Gå til innhold

Kaffe med kvinne i et forhold

hvermannsen

Anbefalte innlegg

Nooni skrev (3 minutter siden):

Jeg har opp gjennom årene drukket litervis av kaffe med menn i forhold, også når jeg selv har vært i forhold. Og det har vært uproblematisk da alle parter har visst om dette og det har kun vært vennskap. 

Det var imidlertid en situasjon som fikk med til å kutte kontakt. Jeg spurte han: "Vet konen din at vi drikker kaffe sammen og har kontakt". Han svarte nei. Jeg spurte hvorfor. Han svarte "trenger hun å vite det?". 

Da kuttet jeg kontakten. Sånt vil jeg ikke være en del av. 

Så kanskje du kan spørre henne om mannen hennes vet om kontakten dere har. Hvis han ikke vet det kan du spørre deg selv om du liker en som lusker rundt og er uærlig. 

Vil være et av mine første spørsmål ved neste korsvei.

Hun fortalte ikke så mye om seg selv før ved første kaffe møtet. Da ble jeg litt overrasket over at hun fortalte mye om sin familie og datter og hva hun har vært igjennom i livet. Skal opplyses om at vi begge har passert 50 og har vår bagasje med oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvermannsen skrev (1 minutt siden):

Hun fortalte ikke så mye om seg selv før ved første kaffe møtet. Da ble jeg litt overrasket over at hun fortalte mye om sin familie og datter og hva hun har vært igjennom i livet. Skal opplyses om at vi begge har passert 50 og har vår bagasje med oss.

Jeg vurderer det som en farlig situasjon å befinne seg i. Å ikke vite hva andres intensjoner er, men dere møtes og knytter bånd. Du kan fort bli den som sitter igjen med svarteper, så jeg håper at du ikke lar deg bruke. 
God helg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvermannsen skrev (6 timer siden):

Hei.

Traff en kvinne via en jobb for et par år siden.

Vi har hatt kontakt noen ganger via tlf og sms ang felles interesse for sjøliv. Har møtt henne 2 ganger for mer jobb og har funnet tonen sosial og kan prate om alt mulig. Jeg vet hun har samboer uten at hun selv har nevnt det.

Ble invitert på båttur for 2 år siden, men da passet det ikke. Vet at samboer ikke er en båttype. Hun inviterte meg på en kopp kaffe i høst som vi tok, og vi pratet sammen i et par timer. Veldig hyggelig og hun sa at vi måtte holde kontakten.

Rett før jul fikk jeg en ny invitasjon på kaffe som dessverre ikke passet akkurat da, men vi ble enige om en kaffe etter nyttår. 

Nettopp hatt denne kaffepraten og en liten tur sammen i solskinnet. Hun var opptatt av at vi hadde mange felles interesser og at hennes forhold til samboeren kunne være anstrengende til tider. Han har tydeligvis mer penger og hun følte seg avhengig av han.

Sendte henne en melding etter praten og sa at jeg hadde hatt en fin dag med henne og at jeg ønsket henne det beste for fremtiden.

Fikk svar tilbake om det samme og at jeg måtte passe på det nydelige hjertet mitt!

Hun er en fantastisk person som jeg trives veldig godt med, men jeg ønsker ikke å ødelegge noe forhold.

Vet ikke hva hun tenker, men blir kanskje en kaffe til litt senere så da får vi vel se.

Har dere noen tanker om dette?

Hun er to millimeter ifra å være utro. Du burde holde deg langt unna.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fisker etter en ny samboer, fordi hun er avhengig av det økonomisk.... du er neste på lista.  

Anonymkode: 60e16...d4e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (1 time siden):

Jeg vurderer det som en farlig situasjon å befinne seg i. Å ikke vite hva andres intensjoner er, men dere møtes og knytter bånd. Du kan fort bli den som sitter igjen med svarteper, så jeg håper at du ikke lar deg bruke. 
God helg!

Jeg er en avslappet person som er ærlig mot meg selv og derfor egentlig bare får bekreftet her det jeg selv tenker.

Er ikke klar for å gå inn i et forhold på slike premisser.

God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 time siden):

Hun er to millimeter ifra å være utro. Du burde holde deg langt unna.

Ja har den følelsen jeg også. Greit å få det bekreftet av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har møtt kvinner i forhold både når jeg selv var i forhold og når jeg ikke har vært i forhold. Vi har drukket kaffe, vi har drukket øl, vi har vært på konserter sammen, og vi har spist middager sammen. Jeg har visst om at de har vært i forhold og de har visst om hva min situasjon har vært. Ikke noe problem det, vel? Menn og kvinner kan være venner og sette pris på hverandres selskap uten å ha lyst til å ligge med hverandre (jeg synes helt oppriktig synd på dere som nå gjør dere klare til å motsi akkurat dette).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (8 timer siden):

Jeg har møtt kvinner i forhold både når jeg selv var i forhold og når jeg ikke har vært i forhold. Vi har drukket kaffe, vi har drukket øl, vi har vært på konserter sammen, og vi har spist middager sammen. Jeg har visst om at de har vært i forhold og de har visst om hva min situasjon har vært. Ikke noe problem det, vel? Menn og kvinner kan være venner og sette pris på hverandres selskap uten å ha lyst til å ligge med hverandre (jeg synes helt oppriktig synd på dere som nå gjør dere klare til å motsi akkurat dette).

Flere ting kan være sanne samtidig. 

Menn og kvinner kan være kun venner uten noen baktanker. 

Menn og kvinner kan etablere vennskap uten baktanker. 

Vennskap som er etablert uten baktanker eller ønske om utroskap kan utvikles til utroskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvermannsen skrev (På 15.2.2025 den 18.03):

det er to typer bagasje, den du sitter med og den du har hatt med deg og som har formet deg. Det virker som om du har bagasje som har formet det men ikke sitter med bagasje nå mens hun har en haug med bagasje nå ref familie og forhold som hun ikke er helt ryddig på. 
Personlig ville jeg ikke innledet en form for par-relasjon til noen som har en fra før. Faktisk ville jeg ikke vært en del av en ralsjon som ble bygget på at en annen tok slutt heller, jeg sier ikke at det er opplest og vedtatt at en gang utro alltid utro, men en som tar lett på å starte en relasjon til noen mens de fortsatt har en form for forpliktelse til andre er ikke et menneske jeg ville stolt på. Hva hindrer dem å få flakkende blikk ved neste korsvei i vår realsjon? Tilsynleatende ikke egen moral og verdier i allefall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner kan fint være venner. Samtidig er et kanskje noe som skurrer litt her, det er vel også derfor du har opprettet en tråd på KG.

Noen er jo overlappere, eller i det minste litt sånn at de ønsker å finne ut og kjenne på at det finnes annet/bedre der ute.

Så når forholdet begynner å skrante, når de egentlig begynner å tenke at "jeg vil ut", så kan et av symptomene være at de bredder ut nettverket en del og særlig med det motsatte kjønn, de kontakter den gamle flammen, tar den kaffen, flørter med kollegaen, eller rett og slett innleder et nytt forhold på si.

Men dere har jo bare tatt en kaffe.. folks følelser og motivasjoner er sammensatte, det er ikke sikkert hun vet helt selv hva hun vil engang, så da blir det vanskelig for deg og oss på KG å vite det.

Et tips fra meg er å bare spørre litt direkte om det man lurer på. Dere er jo for gamle for spill.

Anonymkode: 87401...375

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Mister skrev (På 15.2.2025 den 17.44):

Denne damen viser deg et tydelig rødt flagg. Du kan velge å ignorere det, men denne damen har vist deg litt av sitt verdigrunnlag. 

Som er? Båtinteresse? Kaffe?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun sonderer terrenget med tanke på å ha en kar der som hun kan gå rett over til. Tror ikke at denne kvinnen kun har vennskap i tankene.

Hun fortalte ikke at hun hadde samboer, det fant du ut av selv. Så regner jeg med at du nevnte dette på neste møte, og da fortalte hun at de ikke hadde det så bra sammen.

Tror jeg ville ha blitt betenkt av den situasjonen. Hun burde gå ut av forholdet sitt og være alene en periode, før hun eventuelt tar opp igjen kontakten med deg.

Anonymkode: f1889...733

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (10 timer siden):

Vennskap som er etablert uten baktanker eller ønske om utroskap kan utvikles til utroskap. 

Joda, alt kan forandre seg, men om man skal tenke at alle bekjentskaper kan, og i følge noen, vil utvikle seg til utroskap, så kan man ikke ha venner. Sånn går det jo ikke an å gå gjennom livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doolittle skrev (55 minutter siden):

Joda, alt kan forandre seg, men om man skal tenke at alle bekjentskaper kan, og i følge noen, vil utvikle seg til utroskap, så kan man ikke ha venner. Sånn går det jo ikke an å gå gjennom livet.

Alt kan ikke føre dit, jeg tror du merker det.

Anonymkode: 02389...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (1 time siden):

Skjønte ikke helt den. Hvorfor ikke istedenfor håndtere sine vennskap med tanke på det. 

Hilsen en mann som hadde en kvinne som sin bestman i sitt brullyp, da det var naturlig å ha sin beste venn i den rollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...