AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:18 #21 Del Skrevet mandag kl 04:18 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.16): Jeg er people pleaser og har ikke flust med venner, og får lett dårlig samvittighet hvis jeg er kjip mot noen som liker meg. Hun er grei hvis hun ikke blander seg i livet mitt. ts Anonymkode: 7461c...564 Du people pleasing er faktisk lite attraktivt og det er på en måte manipulerende fordi du gjør det for din egen del. Det beste er å sette grenser, og så får du venner som respekterer deg. Anonymkode: 24294...c47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:21 #22 Del Skrevet mandag kl 09:21 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.44): Jo. Men hvorfor skulle man opprette en tråd om det? Anonymkode: cec50...2e6 Nei,da kunne jo folk begynne å forstå at folk flest er greie. Og det kan vi ikke ha noe av! Anonymkode: 69d1c...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:28 #23 Del Skrevet mandag kl 10:28 Er du en person som fremstår hjelpesløs og klager endel men ikke vil gjøre noe med det? Hvis ja, jobb med det. Uansett meget spesielt av venninnen din og være så opptatt av å mikro styre ditt liv. Hun kan være en type som må ha noen å hjelpe. Ha en samtale og sett grenser. Nytter det ikke må du vurdere om det er verdt det. Anonymkode: 28f10...4fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:28 #24 Del Skrevet mandag kl 17:28 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er du en person som fremstår hjelpesløs og klager endel men ikke vil gjøre noe med det? Hvis ja, jobb med det. Uansett meget spesielt av venninnen din og være så opptatt av å mikro styre ditt liv. Hun kan være en type som må ha noen å hjelpe. Ha en samtale og sett grenser. Nytter det ikke må du vurdere om det er verdt det. Anonymkode: 28f10...4fb Nei jeg tror ikke jeg fremstår hjelpesløs og klager mye uten å gjøre noe med det. Min venninne er kontrollfrik og litt engstelig av seg og er opptatt av å ha sitt eget liv 100% på skinner. Hun har meninger om hvordan hennes venner bør leve for å ha det beste mulig, og vil hjelpe til men det kan bli litt mye Ts Anonymkode: 7461c...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:42 #25 Del Skrevet tirsdag kl 03:42 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.16): Jeg er people pleaser og har ikke flust med venner, og får lett dårlig samvittighet hvis jeg er kjip mot noen som liker meg. Hun er grei hvis hun ikke blander seg i livet mitt. ts Anonymkode: 7461c...564 Du er ikke(!!) kjip mot noen om du setter sunne grenser for deg selv. Den som er kjip her er jo denne "venninnen", hun manipulerer og bruker deg. Begynn å si nei, og begynn med å si ifra når det er noe du reagerer på, og bare la henne bli sur. Det er ikke ditt problem, det er ikke din jobb å passe på hennes humør og følelser, det er kun hennes ansvar. For du kan ikke endre folk, bare deg selv, og jeg heier på deg at du klarer å kvinne deg opp og begynner å sette grenser for deg selv. Ja, det vil føles rart og kanskje feil ut i begynnelsen, men jeg er helt sikker på at du etterhvert vil føle deg lettere og bedre til sinns. AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.55): Det du beskriver er en helt normal norsk kvinne og hvordan hun behandler sin mann. Men så blir det et problem når disse kvinnene behandler andre kvinner på samme måte. Paradokset er at det ikke er ok å bli behandlet slik hvis man er kvinne men helt ok hvis det er en mann. Ikke bare det, men mannen får alle mulige merkelapper hvis han reagerer på denne oppførselen. Om du skal få et råd av meg så er det å holde denne venninna på en armlengdes avstand og ikke lenger låne bort bil eller annet til henne uten forklaring. Det er dine eiendeler og du bestemmer selv over dine eiendeler. Hun vil reagere med å bli krenket og sinna, kanskje hun til og med prøver å snakke dritt om deg til deres felles venninner. Det må du bare tåle. Anonymkode: 02faf...352 Haha, bare nei. Merkelig at til og med her i en tråd som handler om venninner, skal det komme en bitter incel og vri det over til den sitt favorittema, som er å rakke ned på kvinner generelt. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei,da kunne jo folk begynne å forstå at folk flest er greie. Og det kan vi ikke ha noe av! Anonymkode: 69d1c...a35 Kanskje nyhetene, aviser ol skulle begynne med det samme? Lage innslag, skrive artikler osv om det gode vennskapet mellom to naboer, eller det gode forholdet mellom er ektepar. Eller om at det ikke er noe å melde fra rundt om i verden? Beklager, men jeg forstår ikke helt hva du vil frem til? For det er da helt normalt å skrive om saker som skjer en, for å få tips, støtte og råd? Anonymkode: cde42...8ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:03 #26 Del Skrevet tirsdag kl 07:03 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.07): Jeg har egentlig dårlig økonomi og ønsker ikke å betale for hennes bilturer til nabobyen eller til Ikea, men det blir fornærmelse hvis jeg sier det. Hun mener ikke at hun snylter på meg, men at hun gjør meg egentlig en tjeneste fordi hun kan jo kjøpe med noe til meg også, slik at det blir en vinn vinn situasjon. Anonymkode: 7461c...564 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.16): Jeg er people pleaser og har ikke flust med venner, og får lett dårlig samvittighet hvis jeg er kjip mot noen som liker meg. Hun er grei hvis hun ikke blander seg i livet mitt. ts Anonymkode: 7461c...564 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min venninne er kontrollfrik og litt engstelig av seg og er opptatt av å ha sitt eget liv 100% på skinner. Anonymkode: 7461c...564 Virker som du ironisk nok tolker det meste med din venninne negativt. Anonymkode: e1e6f...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:53 #27 Del Skrevet tirsdag kl 07:53 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Virker som du ironisk nok tolker det meste med din venninne negativt. Anonymkode: e1e6f...80c Jeg tolker ikke, jeg skriver hvordan hun oppfører seg. Hva er det jeg tolker mener du? Ts Anonymkode: 7461c...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå