AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Skrevet 15. februar Et tema for de "videregående".. Altså jeg har lest mye [bullshit] på SoMe om hvordan man skal gjennomføre "no contact" når man har blitt dumpa av eksen. Hvis man klarer å holde seg unna lenge nok vil man visstnok lettere kunne vinne henne tilbake (eller noe sånt). For meg virker dette manipulerende og giftig. Jeg hater silent treatment og psykisk manipulering generelt, og kan fint gjøre det slutt med damer som driver med sånt. Men jeg kan skjønne poenget så langt som at med avstand fra hverandre en stund kanskje man klarer å kjenne på savnet og tenke over hva man vil. Så til min erfaring. For andre gang i mitt liv har eg opplevd at det ble slutt med kjæresten. Vi var sammen litt over et år. Forrige gang, for mange år siden var vi sammen 7mnd. Men bare dager etter bruddet finner vi sammen igjen. Så langt så vel (?) Men jeg synes dynamikken nå har endret seg. Hun er mer "selvstendig" (iflg seg selv) og nesten litt kald i forholdet. Kommer ikke med de samme varme kjærlighetserklæringene osv. Men sitter allikevel og snakker som at vi er sammen og planlegger ting vi skal gjøre osv. Får på følelsen at hun på elegant vis har fått et "overtak" i forholdet og at jeg er tilbake "på nåde". Folk skal ikke være på nåde i et forhold. Jeg gjorde ikke noe direkte galt (i form av utroskap eller dårlig oppførsel el) det var en serie med krangler hvor, hvis jeg skal være litt diplomatisk, vi begge sa ting vi ikke burde og var lite tilbøyelige til å kompromisse. Dermed sitter jeg og lurer på om vi fant sammen for fort? Burde hun ha hatt mer tid for seg selv og virkelig bestemme seg for om hun har kjærlighet til dette eller ikke? For meg virker det litt halvhjertet og uforpliktende. Får lyst til å gjøre det slutt igjen. Forrige gang, for mange år siden, gjorde jeg det. Jeg tror det bare varte en uke eller to etter gjenforeningen før jeg mistet troen på hele greia og slo opp. Det jeg beskriver her må man kanskje ha opplevd noe tilsvarende av selv for å kunne relatere. Men har sittet og reflektert etter en valentines date som var hyggelig og romantisk på overflaten, men som for meg bare ga et slag i magen over hvor stor avstanden mellom oss har blitt og hvor lite hun tilsynelatende bryr seg. Anonymkode: 54d16...374
AnonymBruker Skrevet 15. februar #2 Skrevet 15. februar Spørsmålet er hvorfor dere fant tilbake til hverandre når det tross alt var slutt? Er det slutt er det jo en grunn til det. Gå videre. Anonymkode: 9cf29...7de 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Skrevet 15. februar Er det slutt så er det slutt. Anonymkode: 57fbc...3e8 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Skrevet 15. februar Noe er endret, jeg tror ikke du kommer så mye videre ved å analysere dette mer. Forstår heller ikke helt hvorfor dere ble sammen igjen..? Virker ikke som dere kommuniserer så godt, og dere virker kanskje litt unge…? Anonymkode: f4f67...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe er endret, jeg tror ikke du kommer så mye videre ved å analysere dette mer. Forstår heller ikke helt hvorfor dere ble sammen igjen..? Virker ikke som dere kommuniserer så godt, og dere virker kanskje litt unge…? Anonymkode: f4f67...6fd Glemte å svare på spørsmålet ditt. «No contact» er måten å gjøre det på for å komme videre etter et brudd, det gir veldig lite mening hvis tanken er å bli sammen igjen. Det er ihvertfall stor risiko for at den man ønsker tilbake har gått videre etter en «no contact»-periode. Anonymkode: f4f67...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Skrevet 15. februar No contact betyr å ikke ha kontakt etter et brudd 💁♀️ Silent treatment er manipulasjon. Jeg har forstått at det skjer når noen er i en relasjon og den ene gjør dette for å få viljen sin og "ha overtaket " på forholdet....noe som er skikkelig dårlig.... Anonymkode: bca0d...7f4
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Skrevet 15. februar Altså "no contact" benyttes av enkelte "eksperter" som en del av en strategi for å vinne ex tilbake. Etter en periode med det mener man det er bedre mulighet for å vinne tilbake. Spørsmåler derfor om det er bedre med en periode uten kontrakt enn å prøve å svære opp med en gang. Om noen mener at slutt er slutt, så er det greit. Men det var ikke spørsmålet. Anonymkode: 54d16...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå