HSV50 Skrevet 17. februar #241 Del Skrevet 17. februar Betasuppe skrev (2 timer siden): Man må være arbeidsløs for at dette skal "Lønne seg" . For hvis man tjener penger så betaler man mer inn enn det man får ut Du har aldri vært syk, forstår jeg? Jeg har bodd i Norge, og jeg har bodd i USA. Og det er virkelig ikke sånn som du sier. Jeg er født med en arvelig sykdom. I USA var det ikke hensiktsmessig å forsikre meg. Det var faktisk LANGT billigere å beholde mitt medlemskap i norsk folketrygd (dvs å være skattemessig bosatt i Norge), enn å skatte til USA. Jeg dro også hjem til Norge for å foreta undersøkelser knyttet til sykdommen min. Jeg er forøvrig i 100% jobb, stemmer Høyre, og betaler min skatt til Norge med glede. Det er fint og flott å være frisk i usa. Det er ikke like gøy å være syk i usa, med mindre du er rik og har en jobb med god forsikring. Jeg har betalt min fair share med skatt. Og jeg har fått mye mer enn min fair share tilbake. Jeg er med i Facebookgruppen for min sykdom, og ser hvor mange der som får ræv helsehjelp og blir syke og dør fordi de ikke har råd til den helsehjelpen som er en selvfølge her i Norge. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. februar #242 Del Skrevet 17. februar yamask skrev (3 minutter siden): https://www.theguardian.com/us-news/2025/feb/13/pentagon-schools-closed-libraries-trump Apropos sensur ... De har skikkelig ytringsfrihet for sine egne meninger da. De slapp jo nettopp ut en haug med folk som var ganske voldelige i sine ytringer 6. januar 2020. Hadde vært interessant å se om de hadde vært like åpne for samme ytringsform fra «the left». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. februar #243 Del Skrevet 17. februar PeeWee skrev (2 timer siden): Slettes ikke. Tilogmed folk fra Høyre har innrømmet at et klart flertall får mer utbetalt enn de betaler inne over livet. Grunnen er jo at mange går i store underskudd på starten og slutten av livet. Jeg tror nok mest at du forsøker å fremstå som maskulin når du ytrer meninger, heller enn hva som er korrekt? Jeg må jo få lov til å si at Høyre faktisk er FOR velferdsstaten de også da. 😁 Og vi som lever lenge får definitivt igjen det vi betaler inn med haug på. Og jeg er stor tilhenger av at man skal ta vare på de som ikke klarer seg selv, og tror vi som samfunn tjener på det både økonomisk og menneskelig i det lange løp. Jeg er ikke høyrevelger fordi jeg ønsker å ta fra de fattige og gi til de rike. Skattekutt for de rike er ikke noe jeg bryr meg om. Jeg synes f.eks. også at det er en en del økonomiske goder som bør gis til dem som ikke har så mye på bekostning av de som har det. Jeg er overhode ikke enig med Høyre i alt. Men det er dem jeg totalt sett er mest enig med på de områdene som JEG vurderer er viktigst for Norge som helhet - og da er det vel ta vare på velferdsstaten en veldig viktig del av det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 17. februar #244 Del Skrevet 17. februar HSV50 skrev (27 minutter siden): Jeg ler meg fillete av Trump-supportere som mener at Trump og hans tilhengere er for ytringsfrihet. Senest i går tweetet Elon om at 60 minutes burde få en lang fengselsstraff. Og Trump poster jo jevnlig om alle han mener ikke bør få formidle nyheter, og illsinte tweets om at Fox slipper til hans meningsmotstandere i programmer. Som om de er forpliktet til å kun slippe til hans stemme. AF mistet nettopp akkreditering fordi de ikke vil kalle Gulf of Mexico for Gulf of Amerika. Ingen sier at «den andre siden» er feilfri, men at de som vil forby alt de ikke er enige i, inkludert bøker og nettsider, snakker om at ytringsfriheten er truet i Europa er så latterlig at jeg vil grine blod. Det handler i bunn og grunn om at det er en del som ikke forstår hva de prater om. De vet ikke hva ytringsfrihet er for noe. De tror at negative sosiale konsekvenser av deres meninger er mangel på ytringsfrihet. Og ja, jeg synes for eksempel at hatparagrafen i Norge er problematisk, av rent prinsipielle grunner. Samtidig nå må folk tåle å bli motsagt og til og med latterliggjort for sine meninger. Ironien ved å sitte i trygge Norge og ytre seg på nett i bøtter og spann om alt mulig man ikke har peiling på, men samtidig hevde at ytringsfriheten deres er truet er nesten komisk. Særlig når man i neste åndedrag sikler etter autoritære krefter i land som USA (Trump), Russland og Kina. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. februar #245 Del Skrevet 17. februar HSV50 skrev (16 minutter siden): Jeg må jo få lov til å si at Høyre faktisk er FOR velferdsstaten de også da. Å nei, det var ikke slik ment. Det var bare en debatt hvor en mørkeblå høyremann klaget på at det var vanskelig å få ned størrelsen på offentlig sektor, fordi for mange/for stor andel av befolkningen tjente på det. Så det var ikke noen som ønsket å legge ned velferdsstaten, det var heller snakk om å den ned på størrelse med de fleste andre vestlige land. Jeg tror forøvrig Høyre tjener stort på at drittsekkene i vår tid drar til Frp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. februar #246 Del Skrevet 17. februar (endret) PeeWee skrev (19 timer siden): Det er nettopp slike personer som burde sensureres bort. Bidrar ikke til annet enn elendighet. Hun er jo også jøde, så ønsker nok derfor å skape mest mulig kaos. Oi!😳😱 Endret 17. februar av Snok1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 17. februar #247 Del Skrevet 17. februar PeeWee skrev (2 timer siden): Slettes ikke. Tilogmed folk fra Høyre har innrømmet at et klart flertall får mer utbetalt enn de betaler inne over livet. Grunnen er jo at mange går i store underskudd på starten og slutten av livet. Jeg tror nok mest at du forsøker å fremstå som maskulin når du ytrer meninger, heller enn hva som er korrekt? Nei jeg ser bare på SSB sin egen statistikk Example skrev (2 timer siden): Overhodet ikke. De fleste av oss, og jeg tipper også deg, får goder verdt mer enn det du betaler tilbake i skatter og avgifter. For eksempel var nettopp hos legen med barnet mitt. Det kostet ikke en krone. Hadde det vært i USA tør jeg ikke en gang tenke på prisen det ville vært for et relativt enkelt legebesøk med et par prøver. SSB sin egen statistikk. Det kostet en krone, dine skattepenger. Vet du hvor mye du betaler hvert år når du ser % av skatten som går i helsevesenet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. februar #248 Del Skrevet 17. februar Betasuppe skrev (1 minutt siden): Nei jeg ser bare på SSB sin egen statistikk Du viser dog ikke til den statistikken? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. februar #249 Del Skrevet 17. februar Snok1 skrev (7 minutter siden): Oi!😳😱 Hva er egentlig problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disni Skrevet 17. februar #250 Del Skrevet 17. februar PeeWee skrev (På 15.2.2025 den 15.40): Min erfaring fra norske fora er at de som snakker om "ytringsfrihet" egentlig kun ønsker å kunne bruke skjellsord fritt. Denne må du utdype….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 17. februar #251 Del Skrevet 17. februar PeeWee skrev (12 minutter siden): Du viser dog ikke til den statistikken? Orker ikke å søke for deg men det var en debatt om dette for noen år siden. Er bare etnisk norske menn i arbeid som holder staten gående foruten oljefondet da. Men hele budsjettet er jo negativt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. februar #252 Del Skrevet 17. februar PeeWee skrev (8 minutter siden): Å nei, det var ikke slik ment. Det var bare en debatt hvor en mørkeblå høyremann klaget på at det var vanskelig å få ned størrelsen på offentlig sektor, fordi for mange/for stor andel av befolkningen tjente på det. Så det var ikke noen som ønsket å legge ned velferdsstaten, det var heller snakk om å den ned på størrelse med de fleste andre vestlige land. Jeg tror forøvrig Høyre tjener stort på at drittsekkene i vår tid drar til Frp. Ja jeg er glad for at de som er veldig blå stikker til frp. Og skremt av at så mange gjør det. Jeg skvetter nok fort over til et annet parti om FrP fortsetter å vokse i Norge og Høyre blir marginalisert. Jeg ønsker meg egentlig er politisk Norge med en regjering bestående av Høyre, Venstre og Ap. Som vel sier litt om hvor splittet jeg er politisk. 🙄 Jeg vil verken ha en blå-blå eller rød-rød regjering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 17. februar #253 Del Skrevet 17. februar Vi har snakket om den sannheten lenge her i Europa, og de som har vært mot masseinnvandring, der de i mange år ikke slapp til i nyhetene, har faktisk dannet partier over hele Europa. Haugevis av sosialdemokrater har vist AP-lignende regjeringer fingeren og gått til "høyreekstreme" partier. Jeg tar det i anførselstegn, fordi det er uenighet om hvor høyreekstrem disse partiene er. Jeg mener at de har mange farlige elementer i seg. At USA med sine siste 10 år opprør og helt klare utfordringer politisk, demokratisk (to-parti stat der begge kandiditer er tvilsomme), angrep på hverandre med storming av kongress, black life som brenner ned byer, ekstreme tilstander begge veier kommer til en sikkerhetskonferanse der Hitler, Mollsulini, og Chamberline møttes i sin tid, med to idioter, Vance og ikke minst Hegseth- som ga vekk sin forhandlingsposisjon før samtalene med Russland startet, og belærer oss; det er bare surralistisk. Har Vance et poeng? Ja! Det har han. Men som ofte med Trump og hans tilhengere; Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Og hele inntrykket av sikkerhetskonferansen, der Vance møtte toppfolk fra alle europeiske land, uten å ta for seg Ukraina, men liksom belærte alle disse om demokrati, det blir som om å sende en random idiot fra kvinneguiden til toppmøte til å ta talen. Det blir for lettvint, for dumt. Det var to ekstreme læregutter som dro til Europa og bare kastet seg noe uten tanke på fortid, fremtid, årevis av etablert sikkerhet. Jeg har stor forståelse for de som har følt seg oversett av våre regjeringer. Jeg er såå forbannet på at vi har hatt så dårlige og korrupte, lite fornuftige ledere som har ødelagt tillit i samfunnet fordi de skal bestemme at det er 14 kjønn, og at det er fri flyt av mennesker inn i landet til det absurde, legger ned industri for de skal ha symbolikkpolitikk. Det har vært idioti. Folk blir så forbannet at de nesten har lyst å brenne ned landene over hodene på disse som har tatt avgjørelser på bakrommet i sin ideologiske boble, uten å tenke på folket de representerer. Nå er de overrasket av backlashet. ...og nå sitter vi alle her med åpen munn og det er en stor, stor endring. Det er vel det jeg synes om den talen. Greit nok med et innlegg om dette til sin plass, men hallo!!.... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. februar #254 Del Skrevet 17. februar Betasuppe skrev (1 minutt siden): Orker ikke å søke for deg men det var en debatt om dette for noen år siden. Er bare etnisk norske menn i arbeid som holder staten gående foruten oljefondet da. Men hele budsjettet er jo negativt Så du mener dette styrker det du hevdet? Eller er det bare etnisk hvite norske menn som teller? Eller kanskje det er at noen etniske hvite norske menn tjener veldig mye og drar snittet for den gruppen veldig opp? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 17. februar #255 Del Skrevet 17. februar PeeWee skrev (Akkurat nå): Så du mener dette styrker det du hevdet? Eller er det bare etnisk hvite norske menn som teller? Eller kanskje det er at noen etniske hvite norske menn tjener veldig mye og drar snittet for den gruppen veldig opp? Nei det er ikke nok av dem til å påvirke statistikken kraftig tipper jeg . Og mange de som er veldig rike har rømt landet, så kan du se om det går nedover så da får du bekreftet det. Jeg er en av disse som stakk. GOOD RIDDANCE 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. februar #256 Del Skrevet 17. februar HSV50 skrev (1 minutt siden): Ja jeg er glad for at de som er veldig blå stikker til frp. Og skremt av at så mange gjør det. De fleste som gjør det er nok rasister for å kalle en spade en spade. Det jeg har observert på Facebook og Reddit er at veldig mange etnisk hvite gutter føler seg skremt at disse skumle innvandrerguttene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. februar #257 Del Skrevet 17. februar Betasuppe skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke nok av dem til å påvirke statistikken kraftig tipper jeg . Og mange de som er veldig rike har rømt landet, så kan du se om det går nedover så da får du bekreftet det. Jeg er en av disse som stakk. GOOD RIDDANCE Derfor du er så sint og hatsk da? Hva er så det nye utkårede landet da? Folk som er veldig rike bruker forøvrig ikke tiden sin på Kvinneguiden forum. Det er være mørkeblå mann på dette forumet går nok mer på å forsøke å imponere damene med sin sterke maskulinitet? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. februar #258 Del Skrevet 17. februar PeeWee skrev (Akkurat nå): De fleste som gjør det er nok rasister for å kalle en spade en spade. Det jeg har observert på Facebook og Reddit er at veldig mange etnisk hvite gutter føler seg skremt at disse skumle innvandrerguttene. Ja de er morsomme når de både er skeptiske til mennesker med annen hudfarge som ikke jobber (lever på nav og utnytter systemet) og på dem som jobber (tar jobbene fra nordmenn). Damned if you do, damned if you don’t. Forøvrig må man gjerne snakke om forskjeller på folk, men da er det kulturforskjeller og ikke genetiske forskjeller. Og ukultur er ikke bare noe som man finner hos mennesker med mer melanin gitt. Jeg blir vanvittig provosert av folk som dømmer andre basert på utseende og inngrodde fordommer, helt uten å kjenne mennesket man dømmer. men da er vi over i en annen diskusjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 17. februar #259 Del Skrevet 17. februar PeeWee skrev (10 minutter siden): Derfor du er så sint og hatsk da? Hva er så det nye utkårede landet da? Folk som er veldig rike bruker forøvrig ikke tiden sin på Kvinneguiden forum. Det er være mørkeblå mann på dette forumet går nok mer på å forsøke å imponere damene med sin sterke maskulinitet? Jeg vil ikke avsløre landet men det er iallefall ikke i NATO. Jeg liker bare å diskutere politikk iblant that's it! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. februar #260 Del Skrevet 17. februar Betasuppe skrev (3 minutter siden): Jeg vil ikke avsløre landet men det er iallefall ikke i NATO. Jeg liker bare å diskutere politikk iblant that's it! Da er det enten Sveits, eller et slikt land hvor du kan sitte å kose deg over at de fattige har det jævlig. Så du bor da enten i Sveits eller er en sosiopat? Eller Thailand kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå