AnonymBruker Skrevet 19. mars #21 Skrevet 19. mars Med en stor flaske sterk eddik og ferske brennesle blader! Anonymkode: bd3ab...d0c 1
hegesim Skrevet 19. mars #22 Skrevet 19. mars Skal feire hjemme hos mamma og de med tante og onkel. Det blir taco, jeg lager lister der vi gir poeng for klær, sang og show også lærer vi vår topp tre på slutten. ❤️❤️ så stas 2 1
tussi84 Skrevet 19. mars #23 Skrevet 19. mars Jeg er også veldig eurovision fan, og har vært det mange år. Pleier derimot å se på tv enten alene eller med et par andre. I år blir jeg alene, pga datoen i år faller på 17 mai. Den dagen er det for oss grytidlig opp med unger, aktiviteter og familie besøk. Jeg kommer til å være helt kake på kvelden når esc går, så kommer til å se alene og satse på at jeg ikke sovner. Mannen er dessverre uinteressert. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #24 Skrevet 19. mars Hæ, er det på 17 mai år? Det hadde jeg ikek fått med meg, men kult! Jeg har litt sånn love-hate forhold til det. Blir irritert av alle de åpenbarnt dårlige sangene, men jeg går igjennom alle sangene på youtube i forkant. Hører på de flere ganger, finner de oversatte tekstene leser tolkningene av den som blir kommenter på nett. I år synes jeg faktisk flere sanger er ganske catchy og elsker Finland sitt bidrar. Var litt sjokkert i starten, syntes det var ganske så vulgært. Men etter å lest hva finnene skriver om sitt språk, hvordan de oppfatter den engelske oversettelsen osv, så elsker jeg den bare og håper den vinner! har ikke så mange i min krets om er så engasjert i dette lenger og noen år siden vi samlet oss og gjorde noe gøy ut av det. Men nå fikk jeg lyst til å tromme noe sammen og poppe champagnen! 🤩🍹🍸 Anonymkode: 97c47...86f 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #25 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hæ, er det på 17 mai år? Det hadde jeg ikek fått med meg, men kult! Jeg har litt sånn love-hate forhold til det. Blir irritert av alle de åpenbarnt dårlige sangene, men jeg går igjennom alle sangene på youtube i forkant. Hører på de flere ganger, finner de oversatte tekstene leser tolkningene av den som blir kommenter på nett. I år synes jeg faktisk flere sanger er ganske catchy og elsker Finland sitt bidrar. Var litt sjokkert i starten, syntes det var ganske så vulgært. Men etter å lest hva finnene skriver om sitt språk, hvordan de oppfatter den engelske oversettelsen osv, så elsker jeg den bare og håper den vinner! har ikke så mange i min krets om er så engasjert i dette lenger og noen år siden vi samlet oss og gjorde noe gøy ut av det. Men nå fikk jeg lyst til å tromme noe sammen og poppe champagnen! 🤩🍹🍸 Anonymkode: 97c47...86f Kjør på, lag en artig fest ut av det!🍾🥂 Anonymkode: 65316...466 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #27 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 9.20): For meg er Eurovision større enn 17.mai og julaften Jeg bare ELSKER det. Skal til Spania i år på Eurovision-fest, der det arrangeres quiz og fullt show. Gleder meg SÅ mye! Det er så koselig, med folk fra hele Europa som samles. Anonymkode: 903f4...4cc Som profesjonell musiker klarer jeg ikke å forholde meg til Eurovision SONG (!) Contest. Det er ingen song contest, siden verken stemme, komposisjonen, gjennomføringen eller noe annet relevant for MUSIKKEN, blir vurdert. Man må enten være et medlem av LGBT++++++, komme fra et land i krig eller noe annet politisk. Jeg driter i om du er gutt eller jente, eller ingen av delene, eller hvilken nasjonalitet du er. Men hvis du ikke har den beste sangen/fremføringen/stemmen, så bør du ikke vinne, BARE fordi du er ikke-binær eller ukrainer. Både i fjor og i forfjor var det veldig tydelig at de som kom på 2. plass hadde den mest fengende sangen og den beste fremføringen. Begge sangerne hadde også ganske gode stemmer. Men de var heterofile, vanlige menn fra land som i dag ikke opplever krigshandlinger, ergo lite interessante for juryen. Anonymkode: e12fb...561 1
Margit777 Skrevet 6. mai #28 Skrevet 6. mai (endret) Skal ikke feire, ser aldri på. Er alt for dårlig musikk, kunne heller lagd et show med de som er med i the voice, mange med virkelig flotte stemmer. Hvorfor er det aldri noen gode sangere med? 0 kvalitet. Det er sann tortur og se på. Endret 6. mai av Margit777 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #29 Skrevet 6. mai Feirer ikke, ser det rolig hjemme med familien. Eurovision er årets høydepunkt så vil ha med hvert sekund. Hadde en gang gjester den dagen og da var det så mye jeg gikk glipp av pga prat, så den sjansen tar jeg ikke igjen. Anonymkode: 6f2d4...aba
Tekumseh79 Skrevet 6. mai #30 Skrevet 6. mai Gode minner fra 80-tallet da det var én tv-kanal og familien satt samla og man fikk være oppe lenge. Spellemannsprisen, Amanda-prisen og Grand Prix var sånne fine kvelder. MEN, har ikke sett det og likt det siden Nocturne vant for ca 30 år siden. Gløtta innom et par ganger de siste årene, men dette har jeg vokst fra dessverre. Og ifølge NRK-arkivet har det vel egentlig aldri vært kjempebra.. 😉 Men om folk liker det og pynter seg i regnbuens farger og drikker champagne så må de gjerne gjøre det for min del ja. Det er bra at det finnes noe for alle. 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #31 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Feirer ikke, ser det rolig hjemme med familien. Eurovision er årets høydepunkt så vil ha med hvert sekund. Hadde en gang gjester den dagen og da var det så mye jeg gikk glipp av pga prat, så den sjansen tar jeg ikke igjen. Anonymkode: 6f2d4...aba Prat og diskusjon rundt bidragene er jo en del av moroa...😅 men ja, kan forstyrre litt også ja... Anonymkode: 65316...466 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #32 Skrevet 6. mai Jeg boikotter i år pga Israel. Jeg fatter ikke hvorfor de får delta når man velger å utestenge andre (feks Russland). Anonymkode: ec1a4...ce6
AnonymBruker Skrevet 8. mai #33 Skrevet 8. mai Jeg kommer til å halv-se på, men om det blir for mye ideologisk dritt som i fjor da skrues tv av. Ærlig talt, Eurovision bør skjerpe seg. Nå er det viktigst å kalle seg hva som helst eller å ha minst mulig klær på for å bli likt. Hvor er de gode sangene og rytmen blitt av? Anonymkode: b4c1e...5ad 1
Amossa Skrevet 8. mai #34 Skrevet 8. mai Hørte på nyhetene i går at en rekke norske artister har skrevet under på et opprop om å stoppe NRK i å sende Eurovisjon i år pga. Israels deltakelse. Det er bra! Jeg boikotter NRK den dagen. Synes det er skammelig at Israel tillates å delta mens de samtidig driver folkemord i Gaza. At NRK sender programmet, er bare uforståelig.
AnonymBruker Skrevet 8. mai #35 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 18.58): Jeg boikotter i år pga Israel. Jeg fatter ikke hvorfor de får delta når man velger å utestenge andre (feks Russland). Anonymkode: ec1a4...ce6 Fordi de fleste ikke har noe mot Israel, selv om motstanderne som hyler høyest får mest spalteplass. Israels bidrag ligger vel relativt høyt på bettinglistene også. Ser at den vanlige floraen av D-kjendiser har fått laget et opprop igjen. Tar det aldri slutt? Anonymkode: 7f0f1...e03 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #36 Skrevet 8. mai Amossa skrev (11 minutter siden): Hørte på nyhetene i går at en rekke norske artister har skrevet under på et opprop om å stoppe NRK i å sende Eurovisjon i år pga. Israels deltakelse. Det er bra! Jeg boikotter NRK den dagen. Synes det er skammelig at Israel tillates å delta mens de samtidig driver folkemord i Gaza. At NRK sender programmet, er bare uforståelig. Men i den virkelige verden er Israel ganske populære, inkludert sangen i år. Bør man høre på majoriteten eller bare de få som hater landet? Anonymkode: 7f0f1...e03 3
Bacteria Skrevet 8. mai #37 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men i den virkelige verden er Israel ganske populære, inkludert sangen i år. Bør man høre på majoriteten eller bare de få som hater landet? Anonymkode: 7f0f1...e03 Håper vi slipper slike tilstander som i fjor. Om man mobber og buer ut ei som har overlevd ved å gjemme seg under en haug med lik 7/10 er det dårlig stil. Ekstremt dårlig stil. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #38 Skrevet 8. mai Feire? Vet ikke når det er engang. Anonymkode: c4044...a81
Fame Skrevet 8. mai #39 Skrevet 8. mai Vi skal nok ordne oss digg mat. Vi pleier å få besøk av et vennepar, men usikker på om det blir noe i år siden det er på 17. mai. Mulig vi også lager en bingo elsker Eurovision her i hus 2
Amossa Skrevet 8. mai #40 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men i den virkelige verden er Israel ganske populære, inkludert sangen i år. Bør man høre på majoriteten eller bare de få som hater landet? Anonymkode: 7f0f1...e03 I den virkelige verden har staten Israel sperret tilgang av mat og medisin til 2 millioner mennesker, mange barn. FN og de fleste nasjoner fordømmer Israels krigshandlinger. Israel har okkupert Gaza og Vestbredden. Akkurat som Russland har gjort med Ukraina. Mens vi stenger Russland ute, tar vi villig imot Israels deltakere. Hvilken dobbeltmoral! https://www.dagsavisen.no/kultur/2025/05/06/om-israel-i-esc-2025-det-er-en-kvalmende-dobbeltmoral-som-nrk-ma-gjore-rede-for/ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå