Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært glad i å gå. Kan gjerne gå en mil uten problemer.  Men når det kommer til å jogge, der stopper det. Jeg kjenner motvilje ca 98 % av tiden. Men jeg gjør det, innimellom, allikevel. Fordi jeg vet det er bra for meg, selv om jeg har nedtelling til jeg er ferdig fra jeg starter. 

De siste 2 årene har jeg fulgt en del av utfordringene som ligger i min app for Garminklokken jeg har, og der har de en gang i mnd en utfordring som sier jeg skal løpe 5 km i løpet av en spesifikk helg i løpet av måneden. ( helgene varierer, men alltid fre-søn) Denne har jeg gjennomført de siste 18 mnd, selv om det er min hatøvelse. Følelsen når jeg er ferdig er derimot meget god. Og jeg har gjennomført på cruisebåt, på hotell- treningsrom, på mitt vanlige treningesenteret og ute. 

Nå ha jeg bestemt meg for at i 2025 skal jeg løpe mer. Jeg skal forsøke å bli mere komfortabel med løpingen,da det er en enkel måte å trene på, spesielt om man ikke er hjemme. Og min samboer elsker å løpe, så det hadde vært gøy om vi kunne dele denne interessen, særlig når vi elsker  å dra på turer i inn og utland sammen.

Har noen tips til meg hvordan jeg skal like dette bedre?  

(PS jeg løper 5 km på 33-38 min alt etter dagsform, uten at jeg er helt tom etterpå) 

Anonymkode: 85300...a1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye gjenkjennelig 😄 Jeg har begynt med 4x4. NTNU metoden. Det klarer jeg å gjennomføre både fysisk og mentalt. Min indre motstand har blitt betydelig mindre etter at jeg begynte med 4x4, i stedet for konstant løping. 

Anonymkode: 57705...df5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Skal søke opp dette. 

Anonymkode: 85300...a1c

AnonymBruker
Skrevet

Det høres teit ut, men jeg fulgte faktisk Liva Ingebrigtsens plan. Kona til Henrik Ingebrigtsen.

Der er målet å lære seg å løpe med så lav puls at det ikke blir et slit og du kan gjøre det ofte. Og det var forfriende å løpe med så lav puls. Vanlige økter skal gjennomsnittspuls for økta være under 75 %. Programmet koster vel en 500-lapp eller noe, kan være verdt å prøve 🙂

Anonymkode: 33d01...04d

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du skal gjøre ting du virkelig hater, men.. Jeg synes det er gøy å løpe med riktig musikkliste på ørene, det må være mye motivasjonsmusikk og høy lyd, og en plan for økten som innebærer å følge med på tall og «runder» på mølla. Da blir det en lek, og jeg føler meg uovervinnelig når jeg har hatt en bra økt. Det hjelper også med 2-3 par ulike sko, og glede seg til en økt med de beste øktene når man får god drahjelp av skoene.

Men den morsomste treningen er dans, prøver å få gjort det et par ganger i uka på dansestudio. Er 50.

Anonymkode: 77aad...077

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvorfor du vil dette. Hva med å bestemme seg for å løpe mindre, ikke mer? 

Anonymkode: 4ff10...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...