Gå til innhold

To livskjærligheter - hvem gravlegges du med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med lignende scenario?

Ektepar i 40/50årene, har barn sammen og ene faller fra.

Gjenlevende er jo midt i livet, selv om den avdøde var ens livs store kjærlighet. Gjenlevende finner en ny kjærlighet. Kjærligheten er like sterk, de flytter sammen. Ny kjærlighet er ikke selv enkemann/enke.

Gjenlevende dør i 60/70årene, hvor gravlegges han/hun? Sammen med gammel kjærlighet og mora til hans barn? Eller i egen grav i påvente av hans nye kjærlighet skal gravlegges? Og hva om han dør etter at hans nye kjærlighet også har dødd, vil det ha noe annet å si for utfallet (når det er bankers at ikke denne også går videre og finner ny kjærlighet)?

Er bare noe jeg kom til å tenke på, kjenner ikke til noen som står ovenfor et slikt scenario. 

Anonymkode: 17866...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøvde å være kjønnsnøytral, men det sklei ut🫠 Beklager at det hele ble rotete, håper noen likevel skjønner hva jeg spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de to første har felles barn, tenker jeg det er naturlig å gravlegges sammen med første ektefelle? Skjønner det er vanskelig, og særlig hvis de ikke har felles barn, kanskje. 

Anonymkode: 3fad6...27e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fryktelig trist. Jeg ville ha samlet alle.

Anonymkode: 85f57...eb4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må vel ikke gravlegges sammen med noen..

Anonymkode: e7055...066

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet om ei som ble enke da hun var i 30 årene,de hadde et par barn.Ble deretter gift og fikk barn i andre ekteskap.Ektefelle nummer to døde før henne.De er alle tre i samme grav,med navnene på samme stein.

Anonymkode: ceacb...4c0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vedkommende aldri nevnt det selv? Man skulle tro hen hadde tenkt over det på et eller annet punkt i livet? Hvis ikke må man rett og slett bruke beste skjønn/høre med gjenlevende partner. 

Anonymkode: 27a78...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mor ble enke etter tjue aars ekteskap. Tre barn sammen.

Doede foer mann nummer to. Ble gravlagt alene i paavente av ham.

Foeles helt feil for meg.

Anonymkode: 4d496...cf5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner til et tilfelle hvor mor døde ung og faren giftet seg igjen, uten barn i siste ekteskap. Faren ble begravet i graven til  sin første kone, men det var avklart med stebarnet at stemoren også skulle få sitt siste hvilested der. Nå ligger alle tre i samme grav med felles gravstøtte. 

Anonymkode: a4617...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har erfaring med lignende scenario?

Ektepar i 40/50årene, har barn sammen og ene faller fra.

Gjenlevende er jo midt i livet, selv om den avdøde var ens livs store kjærlighet. Gjenlevende finner en ny kjærlighet. Kjærligheten er like sterk, de flytter sammen. Ny kjærlighet er ikke selv enkemann/enke.

Gjenlevende dør i 60/70årene, hvor gravlegges han/hun? Sammen med gammel kjærlighet og mora til hans barn? Eller i egen grav i påvente av hans nye kjærlighet skal gravlegges? Og hva om han dør etter at hans nye kjærlighet også har dødd, vil det ha noe annet å si for utfallet (når det er bankers at ikke denne også går videre og finner ny kjærlighet)?

Er bare noe jeg kom til å tenke på, kjenner ikke til noen som står ovenfor et slikt scenario. 

Ingen aktuell problemstilling. Alle skal kremeres og i Minnesund. 

Anonymkode: 41124...2ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...