Gå til innhold

Vurder å dra til Granca med to barn, uten å sjekke inn bagasje. Er det mulig?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi gjør det sånn hele tiden! Hadde aldri giddet styret med å sjekke inn bagasje - mye dyrere, mye tapt tid, mye vanskeligere å reise rundt med og ikke minst risiko for at flyselskapet roter bort hele bagasjen.

Kjøp gjerne solkrem her hjemme som dere fordeler i flere 100 ml flasker som dere deler i tre 1l poser.

Anonymkode: 06101...cb3

Det er jo det beste.

Har fått dekket ting for over 10 000 kroner. Og bagasjen dukker alltid opp igjen, som regel et døgn senere. 

Anonymkode: 774df...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vaskemaskin på puerto rico senteret som dere kan bruke. Vi brukte den i dag. Hadde med innsjekket bagasje men det går enormt med klær når man bader to ganger daglig 😬

Anonymkode: 53057...9a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo det beste.

Har fått dekket ting for over 10 000 kroner. Og bagasjen dukker alltid opp igjen, som regel et døgn senere. 

Fire dager uten bagasje i «syden». Brukte masse ferietid på å handle klær og utstyr på typiske markeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da bør du sjekke håndbaggasje reglene til flyselskapet, ikke alle har 10kg. Men jeg kunne aldri dratt på ferie med barn i en uke uten ha innsjekket baggasje

Anonymkode: 63a07...fd2

Mht barnas bagasje forgår det nok helt fint, men for din del må du huske på at du ikke kan ta med barberhøvel, neglesaks o.l. og at du må kjøpe solkrem osv det nede el på taxfree og legge igjen der før avreise pga reglene om væskeinnhold og skarpe gjenstander. Men enkelte charterselskaper har ganske bra avtaler mht frakt av bagasje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (17 minutter siden):

Mht barnas bagasje forgår det nok helt fint, men for din del må du huske på at du ikke kan ta med barberhøvel, neglesaks o.l. og at du må kjøpe solkrem osv det nede el på taxfree og legge igjen der før avreise pga reglene om væskeinnhold og skarpe gjenstander. Men enkelte charterselskaper har ganske bra avtaler mht frakt av bagasje.

Joda, du kan ha både barberhøvel og neglesaks i håndbagasjen. Men ikke løse barberblad eller saks med bladlengde over 6 cm. Utenfor Europa kan man ikke ha saks uansett størrelse, men nå skal ts bare til Granca.

Anonymkode: 7ddaf...270

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er vaskemaskin på puerto rico senteret som dere kan bruke. Vi brukte den i dag. Hadde med innsjekket bagasje men det går enormt med klær når man bader to ganger daglig 😬

Her hang jeg ikke helt med. Hvorfor går det med mer klær når man bader to ganger om dagen? 

Anonymkode: 7ddaf...270

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro med mann og to barn til Florida i to uker, hadde kun med håndbagasjer. Leide leiligheter med vaskemaskin, gjør meg ingenting å vaske klær på ferie😊

Anonymkode: 00a65...084

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå fint. Her reiste jeg med 2 skolebarn i en måned, med bare en koffert til oss alle. Men vi reiste hjem med 2 kofferter. Vi var i 2 land, 5 forskjellige byer. Og 2 av hotellene hadde vaskemaskin.

Anonymkode: 3e05a...c16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmd skrev (6 timer siden):

Fire dager uten bagasje i «syden». Brukte masse ferietid på å handle klær og utstyr på typiske markeder.

Hvor i alle dager var dette, når skikkelige butikker ikke var en kort kjøretur unna? To timer, så har jeg undertøy, sko, ulike klær, kosmetikk og andre hygieneprodukter. Eneste jeg alltid slenger i handbagasjen er en bikini, og sminkekostene mine, de er noe herk å erstatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for alle svar! Dere som har vært på Granca og valgt bort charterbussen. Er det best å bestille privat bil via hotellet, eller bare ta en taxi fra flyplassen? Vi skal til Arguineguin så ca en halvtime å kjøre. Ser det koster litt over 1000 kr med privat bil. Synes prisen er grei, men orker ikke stå i lang kø for å få tildelt en bil av en vingvert. Vet ikke om det er sånn det foregår altså, men er jo sånn når man tar vingbussen...

Anonymkode: 473f8...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bader dere med klærne på? 

Anonymkode: 8161f...8e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Takk for alle svar! Dere som har vært på Granca og valgt bort charterbussen. Er det best å bestille privat bil via hotellet, eller bare ta en taxi fra flyplassen? Vi skal til Arguineguin så ca en halvtime å kjøre. Ser det koster litt over 1000 kr med privat bil. Synes prisen er grei, men orker ikke stå i lang kø for å få tildelt en bil av en vingvert. Vet ikke om det er sånn det foregår altså, men er jo sånn når man tar vingbussen...

Lei bil. Man vil jo gjerne se litt når man først er på tur, og være selvstendig. Gir mye fleksibilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er der at man må vende på hundrelappene så får man jo det meste til. For meg høres det bare stress ut kontra å potensielt måtte vente en times tid på bagasjen. 

I tillegg sparer du jo ikke nødvendigvis inn de pengene om du må kjøpe inn noen ting der (solkrem, litt varmere klær fordi dere ikke fikk plass til det i håndbagasjen og det ble et par regndager, bruke tid/penger på laundry). Til og med den ‘smarte’ løsningen noen kom med her som å kjøpe solkrem her + fordele det i masse småbeholdere på 100ml er jo stress og en kostnad å kjøpe alle disse mini beholderne. Barn som bader trenger jo veldig mye solkrem).

Anonymkode: 69798...91d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om man er der at man må vende på hundrelappene så får man jo det meste til. For meg høres det bare stress ut kontra å potensielt måtte vente en times tid på bagasjen. 

I tillegg sparer du jo ikke nødvendigvis inn de pengene om du må kjøpe inn noen ting der (solkrem, litt varmere klær fordi dere ikke fikk plass til det i håndbagasjen og det ble et par regndager, bruke tid/penger på laundry). Til og med den ‘smarte’ løsningen noen kom med her som å kjøpe solkrem her + fordele det i masse småbeholdere på 100ml er jo stress og en kostnad å kjøpe alle disse mini beholderne. Barn som bader trenger jo veldig mye solkrem).

Anonymkode: 69798...91d

Det er dyrere å betale for 10 kg håndbagasje x 3, enn å betale for innsjekk koffert på 25/30 kg. Så det er ikke pga økonomi jeg velger dette. Da hadde jeg jo valgt charterbuss til 400 kr, ikke egen bil til over 1000 kr en vei. Jeg vurderer denne løsningen pga jeg synes det er stress å vente lenge, alene med to barn. 

Noen tipset om å kjøpe solkrem på taxfree, så da går jeg for det 😎

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg får heller bare vente på bagasjen. Bare toalett mappa mi er flere kg. Jeg liker også å handle når jeg er på ferie. Men all ære for dere som klarer det. 

Anonymkode: 6b5a5...846

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er dyrere å betale for 10 kg håndbagasje x 3, enn å betale for innsjekk koffert på 25/30 kg. Så det er ikke pga økonomi jeg velger dette. Da hadde jeg jo valgt charterbuss til 400 kr, ikke egen bil til over 1000 kr en vei. Jeg vurderer denne løsningen pga jeg synes det er stress å vente lenge, alene med to barn. 

Noen tipset om å kjøpe solkrem på taxfree, så da går jeg for det 😎

Jeg ser ikke den helt. 

Er så behagelig å bare droppe kofferten, ha en lett handveske med akkurat det jeg trenger. Ingenting som kan bli glemt i sikkerhetskontrollen, ingenting som må dras rundt på flyplassen, ingenting som må løftes opp i hattehyller og stappes under setet foran, ingen brukkede negler, ingenting å løfte å få plass til å shuttlebussen, hender som kan holde små hender når det er tett med folk.... 

Mor med to barn OG handbagasje til tre høres ut som tidenes mareritt på reise. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (20 timer siden):

Selvsagt. Ingen reiseproffer reiser med mer enn carry-on så sant det ikke er særskilt utstyr eller klimaårsaker som krever egne klær.

Du har aldri sett utenriksministeren eller konsernsjefen i Hydro ved bagasjebåndet. De reiser med carry-on.

Granca er det enkleste reisemålet i verden så lenge du ikke tar med din egen landeveissykkel. God tur!

Så typisk KG-svar 😂 "Ingen reiseproffer gjør" Huff.

Enig med flere andre her, det er sikkert gjennomførbart dersom du gidder å vaske klær, gidder å bruke tid og penger på å kjøpe solkrem og evt andre toalettsaker. Kommer an på hva man prioriterer, for en del er det enklere å bare ta med seg det man trenger allerede. 

Anonymkode: 58308...3f5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor i alle dager var dette, når skikkelige butikker ikke var en kort kjøretur unna? To timer, så har jeg undertøy, sko, ulike klær, kosmetikk og andre hygieneprodukter. Eneste jeg alltid slenger i handbagasjen er en bikini, og sminkekostene mine, de er noe herk å erstatte. 

Vi bodde i en liten by, med stort sett bare «badebutikker» og hadde ikke bil. Trodde hele tiden at bagasjen ville komme i løpet av kort tid og familien med barn osv var ikke spesielt interessert i å bruke en hel dag på buss og shopping i nærmeste større by. Dermed ble det til at vi handlet litt og litt etterhvert som dagene gikk/behovet økte. Ganske vanlig erfaring, med andre ord. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...