Gå til innhold

Hvordan skal du feire Eurovision i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For meg er Eurovision større enn 17.mai og julaften :) Jeg bare ELSKER det. Skal til Spania i år på Eurovision-fest, der det arrangeres quiz og fullt show. Gleder meg SÅ mye! Det er så koselig, med folk fra hele Europa som samles. 

Anonymkode: 903f4...4cc

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skal til Basel 🥳

Anonymkode: f995e...25a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer vel ikke akkurat, men hele familien samles og ser på og det gleder vi oss alltid til. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er det mest useriøse musikkprogrammet som finnes. Det er drittmusikk for folk som ikke har peiling på musikk. Akkurat som at Tesla er en billig drittbil for folk som ikke har peiling på bil. 

Anonymkode: 8d005...2ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg er så heldig at jeg slipper å se på det tullet,så er jeg mer enn fornøyd. Men må jeg se på det,så blir det i koseklær og med sjokolade.

Anonymkode: 4ea3e...853

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den nedturen som vi presterte å få til i fjor i ESC gjorde at jeg hverken skal se eller høre på årets utgave av MGP. 
Vi er jo så rare her i landet. I fjor trodde vi at vi skulle «toppa heile driden» , men det ble totalt fiasko.  
Vi er helt elendige på å få til noe bra. 

Anonymkode: 1fdb8...d24

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne og jeg har bestandig MGP-fest. Da inviterer vi andre venner og så koser vi oss med å stemme på de beste/ verste  antrekkene, de beste/ verste sangene etc. Vi lager stemmeskjema på forhånd, og så drikker vi oss skikkelig fnisete på bobler. Det er en av årets beste happeninger det!  🎶

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skal jeg følge med MGP, jeg har kjøpt selvroterende disko-lyspærer i ulike farger, god rødvin, på med glitterstasen og godt humør, så her blir det party stemning 🥳🍷🎈🎉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir et koselig og mer tradisjonelt show, uten wicca-ritualer på scenen, åpenbart politiske markeringer, mobbing, trusler og hets og drama. Var jo rene krigstilstander i Malmø i fjor. 
Ser at Eurovision har tatt grep og lagd strengere «rules of conduct», så bra. 
Håper alle oppfører seg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden det norske bidraget er så hinsides dårlig, blir det trolig null engasjement.

Anonymkode: 4d3d3...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feirer aldri Eurovision. Men ser på og syns det er gøy selv om det alltid er fryktelig mye elendig musikk. Tror neppe det blir norsk seier på 17.mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivet består av bare korpsfolk, så når vi er ferdige med obligatorisk trasking og tuting for dagen (06-18 eller noe sånt... verste dagen i året selv om alle tror det motsatte) er det hjem for å fyre opp alle griller vi kan oppdrive, vi har invitert ca 40 stk hit på ESC-feiring den kvelden. Vet ikke hvor mange som kommer enda selvfølgelig. Men i år blir det altså grillmat med tilbehør + kakebord for å gjøre det litt mer overkommelig. I tillegg har vi alltid glitter, stas og fjas som skal henges opp til pynt, poengskjemaer som skal fylles ut underveis, bingo, drinker etc etc etc. Så det at det "kolliderer" med nasjonaldagen gjør ingenting her i alle fall!:D Alle som er inviterte er også korpsfolk (fordi det er det omgangskretsen vår består av i alle hovedsak, både via yrke og hobby) så alle kommer hit med slitne bein og vonde muskler, men garantert også med god stemning, Norge i finalen eller ei!:) Det blir ESC-feiring!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til Oslo og besøke venner, vi har fast tradisjon og feire sammen. Hun som holder festen lager alltid mat som er tradisjonelt for det landet som holder finalen, så gleder meg til det :) 

Og etter kveldens mgp finale tror jeg jammen meg det blir finaleplass på oss, så stemningen er sikret :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig. Samler familien og så koser vi oss med show og konkurranse om hvem som gjetter vinner. 

Jeg er vokst opp med at dette var en slags festdag for familien, og det er det nå for mine barn også. Det innebærer at jeg ikke kan stikke av til større mgp fester, men er glad for at mine barn er blitt hjernevasket til å elske det like mye som jeg ble. 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler en liten mgp historie i samme slengen; Jeg og min mann hadde vært i Afrika og tok båten fra Marokko til Spania. Der ble vi stoppet av tollere som mente vi måtte tilbake til Marokko for å fortolle et gammelt teppe vi hadde kjøpt for småpenger på et marked, og derfor ikke tenkte på som noe å fortolle. Kulturskatt kalte de det.

Vi hadde bare tid og vei til å komme oss hjem til Norge innen mgp finalen, og jeg utbrøt spontant "Er du helt gal? Jeg må hjem til Norge før Eurovision finale. Det har jeg lovet mine barn." 

Min mann utbrøt forskrekket på norsk "Herregud, det hjelper nok ikke å kalle dem gale.", men jammen viste det seg at ene tolleren var fullstendig gal etter mgp han også (spanjoler er ofte det), så det skjønte han veldig godt. Vi fikk dermed kjøre videre. Mgp- elsker til annen, selvfølgelig måtte man hjem til finalen. 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trolltunge skrev (1 time siden):

Deler en liten mgp historie i samme slengen; Jeg og min mann hadde vært i Afrika og tok båten fra Marokko til Spania. Der ble vi stoppet av tollere som mente vi måtte tilbake til Marokko for å fortolle et gammelt teppe vi hadde kjøpt for småpenger på et marked, og derfor ikke tenkte på som noe å fortolle. Kulturskatt kalte de det.

Vi hadde bare tid og vei til å komme oss hjem til Norge innen mgp finalen, og jeg utbrøt spontant "Er du helt gal? Jeg må hjem til Norge før Eurovision finale. Det har jeg lovet mine barn." 

Min mann utbrøt forskrekket på norsk "Herregud, det hjelper nok ikke å kalle dem gale.", men jammen viste det seg at ene tolleren var fullstendig gal etter mgp han også (spanjoler er ofte det), så det skjønte han veldig godt. Vi fikk dermed kjøre videre. Mgp- elsker til annen, selvfølgelig måtte man hjem til finalen. 🥰

Så kul historie, musikk binder folk sammen.😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir ikke noe av i år oga 17. mai, men vanligvis er det MGP-fest, utkledning og masse god mat og drikke 🥂

Anonymkode: 3a90f...830

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

I år skal vi ha ESC-fest her hjemme! 🤩 Har invitert en del venner, og vi blir nok 10-12 stk. Her blir det full fest med glitter, stas, musikk, flagg og bobler! Gleder meg allerede til å få av bunaden og skifte til paljettkjole!😅

Anonymkode: 65316...466

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal slå av tven eller finne nor annet å se på. Eurovision er utdatert, og det er ikke lenger beste bidrag som vinner, men de som klarer å komme med den mest tåredryppende historien, være mest mulig spesiell på scenen osv. 

Anonymkode: 39165...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...