AnonymBruker Skrevet 14. februar #1 Skrevet 14. februar Har lyst å oppleve noe nytt med ungene utenom den vanlige charterturen, vi har også vært del på campingferier. Men igjen, vil prøve noe nytt:-p ungen er 5 og 10 (mannen skal også få være med) om det er sommer eller vintertur spiller ingen rolle(bare det er varmt der) men om noen har noen turer som de syns var veldig gøy å oppleve sammen med familien så kom gjerne med tips 😄 thailand, eller asia har jeg lurt litt på, for har ikke vært der før. Anonymkode: 9a92d...9e2
stan Skrevet 15. februar #2 Skrevet 15. februar En veldig fin sommer var når bilen brøt sammen en uke før vi hadde tenkt å dra. Alle planer ble endret, og vi ble i byen. Tok bussen til stranden og hadde en sakte men veldig hyggelig sommer med barna. Vi tok bussen til skogen med telt og utstyr. Hjalp selvfølgelig at det var veldig fint vær og varme. 5 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Skrevet 15. februar Barna her elsker tretopp hyttene!!De er nå 6 år, 8 år og 14. Vi liker å reise og har prioritert reising, så vært litt over alt.. Men tretopp hyttene i fjor sommer, slo alt, for vår del.. MEN!! Vi valgte en av de bedre da, med boblebad og egen jolle vi kunne ro rundt i.. Velger nok det til sommeren og. Spennende tråd!! Anonymkode: 2afff...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Skrevet 15. februar Australia, Japan og Vietnam var mest stas for tenåringene, kanskje spesielt Japan Anonymkode: 757f6...d35 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barna her elsker tretopp hyttene!!De er nå 6 år, 8 år og 14. Vi liker å reise og har prioritert reising, så vært litt over alt.. Men tretopp hyttene i fjor sommer, slo alt, for vår del.. MEN!! Vi valgte en av de bedre da, med boblebad og egen jolle vi kunne ro rundt i.. Velger nok det til sommeren og. Spennende tråd!! Anonymkode: 2afff...d4a Hvilke? Er vel flere i Norge? Har sett på en nær Odda som ser fantastisk ut. Men vet ikke hvor barnevennlig, om det er mer en romantisk greie for par? Så vil gjerne høre hvor er bra med barn! Anonymkode: adbb8...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Skrevet 15. februar Ingenting slår barndomsminner fra somre med tradisjonelt seterliv. Om noen driver med dette fortsatt vet jeg ikke. Men spørs om en hel sommer uten strøm hadde slått an like godt blant dagens barn (eller voksne) 😅 Anonymkode: 2ea3a...0ff 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Skrevet 15. februar Florida for oss. Det er en tur vi kommer til å snakke lenge om.. Anonymkode: 2743d...14d
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Skrevet 15. februar Når vi reiste til godisfabrikken i Sverige når jeg var barn, det var magisk. Jupp, vestlendinger stikker ikke bare til Sverige. og nei jeg har vært på mange ferier, mange land, men dette skilte seg ut, sikkert pga av min unge alder da. Anonymkode: b2d69...62a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #9 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvilke? Er vel flere i Norge? Har sett på en nær Odda som ser fantastisk ut. Men vet ikke hvor barnevennlig, om det er mer en romantisk greie for par? Så vil gjerne høre hvor er bra med barn! Anonymkode: adbb8...1a6 Kvinnherad? Anonymkode: b2d69...62a
AnonymBruker Skrevet 15. februar #10 Skrevet 15. februar West coast US. San Fransisco, Highway one, LA (og Universal), Vegas, Yosemite. Anonymkode: fd310...70a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #11 Skrevet 15. februar Fornøyelsespark(er). Danmark er safe og det er flere forskjellige. Anonymkode: 0aa00...48d
AnonymBruker Skrevet 15. februar #12 Skrevet 15. februar Florida, før dollaren ble helt vill, og Thailand/Kambodsja. Anonymkode: 6078d...189
AnonymBruker Skrevet 15. februar #13 Skrevet 15. februar Vi var på bilferie i USA, besøkte mange stater og en blanding av fornøyelse og besøk hos familie, det var nok min beste ferie som barn har reist mye til Thailand i voksen alder og kan absolutt anbefale det, men reis i perioden desember - mars for best klima Anonymkode: 55e3c...4df 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #14 Skrevet 15. februar Den turen ungene har likt best/husker best var cruise i Karibien, reiste rundt juletider. Brukte litt penger på utflukter så de fikk bade i cenotes, var innom ruinene i Tulum, svømme med delfiner og rokker og var i en ziplinepark. Båten var også ganske bra, reiste med RCL. Vi kostet på oss balkong. Vi betalte 40 000 for fire personer i 7 dager på båt + 5 dager i Miami, og brukte kanskje 10 000 på utflukter (men dette er jo noen år siden 😅). Lommepengene har jeg aldri turt å regne på 😄 Brukte bare 500 kr ekstra på båten, holdt oss til det som var inkludert (likte buffeten mye bedre enn den inkluderte restauranten). Vi avsluttet med 5 dager i Miami Beach. Nå har jeg mest lyst til å boikotte hele USA, men man kan jo dra fra et annet land. Vi var innom Mexico, Cayman Islands og Cozumel, men det er jo masse varianter med ulik varighet. Ungene var 9 og 14, ble en glimrende combo av all inclusive og opplevelser. Julaften i shorts på Cubansk restaurant var nydelig. Anonymkode: 18eb3...a42
AnonymBruker Skrevet 23. februar #15 Skrevet 23. februar Vi elsket ferien til Orlando! Er en familie på fem og det er mye enklere å reise med stor familie i USA enn i Europa. Anonymkode: 0b079...bda
AnonymBruker Skrevet 24. februar #16 Skrevet 24. februar Safari i Kenya og badeferie på Zanzibar. Helt fantastisk! Anonymkode: 29b35...78f
AnonymBruker Skrevet 24. februar #17 Skrevet 24. februar Cruise i Middelhavet! Skal definitivt på cruise igjen. Anonymkode: 892d3...4e6
Ruthven Skrevet 24. februar #18 Skrevet 24. februar Interrail nedover i Europa, tre barn, har vært flere turer. Absolutt favorittferie for alle barna, hver ferie har inneholdt storbytur, strand og badeliv, fornøyelsesparker, turer i fjellet og masse annet 1
Helene Skrevet 24. februar #19 Skrevet 24. februar Beste ferien, da jeg var barn dro vi på cruise en uke, etterfulgt av en uke på Tenerife. Dette var på 70 tallet, så det var noe uvanlig den gang. Likevel husker jeg alt som om det var i går. Vi gikk i land flere dager, i flere forskjellige land. Marokko var et sted vi dro inn til. Agadir. Det var som å gå inn i et Donald blad. Bygningene var så annerledes en hjemme. Min søster og meg var blonde, så vår far ble tilbudt flere kameler for oss. Heldigvis ble vi ikke solgt 🤣 I voksen alder må jeg si Thailand. Har også vært i flere land gjennom årene. Har hatt flere fine ferier. Må likevel anbefale Lofoten. Ikke Svolvær, men lengre ut til småstedene. Landskapet er unikt. Tror det ville vært fint å dra på telttur eller campingtur dit. Nå disponerer jeg hus der, men drar alltid på utflukter når jeg er der. Fisketurer, besøke små lokale museum. Fjellturer mm.
AnonymBruker Skrevet 24. februar #20 Skrevet 24. februar Thailand er beste familieturen vi har vært på. (vi har også vært på Hawaii, i Florida, på Island, Dominikanske Republikk, Dubai, Oman, Portugal, Spania og India, så det er ikke fordi det er eneste sted vi har vært) Strand, bading, snorkling, trening, kampsport, yoga, klatring, fiske, nydelig mat, deilig temperatur, hyggelige mennesker, morsom shopping på markeder…. Anonymkode: 1da91...341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå