AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Skrevet 15. februar Kan man hoppe over selve maten og kun drikke alle kaloriene man trenger? Blir så veldig kvalm av å spise, finner ingenting som ikke gjør meg dårlig. Hvis jeg kun drikker så går det helt fint. Men vil så klart ikke skade baby. Er ellers helt frisk, har 5 kg ekstra på kroppen. Hadde vært fint å slippe den sinnsyke kvalmen ved matinntak. har så klart prøvd tørre kjeks, knekkebrød osv, men det virker som all mat gjør meg dårlig. Ingen kvalme utenom ved matinntak. Anonymkode: b8c49...e6a
AnonymBruker Skrevet 15. februar #2 Skrevet 15. februar Ja det går fint, er mange som f.eks. lever på sondemat hele livet. Antakelig vil du ikke klare å få i deg nok fiber, og kan få forstoppelse av dette. Kan bli smertefullt for deg, men ikke skadelig for baby Anonymkode: df283...8f8
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Skrevet 15. februar Da ville jeg rådført meg med lege først, evt også fått resept på næringsdrikker. Tenker du da smoothier, eller finmoste supper? Anonymkode: 6c2a2...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Skrevet 15. februar Baby er så liten enda så trenger ikke stort. Bare sørg for å dekke opp alle næringsstoffene. Og ikke så mye rare tilsetningsstoffer. Anonymkode: ddc5c...af2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Skrevet 15. februar Kjøp næringsdrikker, få resept av legen for de er veldig dyre. Men, å ikke spise over tid kan ha andre konsekvenser. Feks kan du få problemer med å tygge eller svelge etc. Det finnes også egne kvalmestillende for gravide å få, så prøv dem 😊 Anonymkode: 7e956...f41
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Skrevet 15. februar Det du trenger er jo nok av byggesteinene og ernæring, proteiner, sunt fett, nok vitaminer og mineraler, hvordan du får det i deg spiller ingen rolle. Anonymkode: ca8ff...067 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Skrevet 15. februar Næringsdrikker som er melkebaserte (f.eks nutridrink compact) gir fullverdig ernæring hvis du drikker 7 i døgnet. Juicenæringsdrikker er ikke fullverdige. Blir veldig dyrt da hvis du ikke får det på blå resept. Anbefaler den med fersken og mango Anonymkode: e8f1f...dd6
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Skrevet 15. februar Det går helt fint, særlig hvis du ikke er undervektig i utgangspunktet - da har man et lager Drikk næringstette smoothier, supper eller kjøp næringsdrikker på apoteket. Og ta vitamintilskudd om du klarer å holde de nede. Det er ikke mye ekstra næring man trenger i første trimester, og babyen tar det den trenger uansett. Jeg gikk ned 10 kg i første trimester pga kastet oppalt (jeg klarte ikke drikke heller altså). Var ingen helsepersonell som var bekymret for ernæringen - eneste de maste om var drikke/dehydrering. Anonymkode: 264a7...0a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå