Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. I går våknet jeg med smerter i nedre del av magen og korsryggen og magen ble helt hard. Disse hadde jeg veldig tett en god stund på morgenen før det etterhvert tok litt av i perioder i løpet av dagen. Men fortsatt litt gjevnlig. På kvelden kom di tilbake og da kom di med små mellomrom. Etter 3 timer hvor dem ble verre og verre og kom kortere mellom begynte jeg å telle det som rier fordi beskrivelsen på nett om hva en rie er virka veldig lik det jeg opplevde. Jeg telte i ca 45 minutter og da kom di med rundt 3 minutters mellomrom med unntak av 2 stk som var på 7 og 10 minutter mellom. Mange av di var så sterke at jeg måtte fokusere litt på å puste eller bare holde pusten/legge meg i fosterstilling ett minutts tid av gangen. Jeg har nesten ikke hatt det folk beskriver som kynner. Så jeg syns det var rart jeg plutselig får disse symptomene så tett og vonde. Er som veldig sterke menssmerter men når jeg snakket med fødeavdelinga på telefon sa hun at hun skjønte dem ikke var så intense at det var noe skikkelig på gang siden jeg kunne holde samtalen så greit. Litt langt innlegg men hva tror dere dette her var? Det gikk over når jeg gikk å la meg på råd fra fødeavdelinga. Jeg husker ikke hva dem kaldte det da jeg var så utslitt. Kan det ha vært modningsrier som tok slutt? Hva tror dere

Anonymkode: f5c9e...55c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være rier - er helt vanlig at modningsrier/latensrier kommer og går på denne måten. Det kan de dessverre gjøre over flere dager/uker om du er skikkelig uheldig. Hvor langt er du på vei? Høres ut som kroppen klargjør seg til fødsel, men det er ingen som kan si når det skjer likevel. Disse riene kan dessverre være veldig ubehagelige og slitsomme, særlig over tid. Noen er uheldig og må gå sånn lenge, andre føder påfølgende natt. Trøsten får være at jeg har hørt de flertall av fødsler går forholdsvis fort når de først kicker skikkelig i gang, dersom man har hatt en lang latensfase/modningsfase :) Lykke til!

Anonymkode: beed7...9c5

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som kroppen gjør seg klar. Hvilken uke er du i? Mange sier at når du får rier så vet du det, og er du usikker er det kynnere. Sånn var det ikke for meg, jeg syntes det gikk gradvis over fra kynnere til rier. Kanskje de har gjort noe med livmorhalsen din, sånn at det er mer modent nå. Du kan jo spørre hvis du skal på kontroll snart. 

Et lite råd fra ei med lang latensfase: pass på å spise nok, og hvile/sove mens du klarer. 

Anonymkode: b9ee5...23f

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sterke kynnere/maserier

Anonymkode: 15d5f...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...