AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Skrevet 15. februar Jeg og en kamerat diskuterte for noen dager siden hva som er norgeshistoriens mest kjente fotografi. Er det det fra 70-tallet av kongen på trikken? Eller er det et annet? I såfall hva? Anonymkode: 71513...da3 1
Daria Skrevet 15. februar #3 Skrevet 15. februar Jeg tenkte umiddelbart på dette, som visstnok er det mest brukte postkort-motivet gjennom tidene, fordi jeg tenkte motivet i seg selv, ikke den større sammenhengen. Nyhetsbildet knyttet til store begivenheter er nok de mest kjente, fordi selve begivenheten er så viktig. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Skrevet 15. februar TS her. Tusen takk for svarene. Det med kongen og kronprinsen fra krigen tenkte jeg ikke på. Det er jo kanskje enda mer kjent enn det av kongen på trikken. Det med postkortmotivet er kjent det også, på en litt annen måte. Anonymkode: 71513...da3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Skrevet 15. februar Da Oddvar Brå brakk staven? 😅 Anonymkode: f5ffa...4b4 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Skrevet 15. februar Orderudsokken er også kjent ja. Jeg og kameraten min som diskuterte dette ble mer eller mindre enige om at norgeshistoriens mest kjente fotografi måtte være det av kongen på trikken. Men ser nå at det er mange vi ikke har tenkt på også. Anonymkode: 71513...da3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #9 Skrevet 15. februar Dette var det første jeg tenkte på. Overleveringen av Akershus festning. Det var et foto «alle» besteforeldre hadde på veggen før. Anonymkode: 9bd7f...a7d 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #10 Skrevet 15. februar Flere gode kandidater, men tror kongebjørka vinner. Fra litt nyere tid har jo morna, Jens blitt trukket frem igjen i det siste. Men vi får ikke så mange ikoniske bilder lenger, fordi de største øyeblikkene gjerne er på film. Så dette er bare ett av mange fra begivenheten. Anonymkode: 1e6a3...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #11 Skrevet 15. februar TS. Ok. Ja når jeg tenker på det nå så er nok kongebjørka det mest kjente bildet. Anonymkode: 71513...da3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #12 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Anonymkode: 190fc...aad Stemmer for dette! Vi måtte skrive stil om bildet på skolen, 20 år etter! Anonymkode: 80406...8e4
Sissy33 Skrevet 20. februar #13 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 10.00): Jeg og en kamerat diskuterte for noen dager siden hva som er norgeshistoriens mest kjente fotografi. Er det det fra 70-tallet av kongen på trikken? Eller er det et annet? I såfall hva? Anonymkode: 71513...da3 Det var dette bildet jeg umiddelbart tenkte på da jeg leste overskrifta. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #14 Skrevet 22. februar Sofie Elise og venninna med kokainpåsan Anonymkode: f182f...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå