AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Del Skrevet 15. februar Igår tok jeg egenmelding for å få roa ned stress i hodet. Og har ingen dårlig samvittighet,har gjort det før med hell. Får mer motivasjon etterpå. Er det innafor syns du? Anonymkode: dd4c6...26d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Del Skrevet 22. februar Innafor om det gjør at du er i bedre stand til å gjøre jobb senere. Stress kan balle på seg om man ikke slapper ordentlig av:) Ta fridagen med god samvittighet Anonymkode: 1032c...d7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Del Skrevet 22. februar Vet litt for lite om situasjonen rundt til å svare, men generelt sett tenker jeg at dersom man har for lav terskel til å ta egenmeldinger, gjør man seg selv en bjørnetjeneste. Det er en velferdsordning som kan forsvinne nå pga misbruk.. Jeg lever etter «kan jeg dusje, kan jeg jobbe». Den har redda meg mange ganger når jeg har vært usikker på form og jobb. Anonymkode: d62b9...a04 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.46): Igår tok jeg egenmelding for å få roa ned stress i hodet. Og har ingen dårlig samvittighet,har gjort det før med hell. Får mer motivasjon etterpå. Er det innafor syns du? Anonymkode: dd4c6...26d Hvorfor spør du om du ikke har dårlig samvittighet? Personlig hadde jeg aldri gjort det, men jeg går på jobb så lenge jeg greier å stå/sitte oppreist og har ved flere anledninger prøvd meg på jobb og gått hjem fordi jeg ikke klarte å jobbe likevel pga dårlig form. Alle er vi forskjellige og det kommer jo an på både jobben og hvor ofte du gjør dette. Selv har jeg en fysisk og psykisk krevende jobb og selv om jeg flere ganger har vært på jobb selv om formen ikke har vært på topp så kan man være på jobb selv ved dårlig form i f.eks en kontorjobb heller enn ved en mer fysisk krevende jobb. Hvis du jobber 100% og ofte må ta en egenmeldingsdag pga stress i hodet bør du kanskje vurdere å redusere stillingen din? Anonymkode: 4b476...d11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar Hadde gjort det selv, bruker maks 2- 4 egenmeldingsdager i året, og er aldri sykemeldt. Kommer ofte på jobb selv om jeg er syk ,eller ikke helt i form , jobber i barnehage. Så en gang i mellom tar jeg en dag, bare for å sove ut. Anonymkode: ba1c9...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Del Skrevet 23. februar Hvis det hjelper og kan hindre flere sykedager, så er jo en dags egenmelding helt i orden. Selv har jeg tatt ut noen få egenmeldinger om jeg har vært veldig slapp, sovet svært dårlig og liksom ikke helt orker tanken på en hel dag på jobb. Det er noe helt annet enn å planleggge f.eks. å bruke alle tredagers som det er mulilg å bruke i en periode. Synes ikke folk skal ha dårlig samvittighet om man er borte en par enkle dager i løpet av et år. Som leder synes jeg også at det er signal om at man har hatt behov for det når arbeidstaker faktisk kommer på jobb dagen etter og ikke strekker det over 2-3 dager. Anonymkode: 2741b...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Del Skrevet 23. februar Absolutt IKKE innafor!! Anonymkode: fc133...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå