel. Og i mange tilfeller heller ikke får lov til å kritisere myndighetene for da kan du havne på en liste og bli harassed. Romania kansellerte valg også. Virker som Europa er helt ute å sykle så JD Vance har helt rett. Spesielt UK er helt ute ... Endret 16. februar av Betasuppe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. februar #116 Del Skrevet 16. februar Sportydame skrev (2 minutter siden): Jeg er så enig så enig - er heller ikke religiøs men om jeg hadde vært det hadde muligens Buddismen vært rett religion for meg. Jeg har aldri passet inn i A4 verden - det er en av grunnene til at jeg nå jubler (ikke troller) for at korthusene de som liker å kalle seg selv for de gode samaritanene har bygget opp en illusjon rundt, nå ramler sammen.....en etter en. Endelig skjer det noe jeg faktisk aldri hadde ventet.. Det er så mye sensur og skjult korrupsjon i det vestlige sanfunnet at man kan bli matt av mindre - fra advokater som betaler dommere i rettsystemet til politi som henlegger alvorlige kriminelle handlinger over en lav sko. De som påstår at det ikke er sensur i dette samfunnet er de som aldri har hatt meninger som har gått på tvers av hvermannsen - de vet rett og slett ikke bedre 😉 Dette er vel den beskrivelsen som nesten passer best med det jeg ville beskrive om situasjonen. Den kvalmende og trykkende liberale tvangsorden hvor alle er fri til å mene det samme som alle andre (uten konsekvenser) holder helt på å kollapse. Den tullete delen av verden hvor landene heier på et annet land som holder på å gå i grus, samtidig som de sender en rekke våpen, men ikke har hverken guts eller besluttsomhet nok til å bidra selv. Den "liberale" orden hvor enkelte land snakker om å tvangsutsende menn som flykter fra en krigssone slik at de "bidrar" ved å la seg slå ihjel. Meningstyranniet i vesten gjør at byråkratiet aldri har fritenkere; bedrifter saboterer for folk med andre meninger og 95% av media som stort sett er enige i alt mottar skattepenger eller støtte i alskens form, inkludert Se&Hør utgavene VG&Dagbladet. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. februar #117 Del Skrevet 16. februar Betasuppe skrev (5 minutter siden): Thailand er under unntakstilstand og visse ting er ikke lov som å samle seg og spise sandwich i offentligheten, kritisere kongen osv. Men jeg begynner å lure på hva som egentlig er verst av land der du ikke har lov til disse tingene vs land du ikke har lov til å kritisere enkeltpersoner engang hvis du sier feil ting som trigger dem og du likevel havner i fengsel. Og i mange tilfeller heller ikke får lov til å kritisere myndighetene for da kan du havne på en liste og bli harassed. Romania kansellerte valg også. Virker som Europa er helt ute å sykle så JD Vance har helt rett. Spesielt UK er helt ute ... Helt enig med deg. Når det gjelder Thailand synes jeg det er helt utmerket at et ikke er lov å komme med fornærmelser av det hellige eller et kongelige. Andre ting som straffes strengt i Thailand er hvis en for eksempel jakter på sjelden fisk under dykking/fridykking. Det er stort sett kvalme drittsekker som skal være tøff og fornærme ting hvor respekt er det eneste som er nødvendig. Vesten vil selvsagt rive måned respekt for ALT slik at nihilisme og "demokrati" kan innføres og landet robbes for verdier. Når slike folk opplever at det har konsekvenser å være bajas, så blir de jo overasket for i vesten er det jo bare Islam de ikke tør å fornærme. Ellers er jo alt fritt fram. Vesten har et stort problem med hensyn til respekt og verdier. Ikke bare verdier for liv og frihet, men også ting som ydmykhet og leve i nuet. Og nå har Thailand blitt BRICS-partner og dermed fått første dose av to i vaksine mot Vestens "color revolution". De siste årene oversvømmes landet av turister fra Kina, India og Russland. Det er utrolig trivelig å se et sted hvor "liberale verdier" og medfølgende hykleri ikke får grobunn. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. februar #118 Del Skrevet 16. februar Sportydame skrev (18 minutter siden): Jeg har aldri passet inn i A4 verden - det er en av grunnene til at jeg nå jubler (ikke troller) for at korthusene de som liker å kalle seg selv for de gode samaritanene har bygget opp en illusjon rundt, nå ramler sammen.....en etter en. Hvem er egentlig disse? Jeg tror ikke jeg har møtt disse utenfor bibelhistorien. På forhånd takk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. februar #119 Del Skrevet 16. februar AdonisFFM skrev (56 minutter siden): Uthvet skrift er MIN tolking av din mening her. Vi lever i en informasjonskrig hvor Schibsted og resten av den korporate mediaverden støttes massivt av statsapparatet, mens de andre sjelden får tre inn i dette gode selskap. DIn holdning rekrutterer FLERE motstandere av slik autokratisk og elitistisk tankegang enn det hjelper ddin sak. En informasjonskrig hvor den ene siden forholder seg til fakta (men kan ha ulike tolkninger av den), mens en annen side finner på egne "fakta". Jeg tror ikke å besvare sånt pusher noen i den ene eller andre retningen. Ingenting jeg sier vil nok påvirke noen som har bestemt seg i så måte. Det handler gjerne om andre faktorer som gjør at man blir pushet inn i et alternativt univers. Det ser vi også i USA, hvor stadig større deler av befolkningen har fått dårligere utdanning og/eller har mislykkes i livet. Da søker man gjerne noe annet enn sannheten, fordi den svir. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. februar #120 Del Skrevet 16. februar Example skrev (1 minutt siden): En informasjonskrig hvor den ene siden forholder seg til fakta (men kan ha ulike tolkninger av den), mens en annen side finner på egne "fakta". *** Hvor det er selvsagt DU som har FAKTA og de som er uenige med deg bare "finner på" ting. Jeg tror ikke å besvare sånt pusher noen i den ene eller andre retningen. Ingenting jeg sier vil nok påvirke noen som har bestemt seg i så måte. ***Dette bekrefter du jo selv. Informasjonskrig handler ikke om å påvirke de som ER involvert, men å heller informere de som fortsatt ikke er involvert. Det er derfor vi er i en unik fase nå. Du mener selvsagt at du har helt rett og at alle andre er idioter eller bare finner på ting. Hvis du ikke definerer dette som informasjonskrig, så har du ikke skjønt det. Jeg TROR derimot du er fullstendig klar over realitetene. I disse dager er det vidunderlig å se hvordan den liberale orden blir utfordret og det til de grader. Hva som kommer etter dette vet vel ingen enda, men blir spennende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå