eveline Skrevet 15. februar #41 Del Skrevet 15. februar Jeg føler meg mye dummere enn alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #42 Del Skrevet 16. februar frivis skrev (15 timer siden): Jeg anbefaler deg å komme deg ut av ekkokammeret ditt. Du er blitt totalt hjernevasket og lobotomert av de redaktørstyrte media. Vet at det sikkert ikke er lov å si i nisselandet Norge, blir sikkert bannet fra KG. Ytringsfrihet er noe som er svært truet. Men jeg ønsker deg god bedring! Bryr meg jo om deg fordi om du er dum 😁 🤭 Takk! Og i like måte. Det er dessverre ikke sånn at bare fordi du er kontrær, så har du skjønt noe som ikke andre har fattet. Du må nok sette deg litt mer inn i både idéhistorie, økonomi, filosofi og ulike verdipraksis for å se hva administrasjonen i USA nå drives etter. Hvem som snakker med hvem, hvem som tjener på det som nå skjer, osv osv. Grav litt dypere, det er smartere. Jeg gjetter at du ikke har så veldig god utdannelse. Anonymkode: a3480...da7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #43 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Og her kom vel egentlig definisjonen på å være idiot. Fra deg selv. Du er helt ukritisk følger av Trumps idéer ser det ut til, og helt ukritisk dømmende overfor dem som mener noe annet. Anonymkode: a3480...da7 Du må jo være veldig dum som går i angrepsmodus hver gang noen nevner Trump 🤣🤣🤣 Anonymkode: 171ee...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #44 Del Skrevet 17. februar Er man dum så står det et rødt kryss i panna. Anonymkode: c6bf9...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #45 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 17.09): Jeg vet om en sykepleier som i en venninnegruppe plutselig spurte hvor lenge man er gravid... Godt gjort av en sykepleier å ikke vite noe sånt, som i tillegg er allmennkunnskap. Hun virker litt smådum for meg. Anonymkode: 1c71a...ef3 Det er vel noen som stiller slike spørsmål bare for å se hvordan folk reagerer. Kanskje hun selv reagerer på at folk rundt henne ikke vet ting som er ‘helt opplagt’ for henne, og lurer på hvordan folk selv reagerer på det. Sånn typisk motsatt psykologi. Anonymkode: decb5...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #46 Del Skrevet 17. februar Uanonym bruker skrev (På 15.2.2025 den 16.49): Hvis en person er betydelig mindre intelligent enn gjennomsnittet, er min erfaring at det merker man med én gang man snakker med dem. De framstår litt som barn, på en måte. Man skjønner med én gang at det er "noe". Jeg kan kanskje fremstå slik, men det er fordi jeg har opplevd at det er veldig, veldig viktig for folk å føle seg smarte. At folk blir irrasjonell og skal ta en. Det er liksom trygt å ikke fremstå så veldig smart. I mine øyne virker det som at en del synes at de er ganske smarte. Og for all del, jeg er ikke interessert i det … Anonymkode: decb5...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #47 Del Skrevet 17. februar Man har jo alltids Dunning-Kruger effekten... https://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/d/dunning-krugereffekt.html Anonymkode: 99692...b9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #48 Del Skrevet 17. februar eveline skrev (På 15.2.2025 den 19.37): Jeg føler meg mye dummere enn alle andre. Det er et godt tegn Da er du klar over egne svakheter og at det kan være mye du ikke har nok kunnskap om. Det er mye verre med skråsikre folk som er overbevist om at de har skjønt alt og er smartere enn andre. Anonymkode: 99692...b9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 18. februar #49 Del Skrevet 18. februar (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kan kanskje fremstå slik, men det er fordi jeg har opplevd at det er veldig, veldig viktig for folk å føle seg smarte. At folk blir irrasjonell og skal ta en. Det er liksom trygt å ikke fremstå så veldig smart. I mine øyne virker det som at en del synes at de er ganske smarte. Og for all del, jeg er ikke interessert i det … Anonymkode: decb5...8e3 Tviler veldig sterkt på at du framstår slik jeg beskriver dersom du ikke faktisk er mindre intelligent. Like lite som man kan late som om man er veldig intelligent, kan man late som om man er veldig dum. Man blir avslørt ganske raskt. Endret 18. februar av Uanonym bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #50 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 9.44): Hva kjennetegner at en person er mindre intelligent? Finner ingenting på Google om dette. Anonymkode: d7ebf...572 Når man bruker ki til alt man egentlig bør kunne svare på selv. Det er å være veldig dum Anonymkode: 37f52...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #51 Del Skrevet 18. februar En person som ikke klarer å se sammenhenger. Selv ikke de enkleste. F.eks. Hva er sammenhengen mellom en Toyota Camry og en Ford Passat? En uintelligent ville sagt. Ingenting. Dette er to helt forskjellige objekter som ikke har noen sammenheng med hverandre. En person med normal iq ville sagt: begge er biler. Anonymkode: db8de...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #52 Del Skrevet 18. februar Uanonym bruker skrev (3 timer siden): Tviler veldig sterkt på at du framstår slik jeg beskriver dersom du ikke faktisk er mindre intelligent. Like lite som man kan late som om man er veldig intelligent, kan man late som om man er veldig dum. Man blir avslørt ganske raskt. Nuvel. Det er nok lettere for en intelligent person å late som en er dum, enn omvendt. Anonymkode: 5e21c...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 18. februar #53 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nuvel. Det er nok lettere for en intelligent person å late som en er dum, enn omvendt. Anonymkode: 5e21c...951 Det er det sikkert, men for personer som er betydelig mindre intelligente enn gjennomsnittet (som er det jeg snakker om), kan man jo ofte se det bare på blikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. februar #54 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 10.41): Én ting jeg legger godt merke til er om noen tar ansvar eller ikke. Folk som er mindre intelligente er ofte de første til å lete etter ytre faktorer for hvorfor noe går galt. De blir ofte helt perpleks av forslag om at de selv kan ha medvirket. De MÅ ha en syndebukk. Det gjelder også hendelser som ikke kan knyttes til en person, de klarer alltid å finne noen som har skylden. Disse er de første til å rope ut på sosiale medier om hvem som står bak et terrorangrep f.eks, og da får du en karakteristikk av stereotypene de hater mest. For dem å se sammenhenger mellom hendelsen og sosiale forhold, kultur, politikk, e.l. er vanskelig. Anonymkode: ebbd8...ed2 Her er jeg enig. Det er få jeg ser på som dumme, synes egentlig det er en barnslig karakteristikk, men folk som totalt mangler selvinnsikt, ikke forstår hvordan de selv fremstår og ikke greier å se sine egne underliggende motiver og sin egen rolle i en situasjon, de kan man kalle litt «dumme». De lager problemer, og kommer ofte i problemer selv dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. februar #55 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.29): Leste at sladring er en del av artens overlevelse og utvikling. Så kanskje noe alle gjør? Sapiens, har ikke lest hele boka. Anonymkode: cfea0...2b2 Les hele, veldig bra! Harari mener jo at vi mennesker oppfant språk for å sladre om hverandre. Vi er flokkdyr, som levde i små grupper. Da er det utrolig viktig å vite hvor man har hverandre. Viktig hvis man vil overleve. Hvem er voldelig? Hvem er best på å skaffe mat? Hvem er best til å sloss og forsvare de som trenger det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. februar #56 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 10.07): En person som ikke klarer å se sammenhenger. Selv ikke de enkleste. F.eks. Hva er sammenhengen mellom en Toyota Camry og en Ford Passat? En uintelligent ville sagt. Ingenting. Dette er to helt forskjellige objekter som ikke har noen sammenheng med hverandre. En person med normal iq ville sagt: begge er biler. Anonymkode: db8de...0d3 Ford Passat 🤪 Du er dum! Neida, bare tulla….! 💕 Ser poenget ditt. Dette handler om abstrakt tenking, er vel sånt som testes i IQ-tester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #57 Del Skrevet 19. februar Finnes så mange typer intelligenser. Jeg kjenner folk med høy IQ som fremstår direkte dumme noen ganger. Høyt intelligente mennesker som ikke forstår enkel logikk som at en låst dassdør med rødt skilt betyr opptatt. Anonymkode: 0949a...e7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #58 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 11.11): Jeg jobber som nevropsykolog, hvilket innebærer å utføre evnetester og andre verktøy for å vurdere kognitiv funksjon. I akademia har ikke modellen med ulike typer intelligenstyper helt fått fot, det lar seg ikke operasjonalisere, heller. Så det er det jeg mener med at det er litt avleggs, den brukes ikke. Men i dagliglivet så er det jo klart observerbart at noen kan være meget dyktige kroppslig, kinestetisk, men skåre dårlig på en test som måler logisk evne. Vi vil likevel som regel ikke i dagligtalen heller kalle personen «veldig intelligent» hvis man åpenbart og stadig vekk bommer veldig i logiske resonnementer. Anonymkode: a3480...da7 Dette! AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 17.09): Jeg vet om en sykepleier som i en venninnegruppe plutselig spurte hvor lenge man er gravid... Godt gjort av en sykepleier å ikke vite noe sånt, som i tillegg er allmennkunnskap. Hun virker litt smådum for meg. Anonymkode: 1c71a...ef3 Tja. En sykepleier har da ikke noe om gestasjonstid på sitt studie, jordmor er en videreutdanning. Allmennkunnskapen er vel at mennesker går gravide i 9 måneder, men det er jo veldig upresist, så kanskje hun ønsket et mer nøyaktig svar? 37-42 uker er vel det som regnes som normalt. Altså ikke 9 måneder, men 8,25-9,5 måneder (jeg måtte sjekke kalenderen, uke 37 er andre uka av september og 42 litt over halveis ut i oktober, hvis vi regner 1. januar som start) Anonymkode: f0727...f83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #59 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 9.44): Hva kjennetegner at en person er mindre intelligent? Finner ingenting på Google om dette. Anonymkode: d7ebf...572 At man ikke finner noe på google om dette. Sorry, klarte ikke la være🙂 ( https://www.google.com/search?q=signs+of+less+intelligence ) Anonymkode: 585f2...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #60 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At man ikke finner noe på google om dette. Sorry, klarte ikke la være🙂 ( https://www.google.com/search?q=signs+of+less+intelligence ) Anonymkode: 585f2...bf8 At man i hele tatt stiller seg spørsmålet tyder kanskje på at man har litt mer enn mange. Anonymkode: 585f2...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå