AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Del Skrevet 15. februar Har to hunder. Den ene er helt ute av kontroll visst vi treffer andre hunder som vi ikkje kjenner..Bjeffer og vil ta de. I dag smatt ho ut ytterdøren og en mann gikk forbi med hunden sin. Min prøvde nok angripe(det gikk så fort) for litt pels på asfalten fra den andre hunden. Fra halen hans trur eg.Mannen tok tak og løftet min hund opp etter selen.(beste han kunne gjort). Min hund er så snill mor barn, veldig kosete med alle men kan vi ha det sånn? Prøver gå der det er lite folk og tar andre veier når eg ser noen med hund men av og til får eg det ikkje med meg og det blir masse bjeffing. Og nå i dag sprang ho illsint mot denne andre hunden. Skal eg bare holde ut og vere 100 prosent på så ingenting skjer eller er det best å avlive? Eg klarer ikkje få slutt på dette med aggressivitet mot ukjente hunder.4 år gammel. Anonymkode: 8aa84...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 15. februar #2 Del Skrevet 15. februar Jeg syns ikke dette er grunn til avliving, men når hunden er sånn må du jo aldri ha den løs 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Del Skrevet 15. februar Men hvordan har du jobbet med dette? Har du vært i kontakt med en god atferdskonsulent? Anonymkode: 7822f...468 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Del Skrevet 15. februar Er hunden sånn mot små hunder også? Er det fare for at hunden kan skade andre hunder alvorlig? Hva hvis det er barn som er ute å lufter andre hunder og din hund angriper barnets hund? Anonymkode: a9e4b...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Del Skrevet 15. februar Det er mulig å jobbe med dette. Legger ved en link over atferdskonsulanter i Norge. Ta kontakt med en i ditt område så du får satt opp en treningsplan og ikke minst god informasjon om hvordan du skal angripe dette problemet steg for steg. https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund Anonymkode: 2a8e3...7a5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Del Skrevet 15. februar Du kan jobbe med dette, men det du MÅ gjøre er å sørge for at hunden din ALDRI slippes løs og kan komme seg bort til andre hunder. Hunden som blir angrepet vil da bli sånn som din hund. Har opplevd at løse hunder kommer løpende etter min hund og det er helt uakseptabelt. Min hund er blitt livredd og reagerer mot andre hunder. Jeg jobber med det ved å holde avstand og motbetinge og det fungerer godt, men jeg er fullstendig avhengig av at andre hundeeier tar ansvar! Anonymkode: 90ea2...50b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Del Skrevet 15. februar Hvilken rase er det snakk om? Anonymkode: a969b...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Del Skrevet 15. februar Uansett så bør du finne en hundetrener/adferdskonsulent som kan hjelpe deg. Du må finne ut om det er frykt, usikkerhet eller aggressjon som ligger bak adferden og hvordan jobbe for å få det under kontroll først og fremst Jeg har en stor hund som kan utagere eller lage mye lyd i møte med andre hunder. De første 1-3 årene var et helvete etter hun ble angrepet som valp og det tok lang tid for oss å lære henne å kjenne og lese adferden hennes. Folk som ikke kjenner henne tenker garantert hun er aggressiv å vil rive hunden deres i fillebiter når hun begynner med den store stemmen sin. Men nå oppleves det sjelden eller aldri som et problem å møte andre hunder. Jeg klarer å se situasjoner fra hennes side og forstår at selv om hun knurrer eller blir hissig noen ganger så er hun redd og vil egentlig bare komme seg fortest mulig vekk når vi treffer noen tett på. Det beste er da at jeg rolig men bestemt tar ledelsen så vi kommer oss videre med minst mulig stress for alle parter. Noen ganger betyr det avstand og ros/godbit. Andre ganger betyr det stramt bånd og bare gå forbi også får jeg henne til å ta kontakt med meg etterpå og slippe ut stresset. Anonymkode: 388cc...257 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #9 Del Skrevet 16. februar Du kan trene det bort, men ut ifra det du skriver så bør du ta kontakt med en instruktør som kan veilede dere hele veien. Anonymkode: 1afaf...967 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå