Gå til innhold

Strekk Ii leggen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt å trene litt igjen etter et langt opphold. I går la jeg ut på en løpetur med helt nye joggesko. Etter ca en kilometer smalt det i leggen og det føltes som strøm gikk gjennom leggen da jeg prøvde å løpe videre. Er dette en strekk? Jeg snudde ikke,men gikk over til å gå. Til sammen ble det en 3kms tur, hvorav 2km var etter denne skaden. I dag er det vondt å gå... bør jeg sjekke hos lege, går det over av seg selv? Er det noe jeg bør gjøre for å behandle det selv? Opptrening? 

Jeg er ikke sikker på om det er muskelstrekk engang, da jeg aldri har hatt det før.... Noen erfaringer?

Anonymkode: f56dc...232

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når mitt barn som driver med sport på litt høyere nivå har fått strekk så er det treningsro et par uker før muskelen kan trenes opp igjen. Er det en strekk så er det en skade og muskelen må få litt hvile før opptrening så det ikke oppstår ytterligere skader. Hun har sjekket det et par ganger, lege og MR, og fått hjelp av Fysio igjennom sporten hun driver med. Andre ganger har vi sett det ann og gjort det Fysio har anbefalt tidligere.

Har du f.eks snappet Akilles(det kan skje) så må det opereres. Du har ikke tilfeldigvis et søkk nede med ankelen bak på leggen? 

Anonymkode: 970e5...52e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har du f.eks snappet Akilles(det kan skje) så må det opereres. Du har ikke tilfeldigvis et søkk nede med ankelen bak på leggen? 

Nei,heldigvis ikke. Smerten sitter litt høyere opp, sånn ca midt på leggen bak. Det er sikkert en strekk.. men da må jeg bare være rolig da. Håper jeg ikke økte problemene når jeg gikk lenger i går..

Anonymkode: f56dc...232

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig så går det fint. Men pass på i tilfelle du av avrevne sener eller muskler, da må du kontakte lege og skulle smerten øke på så må du kontakte lege. Jeg (tror) jeg reiv delvis en muskel i låret i ungdommen og låret var helt sort etterpå, men den var den gangen man ikke gikk til lege eller Fysio🤣 Nå vet man jo bedre, men heldigvis så har jeg ikke hatt plager i seinere tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...