Gå til innhold

Vurder å dra til Granca med to barn, uten å sjekke inn bagasje. Er det mulig?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er alene med to barn på 4 og 6. Skal bestille en uke til Granca. Vurderer å bare klare oss med kabinkoffert, dvs 10kg per person. Er dette realistisk? Synes det er så stress å vente på kofferten, forrige gang vi var på Granca ventet vi i over en time 😎

Anonymkode: 473f8...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre ikke realistisk. Har prøvd! Endte opp med å måtte kjøpe veldig mye der nede, og med synkende NOK er ikke det å anbefale...

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er alene med to barn på 4 og 6. Skal bestille en uke til Granca. Vurderer å bare klare oss med kabinkoffert, dvs 10kg per person. Er dette realistisk? Synes det er så stress å vente på kofferten, forrige gang vi var på Granca ventet vi i over en time 😎

Da bør du sjekke håndbaggasje reglene til flyselskapet, ikke alle har 10kg. Men jeg kunne aldri dratt på ferie med barn i en uke uten ha innsjekket baggasje

Anonymkode: 63a07...fd2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

myyye mer stress å ikke ha skikkelig bagasje, bare solkrem er jo driiiitdyrt og dårlig å kjøpe der. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi gjør det sånn hele tiden! Hadde aldri giddet styret med å sjekke inn bagasje - mye dyrere, mye tapt tid, mye vanskeligere å reise rundt med og ikke minst risiko for at flyselskapet roter bort hele bagasjen.

Kjøp gjerne solkrem her hjemme som dere fordeler i flere 100 ml flasker som dere deler i tre 1l poser.

Anonymkode: 06101...cb3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi gjorde det, vi dro fem personer til Florida i 14 dager, kun cabinbagasje. Vi kjøpte et stort kolli og til hjemturen og en billig koffert til det vi shoppet der borte. Dette var mens det lønte seg, i dag hadde det ikke blitt så mye shopping. Yngste hadde en slik barnekoffert med hjul man kan trekke dem rundt på. Var null problem, gjør det fortsatt om vi bare skal være en uke.

Anonymkode: f14da...89f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også at dette er mulig å få til bra. Bare sjekk reglene for størrelse på bagasjen du får ha med inn på flyet! Er mye nye regler ute å går for tia, med forskjeller mellom selskapene. Pass på at du har en billettype som tillater mer en en sekk inn på flyet f.eks. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok gjort det sånn om det bare var meg og kidsa. Sommerkjole og shorts tar ikke så stor plass. 

Anonymkode: f34e8...79a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da bør du sjekke håndbaggasje reglene til flyselskapet, ikke alle har 10kg. Men jeg kunne aldri dratt på ferie med barn i en uke uten ha innsjekket baggasje

Anonymkode: 63a07...fd2

Har sjekket og 10 kg er lov 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. 
Er det vaskemaskin tilgjengelig der dere skal bo? 
Hvis du pakker smart så skal det gå, og du har mulighet til å få vaska tøyet den uka.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6-åringen her reiser med egen koffert og sekk. 4-åring kan også ha sekk. Får plass til mye lette ting der 

Anonymkode: 857e3...e00

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
~white lady~ skrev (2 minutter siden):

Tja. 
Er det vaskemaskin tilgjengelig der dere skal bo? 
Hvis du pakker smart så skal det gå, og du har mulighet til å få vaska tøyet den uka.

Nei, dessverre. Men jeg kan jo håndvaske på hotellet og henge det opp på verandaen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk bare med 5 kg per barn i håndbagasjen, så det må du sjekke først. Vi reiste 2 voksne og 2 barn med 2 store kofferter, og de er stappa😅

Anonymkode: 91eb7...c39

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dessverre. Men jeg kan jo håndvaske på hotellet og henge det opp på verandaen?

Det blir som en nødløsning, men har gjort det selv. Vi hadde et lite vegghengt tørkestativ på vår balkong sist vi var på GC. Jeg kjøpte vaskemaskinpulver og la tøyet til bløt i vasken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi fikk bare med 5 kg per barn i håndbagasjen, så det må du sjekke først. Vi reiste 2 voksne og 2 barn med 2 store kofferter, og de er stappa😅

Anonymkode: 91eb7...c39

Har sjekket,det er lov med 10 kg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Selvsagt. Ingen reiseproffer reiser med mer enn carry-on så sant det ikke er særskilt utstyr eller klimaårsaker som krever egne klær.

Du har aldri sett utenriksministeren eller konsernsjefen i Hydro ved bagasjebåndet. De reiser med carry-on.

Granca er det enkleste reisemålet i verden så lenge du ikke tar med din egen landeveissykkel. God tur!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt uproblematisk, en kabinkoffert til deg og en til barna. Kjøp solkrem på taxfree i Norge, og ta en taxi til hotellet. Dere er i bassenget mens de andre fortsatt står og venter på bagasjen…

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
reiseglad skrev (26 minutter siden):

Helt uproblematisk, en kabinkoffert til deg og en til barna. Kjøp solkrem på taxfree i Norge, og ta en taxi til hotellet. Dere er i bassenget mens de andre fortsatt står og venter på bagasjen…

kjøpe solkrem på taxfree? Det er den dyreste plassen man kan kjøpe det. Jeg reiser alltid kun med håndbagasje, og kjøper solkrem når jeg kommer fram. Har som regel med en liten flaske som jeg har fylt på litt hjemmefra, slik at jeg har til de første dagene.

Anonymkode: 7ddaf...270

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

kjøpe solkrem på taxfree? Det er den dyreste plassen man kan kjøpe det. Jeg reiser alltid kun med håndbagasje, og kjøper solkrem når jeg kommer fram. Har som regel med en liten flaske som jeg har fylt på litt hjemmefra, slik at jeg har til de første dagene.

Anonymkode: 7ddaf...270

Kommer jo an på, men der er ofte solkrem på tilbud i sesong på taxfree, sånn som nå i vinterferien. Og det du sparer på å ikke kjøpe bagasje, kan du fint bruke en femtilapp ekstra på taxfree. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri falt meg inn. Tre kofferter i stedet for en eller to store? Mei, takk. Så skal vi drive og vaske tøy på ferie, fordi noen alltid søler på seg? Nei takk. 

Anonymkode: ecfd2...3f4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...