Gå til innhold

MA - råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt forvirret nå og vil så gjerne komme meg videre etter langdryg ma-prosess💔 Er det noen som har vært gjennom liknende og kan gi støtte?

Oppdaget MA på UL rett før jul, i uke 9, fosteret ble målt til uke 7. Pga julen ble cytotec utsatt 1 uke, og gjenomført hjemme for 7 uker siden i dag. Det resulterte i mye blødning og klumper. Blødde i ca en uke. Deretter hverken smerter eller blødning.

3 uker etter cytotec var graviditetstest fremdeles tydelig positiv og jeg fikk tatt en privat UL på en fertilitetsklinikk for å sjekke status og om det var noen rester. Han fant ingen rester og kommenterte at livmor var «helt lukket» og at aborten var «komplett». Han sa også at menstruasjon var nært forestående, med slimhinner på 7mm. 

Nå, 7 uker etter cytotec, har jeg fremdeles positive graviditetstester. Jeg var på en ny GU, på sykehuset denne gang, for en uke siden og da kunne hun se «noe» («heterogent innhold på 18mm»). Antagelig rester, men kunne ikke utelukke ny graviditet. Kunne se at EL hadde funnet sted. Ble fulgt opp med blodprøve i går som viste et fall fra 120 til 80 i hcg på 6 dager. 

Jeg har i det lengste håpet på at det kanskje kunne være en ny graviditet på gang, men med det siste hcg-fallet skjønner jeg at det ikke er tilfellet og har begynt å vente på menstruasjon. Endelig kom det en slags blødning i dag: en bitteliten mengde brunt blod i ettermiddag, men ikke noe mer resten av kvelden. Klar utfold nå. Hva er det som skjer? Jeg har alltid pleid å starte menstruasjon med friskt blod, ikke spotting. 

Hva tror dere? Er mensen på vei? Og hvordan er det mulig av en gynekolog på en fertilitetsklinikk å ta så feil? De siste 8 ukene har vært en så stor påkjenning 😔 Har blitt helt tussete. Vil bare komme meg videre!

Anonymkode: c0e8a...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også MA uke 9, gikk å småblødde i 2mnd etterpå, skjønte ikke helt hvorfor mensen var så rar (varte lenge, kom liksom aldri skikkelig igang). På menstruasjon nr 2 etter 9 uker fikk jeg plutselig kjempekramper og det kom ut 2 halvstore klumper. Det var ikke før det at jeg skjønte jeg hadde gått med rester lenge. Sjekket da med privat gyn som ikke kunne se noe mer og mente resten hadde kommet ut. 

Fikk høre at det var mest vanlig at det kom ut med første menstruasjon men at det i noen tilfeller ikke kom før neste. Så håper du får en skikkelig blødning snart! Jeg drev ikke å testet så mye i den perioden så jeg vet ikke hvordan testene så ut, men mener de var svakt positive etter 4-6uker? Så ikke så sterke som dine kanskje.

Håper det ordner seg for deg snart.

Anonymkode: eefea...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...