Gå til innhold

Hvilken tilgang har deres barn til PC? Har alle sin egen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de? Og evnt hvor gamle var de da de fikk PC? Stasjonær eller bærbar? Hva bruker de den til?

Anonymkode: 238a3...b47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Femtenåringen har laptop fra skolen, brukes nesten utelukkende til skolearbeid. 

Elleveåring har ikke PC. Kan i prinsippet bruke min, men gjør det ikke. De bruker nettbrett på skolen.

Begge gamer, men på konsoll. 

Anonymkode: b89c7...fba

AnonymBruker
Skrevet

11 åringen har sin egen Mac, har hatt det i 3 år sånn ca. I tillegg har de i år byttet til pc fra nettbrett på skolen. Macen bruker hun til å tegne, redigere filmer, lage animerte greier, roblox + til å se på Netflix osv.

6 åringen har tilgang til min gamle Mac, men har ikke fått den ennå. Han bruker den til mye av det samme som søsteren. Ingen av de er spesielt opptatt av å game

Anonymkode: fa541...9a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gamle er de? Og evnt hvor gamle var de da de fikk PC? Stasjonær eller bærbar? Hva bruker de den til?

Anonymkode: 238a3...b47

En pc på deling, og egne iPader. Tre barn i småskolen. 

Anonymkode: a0e9b...2c6

Skrevet

Egne pcer(våre gamle stasjonære), hver sin ipad og spillkonsoll på deling. 

AnonymBruker
Skrevet

Egen pc og ps5 ja fra de begynte på ungdomskolen. Ps4 i 6 og 7, de fleste her har det da.Men brukte det lit før ungdomskolen. 30min-1time max. Var mest ute.

Anonymkode: e6600...4a1

AnonymBruker
Skrevet

13-åringen kjøpte seg gamingpc for ikke lenge siden. Vi har ikke hatt pc til barna tidligere, men han har hatt bærbar fra skolen noen år. 

Mellomste har iPad fra skolen, hun er 10.

Men vi har hatt switch siden den kom, og har ps5. Og iPader så klart, mellomste og yngste har hver sin til spilling og litt strømming.

Anonymkode: db98f...4b4

AnonymBruker
Skrevet

14-åringen har egen macbook, kjøpt for egne penger. Før det hadde hun en av mine gamle macbook air for å spille sims 4 på. Den fikk hun da hun var 10-11-år. Hovedsaklig spilling av sims og roblox. Også youtube.

Anonymkode: 6b8d9...83f

AnonymBruker
Skrevet

Begge her fikk egen bærbar pc i slutten av første klasse. Årsak var at vi viste de hadde dysleksi og ville gi de en god start ved å bruke hjelpe midler med en gang. Vi kjøpte tilogmed lisens på skriveprogramet de hadde krav på, frem til at ppt søkte om programmet i 3 klasse. 

Anonymkode: 83136...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Her får de pc fra 4kl. Brukes kun til skolearbeid. 

De er ikke så interessert i gaming fra pc. Kun konsoll. De har tilgang på både stasjonær og bærbar, men bruker den ikke. 

Anonymkode: 5c77e...ae7

AnonymBruker
Skrevet

8 år, egen pc. Ønsker at han bruker det i stedet for iPad og sånt. Da kan han lære noe i stedet for bare å fjase.

Anonymkode: 26f1b...308

AnonymBruker
Skrevet

14 og 17. Har egne bærbare, både chromebook til skolearbeid, og macbook til fritid. 

Fikk vel fra ca 7 års alder, lillesøster litt tidligere. 

Anonymkode: 072e5...07d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre pc'er i huset så 9 og 6 åringen kan ha sine egne om de ønsker det, men de foretrekker gaming på konsoll eller pad. 9 åringen bruker pc på skolen. 

Anonymkode: e98f3...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Egne pc'er- barn 14 og 17 år. Barn snart 3 år- ingen pc, men et nettbrett han får se på en gang i blandt.

Anonymkode: 58e6c...f6b

AnonymBruker
Skrevet

9 åringen har eget nettbrett, pluss egen telefon. 

15 åringen har telefon, laptop hos oss, stasjonær pc hos far, bruker også skole pc til skolearbeid. 

Vi har en ps5 som står på stua som begge barna bruker. 

Anonymkode: 4917b...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste fikk en laptop på barneskolen for å lære å skrive litt på den, delte den med yngste, men fikk stasjonær pc for å spille i 7.  trinn og da overtok yngste laptopen helt 5. trinn. Deretter fikk han skoleMac vg1. Yngste måtte ha egen skolemac fra 8. trinn. 

De har også en playstation hver, men yngste bruker den ikke lenger. Eldste har 2 dataskjermer og en tv skjerm. Har apple tv og en switch (og gammel wii og xbox) Har hjørnebord med ekstra bord med plass til alt.  

De har også hver sin ipad og iphone de fikk på barneskolen. Yngste sluttet på SFO etter 1. klasse

15 åringer jobber på skolemacen og ser litt film/serier på ipaden. Trener 5-6 dager i uka så blir lite ipad. 18 åringen bruker alt og har gjerne både ipad, pc, playstation i bruk samtidig. Lekser derimot gjøres i senga med skolemacen.  

18-åringen spiller med kompisene når han ikke gjør lekser eller trener.  

Anonymkode: 785cb...c3b

Skrevet

Mine er 12, straks 14 og 16 og har sine egne PCer, det har de hatt mange år. De har alle begynt med avlagte PCer fra oss voksne. Eldste kjøpte egen gamingPC da han var 14-15 og mellomste skal kjøpe egen ny PC nå i år etter bursdagen sin. Yngste driver og sparer til ny hun også. Alle har bærbar, det er jo mest praktisk. De sitter ikke bare i ro på eget rom og bruker den, når de har venner med som de gamer sammen med kan de ta PCen ned i kjellerstua og de har den også med til venner. Alle har skolePC i tillegg, men den brukes jo bare til skolearbeid.

AnonymBruker
Skrevet

Mine på 13 og 16 har hver sin pc laptop som de har hatt i 4 år som de bruker hjemme til skolearbeid og gaming og alt de vil. De har også hvert sitt nettbrett og en ps4 på deling. PS er vel 5 år kanskje, brukes mindre og mindre. På skolen har de chromebooks, men de slipper å drasse dem hjem når de har laptops hjemme. Jeg synes det er bra å ha vanlig laptop hjemme ikke chromebook, fordi de lærer mer om hvordan en maskin virker. Chromebook skjuler alt det. Eldste har spart opp til stasjonær gaming-pc som er kraftigere enn laptop som ble kjøpt for halvår siden. Yngste er igang med sparing og vil vel nå målet om noen måneder. Eldste har også VR sett. 
Jeg har ikke avlagte laptops å arve bort til dem, da jeg bare bruker jobb-pc. Har ikke hatt privat pc selv på mange år. Jeg løser det med å ha privat sky-lagring for å separere jobb og privat.

Anonymkode: cf209...626

AnonymBruker
Skrevet

Våre har hatt PC (stasjonær) fra ca skolestart.  Og lap top fra skolen,  men den brukes bare til skolearbeid. Alle huset har egen pc.

Anonymkode: 48d9b...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...