Betasuppe Skrevet lørdag kl 15:37 #21 Del Skrevet lørdag kl 15:37 PeeWee skrev (Akkurat nå): Nei, men det kan jo like gjerne velge andre folk også. De er også gjerne ganske vage på hva som blir sensurert og peker gjerne på noen enkelte tilfeller i Storbritannia. Irrelevant. Så lenge man sensurerer ting som ikke går innenfor trusler så er det galt. 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet lørdag kl 15:41 #22 Del Skrevet lørdag kl 15:41 Betasuppe skrev (4 minutter siden): Så lenge man sensurerer ting som ikke går innenfor trusler så er det galt. Hvorfor det egentlig? Hvorfor skal forresten trusler være forbudt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet lørdag kl 15:51 #23 Del Skrevet lørdag kl 15:51 Betasuppe skrev (1 time siden): Det blir slutt på den nå og det foregår mest i den private sfæren av big tech, og det har blitt BETRAKTELIG bedre etter Trump Jeg vet ikke hva du sikter med den, og jeg vet ikke hvilken sfære som er den private sfæren av big tech. Det første er semantisk upresist, og det andre gir rett og slett ikke mening. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet lørdag kl 16:02 #24 Del Skrevet lørdag kl 16:02 (endret) Betasuppe skrev (1 time siden): Det blir slutt på den nå og det foregår mest i den private sfæren av big tech, og det har blitt BETRAKTELIG bedre etter Trump Eh, nei. Jeg har bodd i USA og Canada i mer enn 10 år og det har blitt betraktelig VERRE etter Trump. Personlig synes jeg både Biden og Harris var noe av de dårligste kandidatene det demokratiske partiet kunne komme opp med, og selv om jeg synes Trump er et rasshøl, prøvde jeg faktisk å la tvilen komme ham til gode. Så langt tyder imidlertid det meste på at dette kommer til å bli verre enn noen kunne forestille seg. Det spiller faktisk ingen rolle hvor du står politisk lenger heller, så lenge du ikke er med Trump har prisen for å ytre seg aldri vært høyere. Europa har definitivt sine problemer, men at Vance kommer og snakker om at demokratiske verdier står i fare i Europa, samtidig som en hel verden er vitne til at demokratiet demonteres i verdens mektigste land er bare så ironisk som du kan få det. Big tech og Trump er for øvrig blitt best buds og er 100% i lomma på hverandre. Om noe godt kommer ut av dette, må det være at en hel verden vil forstå at USA ikke er til å regne med verken som handelspartner eller samarbeidspartner. Betasuppe skrev (1 time siden): De gjør jo det. Iallefall i forhold til her. Folk må jo være blinde / døve / hjernevaska som tror at det er noe fritt i Europa. Kan jo bli kasta i fengsel for å kritisere religion osv og si feil ting til personer. Har dere opplyste genier noen konkrete eksempler på at de ikke gjør det? Og hvor skjer dette? I de fleste europeiske land er det ingen restriksjoner på religionskritikk. Det er du som fremmer påstanden her, så du må nesten komme med eksempler på at det faktisk skjer. Jeg skal på ingen måte påstå at det ikke skjer ting i Europa som truer ytringsfrihet og pressefrihet, men det er definitivt ingen motsetning til USA her. Det er fortsatt flere stater i USA hvor blasfemi er eksplisitt forbudt, hvordan i all verden kan du mene at dette innbyr til religionskritikk? Endret lørdag kl 16:09 av Jdz 24 1 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet lørdag kl 16:02 #25 Del Skrevet lørdag kl 16:02 Betasuppe skrev (1 time siden): Kan jo bli kasta i fengsel for å kritisere religion osv og si feil ting til personer. Har dere opplyste genier noen konkrete eksempler på at de ikke gjør det? Ja. Jeg er ikke i fengsel. Ingen jeg kjenner er i fengsel. Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som er i fengsel i Norge for å ytre sin mening, enda så sterke meninger enkelte har. Du, for eksempel, virker som om du har sterke mener og meninger mot. Det er prisverdig! Har du noensinne vært i fengsel for å ha ytret meningene dine? 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet lørdag kl 16:12 #26 Del Skrevet lørdag kl 16:12 (endret) Det var morsomt å se på klovnen Støre helt mutt når JD Vance skylte over med sannheter om hva som holder på å skje i EU. Trist at vi har så mange idioter som styrer Europa. Snart på tide med skikkelig opprør. Endret lørdag kl 16:12 av frivis 6 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet lørdag kl 16:17 Forfatter #27 Del Skrevet lørdag kl 16:17 frivis skrev (3 minutter siden): Det var morsomt å se på klovnen Støre helt mutt når JD Vance skylte over med sannheter om hva som holder på å skje i EU. Trist at vi har så mange idioter som styrer Europa. Snart på tide med skikkelig opprør. Det morsomme er at de leier inn konsulenter på tinget i bøtter og spann fordi de mangler kompetanse- kan de ikke sende disse konsulentene på sikkerhetskonferanser også da?😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet lørdag kl 16:20 #28 Del Skrevet lørdag kl 16:20 Det er mye som er galt i EU. JD Vance nevnte blant annet denne saken med Adam Smith-Connor som stod fredelig og taus på en offentlig plass nær en abortklinikk i Bournemouth i november 2022. Han ba inne i seg for sin sønn som hadde blitt abortert mange år tidligere. Politiet konfronterte ham og spurte om innholdet i bønnen hans, noe som førte til at han ble anklaget for å ha brutt PSPO-reglene. Retten fant ham skyldig, selv om han ikke hadde uttrykt noen ytringer eller holdt noen plakater. Dette og mange andre eksempler er veldig skremmende! Vi blir styrt av totalitære galninger som tror de har rett på å eie sannheten! 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet lørdag kl 16:21 #29 Del Skrevet lørdag kl 16:21 Sportydame skrev (4 timer siden): https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/KMKPn7/sjokket-i-munchen-endrer-verden?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Vance har så rett så rett.....sensur er det motsatte av demokrati - og han påpeker også makten mainstream media har hatt i Europa. Steigan er fortsatt et "skjellsord" som sammen med youtube stadig brukes som hersketeknikk i debattene her til lands.... Europeiske ledere blirnok snart erstattet av mer Republikaner vennlige partier i Europa også - vi må bare vente til høsten....😉 Sensur er det motsatte av demokrati - og de bedriver utstrakt sensur i USA for tiden. Så jeg vet ikke helt om en Amerikaner er den beste å ta råd fra om det emnet? 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friminutt Skrevet lørdag kl 16:33 #30 Del Skrevet lørdag kl 16:33 frivis skrev (12 minutter siden): Det er mye som er galt i EU. JD Vance nevnte blant annet denne saken med Adam Smith-Connor som stod fredelig og taus på en offentlig plass nær en abortklinikk i Bournemouth i november 2022. Han ba inne i seg for sin sønn som hadde blitt abortert mange år tidligere. Politiet konfronterte ham og spurte om innholdet i bønnen hans, noe som førte til at han ble anklaget for å ha brutt PSPO-reglene. Retten fant ham skyldig, selv om han ikke hadde uttrykt noen ytringer eller holdt noen plakater. Dette og mange andre eksempler er veldig skremmende! Vi blir styrt av totalitære galninger som tror de har rett på å eie sannheten! Ingen fare,snart er det ikke flere abortklinikker igjen i USA 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet lørdag kl 16:41 #31 Del Skrevet lørdag kl 16:41 frivis skrev (20 minutter siden): JD Vance nevnte blant annet denne saken med Adam Smith-Connor som stod fredelig og taus på en offentlig plass nær en abortklinikk i Bournemouth i november 2022. Dette er ikke hele sannheten. He stod inne i en "beskyttet sone" like utenfor klinkken og nektet å flytte seg når han ble bedt om det. 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet lørdag kl 16:51 #32 Del Skrevet lørdag kl 16:51 (endret) Synes han hadde noen gode poenger. Jeg er konservativ og veldig på linje med Vance på flere områder. Men usikker om det var rette ræva som feis, med tanke på det han og Trump driver med borte i USA. Valgsirkuset i Romania vet jeg ikke nok om. Det jeg er enig i, er grunnbudskapet hans om at trusselen fra innsiden er større enn trusselen fra utsiden. Jeg mener fex at det er langt større fare for at England eller Sverige bukker under og får et islamsk styre på sikt, enn at russerne kommer. DVS, DA kommer kanskje russerne. Og så synes jeg det er en slags historisk ironi her. Her står altså en amerikaner, i et Europa som i sin tid var havnen Europas fattige og dissidenter reiste fra til Amerika. Det begynte jo som en britisk koloni over der. Over 200 år etter står han og fillerister europeiske ledere i gamlelandet for at de ikke forsvarer ytringsfriheten og grensene sine. Vet ikke hva jeg helt skal tenke, annet enn at dette skulle de amerikanske grunnlovsfedrene ha visst. Hva ville vært deres kommentar? En enda nydeligere ironi er det at det er Vance, fattiggutten som kommer fra høyst beskjedne kår i rustbeltet i USA, som nå refser de privilegerte vestkant-fiffene. Som fex vår egen finansminister og statsminister. For ikke å snakke om «the weasel». Endret lørdag kl 23:12 av Bacteria 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet lørdag kl 16:52 #33 Del Skrevet lørdag kl 16:52 PeeWee skrev (9 minutter siden): Dette er ikke hele sannheten. He stod inne i en "beskyttet sone" like utenfor klinkken og nektet å flytte seg når han ble bedt om det. Ok. Jeg hørte talen. Sa han ikke noe om at skotter ikke fikk lov å be i egne hjem? Hva var det for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet lørdag kl 16:55 #34 Del Skrevet lørdag kl 16:55 frivis skrev (41 minutter siden): Det var morsomt å se på klovnen Støre helt mutt når JD Vance skylte over med sannheter om hva som holder på å skje i EU. Trist at vi har så mange idioter som styrer Europa. Snart på tide med skikkelig opprør. HAHA, det er vel sjelden en ikke ser Støre med det gravalvorlige uttrykket som han har lagt seg til opp igjennom årene. En av favorittene i dette freak-showet må fortsatt være Aasland. Det er beundringsverdig å fortsette i en rolle hvor en er så hatet og sikkert fullt klar over at han jobber sitt beste for å ødelegge for det Norske folk. Det er vel nesten bare Trond Giske i dagens Ap som ser ut som han ikke prøver å lure seg unna en forbrytelse, men vet at han snart blir tatt... 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet lørdag kl 16:58 #35 Del Skrevet lørdag kl 16:58 Bacteria skrev (5 minutter siden): Jeg hørte talen. Sa han ikke noe om at skotter ikke fikk lov å be i egne hjem? Hva var det for noe? Det er bare tullball. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet lørdag kl 20:50 #36 Del Skrevet lørdag kl 20:50 (endret) PeeWee skrev (5 timer siden): Hvorfor det egentlig? Hvorfor skal forresten trusler være forbudt? Fordi det er en slippery slope til å sensurere det man til enhver tid ikke liker, og det har vi jo vitnet til nå. Misgendering er jo en forbrytelse nå. Trusler skal være forbudt fordi det er en lovnad om fysisk vold. Man sier at man kommer til å utføre vold. Snok1 skrev (4 timer siden): Ja. Jeg er ikke i fengsel. Ingen jeg kjenner er i fengsel. Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som er i fengsel i Norge for å ytre sin mening, enda så sterke meninger enkelte har. Du, for eksempel, virker som om du har sterke mener og meninger mot. Det er prisverdig! Har du noensinne vært i fengsel for å ha ytret meningene dine? Jeg snakker om forskjellige land i verden som har sensur i Europa. Og det er det nok av eksempler på. "jailed for xxx" bare søk. Bruk nøtta. I Norge så er det jo "hatparagrafen" som er en veldig vag lov der du faktisk kan ende opp i fengsel. Endret lørdag kl 20:54 av Betasuppe 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet lørdag kl 20:57 #37 Del Skrevet lørdag kl 20:57 Betasuppe skrev (4 minutter siden): Trusler skal være forbudt fordi det er en lovnad om fysisk vold. Man sier at man kommer til å utføre vold. Saken er jo at de rike har penger til advokater og alt mulig rart, mens de lenger ned på rangstigen egentlig bare har vold som et effektivt våpen. Slik sett synes jeg at å oppfordre til å knerte rike er helt innenfor. Saken er at rike kan ramme fattige uten å bruke vold, mens det motsatte ikke stemmer. Betasuppe skrev (6 minutter siden): Jeg snakker om forskjellige land i verden som har sensur i Europa. Og det er det nok av eksempler på. "jailed for xxx" bare søk. Bruk nøtta. Så er mange av disse eksemplene også disinformasjon på ulike måter. Det er alltid et eller annet som utelates fra beskrivelsene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet lørdag kl 21:08 #38 Del Skrevet lørdag kl 21:08 Det var virkelig rette ræva som feis. Trump har nettopp fått utarbeidet en liste over forbudte ord og uttrykk i offentlig administrasjon og akademia i USA. Til og med ordet kvinner vil flagge en reaksjon der det som skrives må gjennomgås. https://gizmodo.com/the-list-of-trumps-forbidden-words-that-will-get-your-paper-flagged-at-nsf-2000559661 14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet lørdag kl 21:16 #39 Del Skrevet lørdag kl 21:16 PeeWee skrev (18 minutter siden): Så er mange av disse eksemplene også disinformasjon på ulike måter. Det er alltid et eller annet som utelates fra beskrivelsene. Mulig noen er feil, men det er jo et faktum at det har skjedd og at det er diverse lover mot det. Er jo et minefelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet lørdag kl 21:28 #40 Del Skrevet lørdag kl 21:28 Gaia skrev (16 minutter siden): Det var virkelig rette ræva som feis. Trump har nettopp fått utarbeidet en liste over forbudte ord og uttrykk i offentlig administrasjon og akademia i USA. Til og med ordet kvinner vil flagge en reaksjon der det som skrives må gjennomgås. https://gizmodo.com/the-list-of-trumps-forbidden-words-that-will-get-your-paper-flagged-at-nsf-2000559661 Nå dikter du opp ting her. Ordene er ikke forbudt på noen sett og vis, Trump fjerner DEI, han sensurerer ingenting. Alle etisk oppegående mennesker skjønner at folk skal bli ansatt på et merittbasert system, ikke pga. de er "etniske" eller homo. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå