Gå til innhold

Kaffe med kvinne i et forhold

hvermannsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Traff en kvinne via en jobb for et par år siden.

Vi har hatt kontakt noen ganger via tlf og sms ang felles interesse for sjøliv. Har møtt henne 2 ganger for mer jobb og har funnet tonen sosial og kan prate om alt mulig. Jeg vet hun har samboer uten at hun selv har nevnt det.

Ble invitert på båttur for 2 år siden, men da passet det ikke. Vet at samboer ikke er en båttype. Hun inviterte meg på en kopp kaffe i høst som vi tok, og vi pratet sammen i et par timer. Veldig hyggelig og hun sa at vi måtte holde kontakten.

Rett før jul fikk jeg en ny invitasjon på kaffe som dessverre ikke passet akkurat da, men vi ble enige om en kaffe etter nyttår. 

Nettopp hatt denne kaffepraten og en liten tur sammen i solskinnet. Hun var opptatt av at vi hadde mange felles interesser og at hennes forhold til samboeren kunne være anstrengende til tider. Han har tydeligvis mer penger og hun følte seg avhengig av han.

Sendte henne en melding etter praten og sa at jeg hadde hatt en fin dag med henne og at jeg ønsket henne det beste for fremtiden.

Fikk svar tilbake om det samme og at jeg måtte passe på det nydelige hjertet mitt!

Hun er en fantastisk person som jeg trives veldig godt med, men jeg ønsker ikke å ødelegge noe forhold.

Vet ikke hva hun tenker, men blir kanskje en kaffe til litt senere så da får vi vel se.

Har dere noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ånei, har vi en overlapper?

Anonymkode: 02389...a55

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ånei, har vi en overlapper?

Trenger en overlapper hvis du er vant til ubegrenset shopping og dyre biler.
Til trådstarter så ville jeg også spurt meg selv, hvis du innleder et forhold til denne kvinnen, hva får deg til å tro at hun vil være trofast mot deg?

Anonymkode: 72882...f2b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betaler du for henne når dere møtes for kaffe også eller?

Anonymkode: e6a63...a35

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er nok bare snurt for at typen ikke ønsker å være hennes private kredittinstitusjon så hun søker ny mann som ikke er så gjerrig. 

Tenk å være så manipulativ at man inviterer en kollega på kaffe for å snakke ned samboeren eller ektefellen sin. 

Jeg personlig hadde holdt lang avstand til dette kvinnemennesket. 

Anonymkode: b3700...3df

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er nok bare snurt for at typen ikke ønsker å være hennes private kredittinstitusjon så hun søker ny mann som ikke er så gjerrig. 

Tenk å være så manipulativ at man inviterer en kollega på kaffe for å snakke ned samboeren eller ektefellen sin. 

Jeg personlig hadde holdt lang avstand til dette kvinnemennesket. 

Anonymkode: b3700...3df

Ts skriver ikke «en kollega». Hen skriver at de møttes «på en jobb». De to er ikke sammenfallende. Mange møter mennesker feks på kurs, konferanse, ute på oppdrag, hos egen arbeidsgivers leverandør eller kunde etc.

Her fremstår det mer som om hun har hyrt ts (eller firmaet) inn.

Uansett, ts, man snakker ikke om valgt partner med fremmede eller bekjente. Mye her tilsier at hun har valgt seg en manipulativ adferd. Så ha alle forsvarsverk oppe rundt denne personen.

Anonymkode: 7b843...059

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei vi har alltid betalt hver for oss.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Til trådstarter så ville jeg også spurt meg selv, hvis du innleder et forhold til denne kvinnen, hva får deg til å tro at hun vil være trofast mot deg?

Jeg har ikke noen god økonomi og det vet hun om så vi er vel like der

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts skriver ikke «en kollega». Hen skriver at de møttes «på en jobb». De to er ikke sammenfallende. Mange møter mennesker feks på kurs, konferanse, ute på oppdrag, hos egen arbeidsgivers leverandør eller kunde etc.

Her fremstår det mer som om hun har hyrt ts (eller firmaet) inn.

Uansett, ts, man snakker ikke om valgt partner med fremmede eller bekjente. Mye her tilsier at hun har valgt seg en manipulativ adferd. Så ha alle forsvarsverk oppe rundt denne personen.

Anonymkode: 7b843...059

Det ble nevnt i forbindelse med at hun følte at vi var i samme bås vedr økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er derfor jeg er usikker. De har vært sammen i 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo flere som gjør det slutt med samboeren sin etter en tid av ulike grunner, - er jo ganske vanlig. 

Virker som hun er i et dårlig forhold, og har funnet ut at hun trives bedre sammen med deg. Noen liker jo ikke å være alene, og er redd for det om hun gjør det slutt med samboeren, og da er det greit å ha en i bakhånd.

Jeg er ikke der, men vet mange kvinner tenker sånn.

Bare mine tanker rundt dette, men du finner nok ut mer etterhvert.

Anonymkode: 4a4bb...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo flere som gjør det slutt med samboeren sin etter en tid av ulike grunner, - er jo ganske vanlig. 

Virker som hun er i et dårlig forhold, og har funnet ut at hun trives bedre sammen med deg. Noen liker jo ikke å være alene, og er redd for det om hun gjør det slutt med samboeren, og da er det greit å ha en i bakhånd.

Men de bryr seg null om at den de er i forhold med ikke bare må være alene, men sitte å vite at de var utro på jakt etter ny partner bak deres rygg og nå skal valse lykkelig videre mens de sitter igjen med tillitsproblemer sorg og svik.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men de bryr seg null om at den de er i forhold med ikke bare må være alene, men sitte å vite at de var utro på jakt etter ny partner bak deres rygg og nå skal valse lykkelig videre mens de sitter igjen med tillitsproblemer sorg og svik.

Hun kunne sakt det, så kunne han også fått lete nå. Hva om det er noen han liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hvermannsen skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke noen god økonomi og det vet hun om så vi er vel like der

For all del, mulig jeg overreagerer? Du kjenner henne mye bedre enn oss her inne 😉 
Vær uansett forsiktig, du kan fort ende opp med mange flere bekymringer enn du har i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sitter litt med samme følelsen. Jeg har det ikke travelt så vi får vel se etterhvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, akkurat. De tenker bare på seg selv, og det synes ikke jeg er noe greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten min hadde kontakt med en sånn.

Hun ville hoppe rett inn i et forhold med han, men han henne kun som platonisk venninne. Han kuttet kontakten med henne.

Anonymkode: ee2af...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noe som tilsier at hun er interessert i noe mer enn vennskap?

Invitasjon til kaffe eller båttur trenger ikke være noe som helst mer enn vennskapelig....

Anonymkode: 495b4...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne damen viser deg et tydelig rødt flagg. Du kan velge å ignorere det, men denne damen har vist deg litt av sitt verdigrunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å si, men at hun er såpass på, gjør jo at man kanskje tenker at hun ønsker en utvei.

Det er i så fall uryddig. Du kan ikke være en utvei, du må være en person hun viser at hun så gjerne vil ha at hun går fra samboeren sin uten om hun vet at hun får deg.

Når det er sagt, så er det noen menn jeg har møtt som jeg virkelig har et hjerte for og virkelig har blitt glad i. Har en slik kollega som jeg veldig gjerne også kunne hatt som venn, men usikker på hvordan mannen vil forholde seg til det, så jeg er forsiktig. Noen ganger er det bare snakk om vennskap, men får nok utvei-vibber i akkurat det du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (4 minutter siden):

Veldig vanskelig å si, men at hun er såpass på, gjør jo at man kanskje tenker at hun ønsker en utvei.

Det er i så fall uryddig. Du kan ikke være en utvei, du må være en person hun viser at hun så gjerne vil ha at hun går fra samboeren sin uten om hun vet at hun får deg.

Når det er sagt, så er det noen menn jeg har møtt som jeg virkelig har et hjerte for og virkelig har blitt glad i. Har en slik kollega som jeg veldig gjerne også kunne hatt som venn, men usikker på hvordan mannen vil forholde seg til det, så jeg er forsiktig. Noen ganger er det bare snakk om vennskap, men får nok utvei-vibber i akkurat det du beskriver her.

Helt enig med deg. Jeg holder avstand og gir ikke for mye av meg. Holder det i vennesonen ennå så lenge. Får bare se hva som er neste "move" fra hennes side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opp gjennom årene drukket litervis av kaffe med menn i forhold, også når jeg selv har vært i forhold. Og det har vært uproblematisk da alle parter har visst om dette og det har kun vært vennskap. 

Det var imidlertid en situasjon som fikk med til å kutte kontakt. Jeg spurte han: "Vet konen din at vi drikker kaffe sammen og har kontakt". Han svarte nei. Jeg spurte hvorfor. Han svarte "trenger hun å vite det?". 

Da kuttet jeg kontakten. Sånt vil jeg ikke være en del av. 

Så kanskje du kan spørre henne om mannen hennes vet om kontakten dere har. Hvis han ikke vet det kan du spørre deg selv om du liker en som lusker rundt og er uærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...