A new man Skrevet 18. februar #301 Del Skrevet 18. februar (endret) Tutte skrev (17 minutter siden): Legg gjerne ut linker til det du skriver. Det Musk postet på X, kan du se hos han. Her er litt bakgrunnsstoff for feiden Musk har med 60 minutes: https://amp.cnn.com/cnn/2025/02/18/media/elon-musk-60-minutes-prison https://clarksvillenow.com/local/books-mentioning-slavery-civil-rights-removed-from-shelves-at-fort-campbell-schools/ Det er haugevis av eksempler på dette. Endret 18. februar av A new man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 18. februar #302 Del Skrevet 18. februar Tutte skrev (8 minutter siden): Legg gjerne ut linker til det du skriver. Kan du ikke heller ta deg en tur på X selv. Der slår jo Musk seg helt løs etter at han overtok. Jeg forteller deg jo at du ikke trenger å gå omveien via andre, du kan gå direkte til kilden. Jeg har ingen planer om å lenke til galskapen her. Trump er jo like ille, og poster sitat fra Napoleon om at han ikke kan bryte loven, siden han redder landet. Koko. Jeg mener helt seriøst at man ikke kan mene noe om disse tullballene om man ikke følger dem og hører/leser hva de skriver. Ikke bare hva andre gjenforteller. Om det er Steigan eller NRK som er kilden. Jeg begriper ikke at man kan høre Trump tale uten å sitte igjen og lure på Om mannen er riktig vel navla. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 18. februar #303 Del Skrevet 18. februar 1365 skrev (6 minutter siden): Slik jeg leser deg skal det ikke være likhet for loven. Altså at samme ytring skal være straffbar for noen, og ikke for andre. Og litt fakta rundt den kommentaren: 60 minutes viste intervju av en gråtkvalt kvinne som hadde mistet jobben i USAID. Hun var innleid taleskriver og ikke ansatt der i det hele tatt. Du ber om kilder for egne påstander, men har ingen kilder for egne? Morsomt. Og det er vel ingen her som har tatt til orde for at Musk skal fengsles for sin ytring? Jeg påpekte at det er litt snodig å kritisere ytringsfrihetens kår i Europa samtidig som man tar til orde for å fengsle folk for ytringene sine i USA. Jeg aner ikke noe om denne gråtkvalte kvinnen som ble intervjuet, men minner om at republikaneren brukte ganske mye air time på at haitiere spiste katter og hunder, noe som er blitt ganske så kraftig motbevist. Uten at man har påstått at de som først meldte dette burde få lange fengselsstraffer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 18. februar #304 Del Skrevet 18. februar (endret) HSV50 skrev (6 minutter siden): Kan du ikke heller ta deg en tur på X selv. Der slår jo Musk seg helt løs etter at han overtok. Jeg forteller deg jo at du ikke trenger å gå omveien via andre, du kan gå direkte til kilden. Jeg har ingen planer om å lenke til galskapen her. Trump er jo like ille, og poster sitat fra Napoleon om at han ikke kan bryte loven, siden han redder landet. Koko. Jeg mener helt seriøst at man ikke kan mene noe om disse tullballene om man ikke følger dem og hører/leser hva de skriver. Ikke bare hva andre gjenforteller. Om det er Steigan eller NRK som er kilden. Jeg begriper ikke at man kan høre Trump tale uten å sitte igjen og lure på Om mannen er riktig vel navla. Ja nettop, de utrykker seg jo frivilig klinkokkos. Mens hver gang det blir påpekt sier dem som liker han at det er fake News, hallo, se på mannen! Han klarer ikke være normal i 10 min. Endret 18. februar av Rosakatt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 18. februar #305 Del Skrevet 18. februar 1365 skrev (8 minutter siden): Er vel mer en fyr som er ganske forbannet på nok et eksempel på en fabrikert nyhetshistorie. Så hva er din mening om de fabrikkerte påstandene om pizzagate, Obama sin fødselsattest, haitiske immigranter som spiser hunder og katter, påstander om «fredelige demonstrasjoner» 6. januar, når man har videoopptak av det stikk motsatte og tilståelser (også i alle fall ei som i etterkant har nektet å motta benådning fordi hun mener hun ble helt riktig dømt). jeg kan fortsette å legge fram eksempler på «nyheter» som er falske og solgt inn av MAGA. Kan man bli sinte da også? Eller har man bare lov til å bli sinte på falske nyheter fra venstresiden? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 18. februar #306 Del Skrevet 18. februar PeeWee skrev (7 minutter siden): Så slikt burde forbys? Det beste er nok om noen klarer å ta ut Musk med en bilbombe. Usikker, men det er i hvert fall bevisst løgn brukt for å sverte Trump-administrasjonen. Det er en rekke eksempler på tilsvarende løgner og manipuleringer fra 60mins. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 18. februar #307 Del Skrevet 18. februar HSV50 skrev (6 minutter siden): Du ber om kilder for egne påstander, men har ingen kilder for egne? Morsomt. Og det er vel ingen her som har tatt til orde for at Musk skal fengsles for sin ytring? Jeg påpekte at det er litt snodig å kritisere ytringsfrihetens kår i Europa samtidig som man tar til orde for å fengsle folk for ytringene sine i USA. Jeg aner ikke noe om denne gråtkvalte kvinnen som ble intervjuet, men minner om at republikaneren brukte ganske mye air time på at haitiere spiste katter og hunder, noe som er blitt ganske så kraftig motbevist. Uten at man har påstått at de som først meldte dette burde få lange fengselsstraffer. Her blander du vel sammen Trump og Musk. Uttalelsen fra Musk kom for øvrig lenge før Trump var innsatt og Musk hadde noen offisiell rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 18. februar #308 Del Skrevet 18. februar 1365 skrev (13 minutter siden): Er vel mer en fyr som er ganske forbannet på nok et eksempel på en fabrikert nyhetshistorie. Det er mer. Se lenken fra cnn som går i dybden. Han her ble kastet ut av x for denne tegningen. Hva tenker du om ytringsfrihet da? Jada, Musk eier X, men har skal jo være så innmari for full ytringsfrihet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 18. februar #309 Del Skrevet 18. februar HSV50 skrev (1 minutt siden): Kan du ikke heller ta deg en tur på X selv. Der slår jo Musk seg helt løs etter at han overtok. Jeg forteller deg jo at du ikke trenger å gå omveien via andre, du kan gå direkte til kilden. Jeg har ingen planer om å lenke til galskapen her. Trump er jo like ille, og poster sitat fra Napoleon om at han ikke kan bryte loven, siden han redder landet. Koko. Jeg mener helt seriøst at man ikke kan mene noe om disse tullballene om man ikke følger dem og hører/leser hva de skriver. Ikke bare hva andre gjenforteller. Om det er Steigan eller NRK som er kilden. Jeg begriper ikke at man kan høre Trump tale uten å sitte igjen og lure på Om mannen er riktig vel navla. Det er jo nettopp omveier jeg må gå når du kommer med en masse forskjellige påstander uten å linke til noe i samme innlegg. Akkurat det med 60 minutes og fengsling er en ytring jeg for øvrig tar svært lite seriøst. Synes heller du skal bruke energien på alt som faktisk foregår rundt oss selv, istedenfor å henge deg fullstendig opp i Trump og co. Det har i det minste blitt snakk om- og handlinger rundt fredsavtaler etter at han kom til makten. Men allikevel er det kun det negative vi hører om. Du skal ikke lenger enn til vårt naboland og alle urolighetene, vold, skyting og drap som skjer der, og har gjort i lang tid. Og ikke minst Tyskland. Det er ganske alvorlig det vi ser. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 18. februar #310 Del Skrevet 18. februar 1365 skrev (Akkurat nå): Usikker, men det er i hvert fall bevisst løgn brukt for å sverte Trump-administrasjonen. Det er en rekke eksempler på tilsvarende løgner og manipuleringer fra 60mins. Ser du noen gang Fox News? Hvis vi skal snakke om løgner og manipulering så må man jo snakke om den som skjer på høyresiden også, kanskje? Eller synes du det er helt ok at de forvrenger sannheten og sprer løgner og konspirasjonsteorier? Jeg har bodd i usa. Jeg har venner på begge sider av den politiske skalaen. Og midt i. Det blir bare for dumt med blind tilbedelse av Trump og republikanerne. Ingen jeg kjenner tilber demokratene blindt. Men det sier litt når ganske mange republikanere har støttet demokratiske kandidater. jeg kan anbefale å melde seg på Trump sin mailingliste om man virkelig vil se hva han forsøker å selge til sine følgere. Og da mener jeg SELGE. Det renner inn daglige mail oM at man er utpekt som en av Trump sine viktigste støttespillere. Og man kan få en «badge» som bevis. Om man bare donerer litt penger. Til denne viktige kampen. Eller kjøper en caps. En T-skjorte, en kopp eller hva det nå er han selger for kun 49 dollar. Og med spørreundersøkelser, der han kaller meningsmotstandere de mest nedrige ting. Det er sykt! Det er en kult! Jeg havnet på lista etter å ha oppgitt mailadressen min i en eller annen sammenheng da jeg bodde i usa, og hjelpe meg, man kan bli mørkeredd. Jeg har meldt meg av, men følger ei som deler mailene hun nå får. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 18. februar #311 Del Skrevet 18. februar Tutte skrev (2 minutter siden): Det har i det minste blitt snakk om- og handlinger rundt fredsavtaler etter at han kom til makten. Men allikevel er det kun det negative vi hører om. «Avtalen» er jo ikke noe bedre for Ukraina enn det de kunne fått av russerne i 2022. De kunne kapitulert da også. Krigen kan være over på sekundet. Det er bare for Russland å trekke seg ut av okkuperte områder. Når Trump tror han kan presse de til å gi fra seg 500 milliarder i naturressurser mot ulne sikkerhetsgarantier, hva tror du han vil kreve av Norge? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 18. februar #312 Del Skrevet 18. februar 1365 skrev (7 minutter siden): Her blander du vel sammen Trump og Musk. Uttalelsen fra Musk kom for øvrig lenge før Trump var innsatt og Musk hadde noen offisiell rolle. Trump og Musk er mye det samme akkurat nå, siden musk stort sett reposter alt Trump poster med amerikanske flagg, flammer eller «true!». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenkselv Skrevet 18. februar #313 Del Skrevet 18. februar Sportydame skrev (På 15.2.2025 den 12.40): https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/KMKPn7/sjokket-i-munchen-endrer-verden?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Vance har så rett så rett.....sensur er det motsatte av demokrati - og han påpeker også makten mainstream media har hatt i Europa. Steigan er fortsatt et "skjellsord" som sammen med youtube stadig brukes som hersketeknikk i debattene her til lands.... Europeiske ledere blirnok snart erstattet av mer Republikaner vennlige partier i Europa også - vi må bare vente til høsten....😉 Problemet med Trump og Vance er at de ikke klarer å se situasjonen i USA. Trump vil gjøre brenning av det amerikanske flagget forbudt. Det er tydeligvis ikke sensur. Men å forby brenning av Koranen er sensur? Å forby oppfordring til aksept av diversitet er ikke sensur? Bokbålene og det å forby bøker på bibliotekene er ikke sensur? Trump politikk som er å forby det han ikke liker er ok, og ikke sensur eller reduksjon av ytringsfriheten? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 18. februar #314 Del Skrevet 18. februar A new man skrev (5 minutter siden): Det er mer. Se lenken fra cnn som går i dybden. Han her ble kastet ut av x for denne tegningen. Hva tenker du om ytringsfrihet da? Jada, Musk eier X, men har skal jo være så innmari for full ytringsfrihet? Mens dette er lov på X (skjermdump fra en kompis fra noen uker siden). De er veldig selektive på X må jeg si. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 18. februar #315 Del Skrevet 18. februar HSV50 skrev (10 minutter siden): Du ber om kilder for egne påstander, men har ingen kilder for egne? Det skal du selvsagt få. Har også oppgitt kilder i en rekke innlegg i tråden. Hva spesifikt skal jeg referere til? Gråtedama? Hun heter Christina Drye. Sjekk LinkedIn så ser du hvor hun jobber. Det samme gjelder det andre sannhetsvitnet 60 mins hadde med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 18. februar #316 Del Skrevet 18. februar A new man skrev (14 minutter siden): Det er mer. Se lenken fra cnn som går i dybden. Han her ble kastet ut av x for denne tegningen. Hva tenker du om ytringsfrihet da? Jada, Musk eier X, men har skal jo være så innmari for full ytringsfrihet? Hva med å sjekke egne påstander? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 18. februar #317 Del Skrevet 18. februar (endret) A new man skrev (12 minutter siden): «Avtalen» er jo ikke noe bedre for Ukraina enn det de kunne fått av russerne i 2022. De kunne kapitulert da også. Krigen kan være over på sekundet. Det er bare for Russland å trekke seg ut av okkuperte områder. Når Trump tror han kan presse de til å gi fra seg 500 milliarder i naturressurser mot ulne sikkerhetsgarantier, hva tror du han vil kreve av Norge? Det er nok ukrainere selv mer de rette til å svare på. Kan lure på hva som er verst. Alternativet er en evigvarende krig, eller atomkrig. Slik det var ville ingen ende ta. Men vi får være glad vi i det minste slapp atomkrig som var i vinden og den store skremselen i media her tidligere. Kan sånn ellers begynne å lure på om Trump blir så kritisert fordi Europas ledere ikke har en dement president i USA de kan styre lenger. Endret 18. februar av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 18. februar #318 Del Skrevet 18. februar Tutte skrev (9 minutter siden): Det er jo nettopp omveier jeg må gå når du kommer med en masse forskjellige påstander uten å linke til noe i samme innlegg. Akkurat det med 60 minutes og fengsling er en ytring jeg for øvrig tar svært lite seriøst. Synes heller du skal bruke energien på alt som faktisk foregår rundt oss selv, istedenfor å henge deg fullstendig opp i Trump og co. Det har i det minste blitt snakk om- og handlinger rundt fredsavtaler etter at han kom til makten. Men allikevel er det kun det negative vi hører om. Du skal ikke lenger enn til vårt naboland og alle urolighetene, vold, skyting og drap som skjer der, og har gjort i lang tid. Og ikke minst Tyskland. Det er ganske alvorlig det vi ser. Der kom det ja. Fremmedfientligheten. Og fredsavtaler? Du har sett ha. Trump vil ha for å «skape fred». En erstatning støtte enn Tyskland betalte etter 2. verdenskrig. Ukraina skal altså betale usa for at de har fått hjelp til å kjempe mot Russland, som invaderte dem. De skal gi fra seg 50% av ressursene sine i uoverskuelig framtid. Til usa. Jadda. USA som også skal overta Gaza og gjøre det beautiful, mens palestinerne skal «relokaliseres» til et par andre land. Og som sier de må ha Grønland for egen sikkerhet og at Canada bør bli stat i usa. Som kaller Trudau for «Governor Trudeau» - så kan vi jo diskutere om det er for å fornærme eller fordi han ikke vet bedre, begge deler er like ille egentlig. Og hvorfor vil han ha Canada? Fordi de tilfører ikke usa noe av verdi (så kan man lure på hvorfor Trump vil ha dem som stat 🙄). Og så har man han på Fox News som på fullt alvor forteller at han er dypt fornærmet, for alle vil jo bli amerikanere, det er en ære, så hvordan våger Canada å takke nei til dette generøse forslaget. Og jeg mener, på fullt alvor, at vi ikke har noen større gruselig til verdensfreden enn Trump og USA i tospann med Putin. De ønsker å fordele verden mellom seg. Hvis usa tar Canada og Grønland, kan det fort bli i bytte mot Svalbard og Norge til Russland. Jeg håper jeg tar feil. Jeg blir veldig, veldig glad om man kan peke på meg og le om et par års tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 18. februar #319 Del Skrevet 18. februar Ferdigdiskutert for en stund. Jeg blir mørkeredd av nyheter og av å følge the crazy gang i usa på sosiale medier. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 18. februar #320 Del Skrevet 18. februar HSV50 skrev (39 minutter siden): Vel. Nei. Det er forskere som har fått beskjed om å fjerne ord fra forskningen sin, ellers mister de støtten. F.eks. er «bias» et ord man nå skal unngå. Jeg har ikke funnet selve ordren noe sted, men det har kanskje du? Jeg har imidlertid fått med meg en rekke presiseringer om at ordene kun er uønsket i konkrete sammenhenger, spesielt i kontekst av ulike identitetsstudier. HSV50 skrev (41 minutter siden): Wikipedia som kilde tar jeg ikke så alvorlig for tiden, dessverre, den redigeres med alt mulig rart, både den ene og den andre veien. Forskere som selv har fått brev og offisielle dokumenter som viser hva som faktisk skjer er mer troverdige kilder. Da er kanskje dokumentaren et bra alternativ? https://www.youtube.com/playlist?list=PLLHyNSlsz449SOhzpo7ClMEKe9WkXt5GO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå