Gå til innhold

Arv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 9.53):

Vi vet alle at arv er noe som KAN komme noen tilgode engang i fremtiden, men stusser veldig på enkeltes holdninger rundt dette, en kollega av meg sa de bekymret seg ikke over å ta opp mye lån, da de visste de skulle jo arve, foreldre, slektninger står jo fritt til disponere pengene sine fritt så lenge de lever, det er ikke en selvfølge at pliktdelsarven er så mye heller, værste jeg har hørt er jo folk som snakker om de håper ikke de har brukt så mye av pengene sine da de skal jo få arve dem, å dette kommer frem når de er gamle og ligger på det siste…. Hva feiler det folk???

Anonymkode: 5e8b5...2c0

Ekspander  

Altså, jeg VET at jeg kommer til å arve 15-20 millioner innen 10 år. Foreldrene mine skal ikke leve evig, de heller. Det må jeg da få lov til å ta med i betraktningen når jeg planlegger. Det er ikke noe galt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Rotemor skrev (På 17.2.2025 den 12.41):

Altså, jeg VET at jeg kommer til å arve 15-20 millioner innen 10 år. Foreldrene mine skal ikke leve evig, de heller. Det må jeg da få lov til å ta med i betraktningen når jeg planlegger. Det er ikke noe galt med det.

Ekspander  

Ja da er du heldig, finnes jo foreldre som har blitt lurt f.eks. et av sine barn slik de sitter igjen som svarteper og eiendom er beheftet med gjeld, dette gjør at de resterende barna ikke får noe som helst arv

Anonymkode: 5e8b5...2c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Litt off topic kanskje.. men kvasse kvinner tendenserer ofte til å røpe sitt sanne jeg.

Jeg husker godt tidligere da skattelistene var offentlig tilgjengelige uten at innsyn kunne spores. 

Jeg har ganske god hukommelse og husker hvem i familien som var mest ivrige sto klar for å sjekke listene og nærmest hev seg over dem Hvert år gjentok seansen seg og ble diskutert opp ned og i mente om hvem som eide hva og hvor mye. 

Min søster og min mor og min manns mor. 

De tre som vi ser at også er mest glad i penger i vår familie hyler alltid høyest og vil indoktrinere store og små og overstyre og bestemme hvordan arv skal fordeles . Sterke meninger og tror de vet best. Tre grådighetens kvinner av simpleste sort.

Anonymkode: 4abc4...72c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.43):

Litt off topic kanskje.. men kvasse kvinner tendenserer ofte til å røpe sitt sanne jeg.

Jeg husker godt tidligere da skattelistene var offentlig tilgjengelige uten at innsyn kunne spores. 

Jeg har ganske god hukommelse og husker hvem i familien som var mest ivrige sto klar for å sjekke listene og nærmest hev seg over dem Hvert år gjentok seansen seg og ble diskutert opp ned og i mente om hvem som eide hva og hvor mye. 

Min søster og min mor og min manns mor. 

De tre som vi ser at også er mest glad i penger i vår familie hyler alltid høyest og vil indoktrinere store og små og overstyre og bestemme hvordan arv skal fordeles . Sterke meninger og tror de vet best. Tre grådighetens kvinner av simpleste sort.

Anonymkode: 4abc4...72c

Ekspander  

Jeg tror nok det er mer personavhengig enn kjønnsavhengig. Kjenner selv en kvinne som ga fra seg forskuddet på arv hun alt hadde fått. I samarbeid med broren ble de enig om at han skulle bygge på egen bolig for å gi foreldrene et så godt liv som mulig de siste årene. Av de jeg har hørt snakke mest om arv, penger, hva andre eier og som også tydelig har posisjonert seg - er det flere menn enn kvinner.  Jeg tror uansett at ikke at kjønn er et stort element i slikt.

Anonymkode: 52efa...7d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Rotemor skrev (På 17.2.2025 den 12.41):

Ekspander  

Jeg har også gitt mitt voksne barn at hun kommer til å arve noen millioner etter meg. Kan fint leve i 30 år til, men da trenger hun ikke bekymre seg for sin pensjon. 

Anonymkode: 0cd97...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sparer ikke til pensjonisttilværelsen fordi jeg vet at jeg kommer til å arve flertallige millioner for jeg blir pensjonist.

Jeg prøver å få foreldrene mine til å nyte livet nå, men de er fortsatt gniene.. Pengene er i hovedsak i eiendom. 
Går ikke rundt å tenker på dette i hverdagen, ei heller håper at de ikke bruker opp pengene. Jeg vil at de skal kose seg, dra på ferieturer og nye pensjonistlivet. Penger får jeg nok av uansett, og når jeg er i den alderen er jo også jeg gjeldsfri, så en million fra eller til er ikke så nøye.

Anonymkode: e43db...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...