AnonymBruker Skrevet 14. februar #1 Del Skrevet 14. februar Hei. Satt inn en blastocyst for 10 dager siden, og får fine positive tester. Har offisiell testdag om noen dager.. Når slutter man å teste etter positiv test? 😅 Jeg er så redd for at streken skal forsvinne, at jeg har innbilt meg alt, at jeg skal få kjemisk osv.. Tester jeg 2 ganger om dagen (vet man ikke skal) kan jo steken bli svakere, og det utløser jo så klart masse angst 😅 Hvordan slår man seg til ro med resultatet? Anonymkode: eb448...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #2 Del Skrevet 14. februar Gratulerer! 🥰 Jeg har ikke hatt ivf, men har kjent på litt av det samme etter spontanabort. For meg hjalp det med clearblue med ukeindikator. Da jeg fikk 3+ der, klarte jeg å slå meg til ro med at det ikke var noe poeng med flere strimmeltester. Gikk med en del tester frem til det punktet 😅 Men prøv å begrense det til en gang om dagen kanskje? Så er tidlig ultralyd neste milepæl. Hvis du tester flere uker etter positiv test, kan du faktisk risikere at den blir svakere fordi det er så mye hcg i urinen. Jeg prøvde det en gang, da fikk jeg sterkere strek da jeg blandet ut urinen med vann. Ikke at det er noe poeng å drive med altså, jeg var mest nysgjerrig. Anonymkode: 28543...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Del Skrevet 15. februar Å drive på med sånn konstant testing er jo et resultat av angst, og at man prøver å finne kontroll i en situasjon man synes er vanskelig. Man vil så gjerne enten 1) finne trygghet og se at alt går bra, eller 2) få muligheten til å forberede seg på det værste. Men så vet man jo innerst inne, at strekene VIL variere fra dag til dag og time til time. Derfor skaper testing bare mer angst. 😛 får man en svak strek, må man jo ta en ny en. Ellers går man bare rundt å grubler. En evig angstspiral. Men jeg har ingen gode råd å gi, for jeg har opplevd såpass mange spontanaborter at jeg er en traumatisert og skadet kvinne selv. Jeg tror kanskje ikke jeg ville klart å roe ned testingen før uke 6. Eller etter første ultralyd i uke 7. Tror vi begge vet at å teste hele tiden ikke kommer til å endre hverken på utfallet eller hvordan vi føler oss. Noen kvinner nekter å teste seg, og sier de er gravide til det motsatte er bevisst. Det er en fin inspirasjon, og hvis testene dine er såpass fine, så er det kanskje en fin innstilling å prøve å leve etter nå framover. Anonymkode: 8624d...ae3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Del Skrevet 15. februar Tar kun en test. Anonymkode: 978a0...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Del Skrevet 15. februar Tar en billig strimmeltest, er den positiv bekrefter jeg med clearblue digital. Jeg er ferdig med testing etter den, uansett svar. Om jeg skulle finne på å teste noe mer så måtte det være fordi jeg går langt over ikm uten mensen. Men tester ikke etter positiv. Anonymkode: d398e...c47 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Del Skrevet 15. februar Jeg ble smågal av å være langtidsprøver samt at jeg hadde 1 SA bak meg, så da jeg ble gravid på ny så testet jeg daglig, og ofte flere ganger om dagen frem til 6+2 for da var det så heftige dye stealers at det ikke gikk an å få sterkere strek uansett 🙈 Brukte nok nært opp mot 1000 kr i tester, men for min del var det verdt det. Anonymkode: dc3a3...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Del Skrevet 15. februar Jeg har barn via IVF og jeg tok ikke flere tester etter den første positive. For da visste jeg jo at jeg var gravid. Anonymkode: a2c16...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Del Skrevet 15. februar Har alltid kun tatt én test om den var positiv. Det er ikke meninga man skal bruke graviditetstester for å bekrefte fortsatt graviditet. Har man fått positiv test, er man gravid. Å drive og teste sånn er jo bare å skape angst. Det gir ikke noen svar uansett - man kan få positiv test lenge etter en spontanabort, for eksempel. Så testing kan ikke si noe i "sanntid" om graviditeten. Man må rett og slett bare vente og se. Anonymkode: 95fd0...c7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #9 Del Skrevet 15. februar Tester kun én gang, så ikke noe behov for å fortsette testingen etter første positive test. Anonymkode: c0786...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #10 Del Skrevet 16. februar Har tatt én test ved begge graviditeter. Anonymkode: 49163...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #11 Del Skrevet 16. februar Jeg hadde tenkt å slutte etter at jeg skulle få 3+, men opplevde relativt stor blødning før det som endte med at jeg fikk tatt blodprøver. Tok så nye blodprøver etter 48 timer to ganger og hcg var fint stigende. Blødningen fortsatte til og fra frem til uke 10, men svangerskapet fikk eller ukomplisert ☺️ Anonymkode: 17e77...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #12 Del Skrevet 16. februar Skulle teste 14 dager etter innsett, testet etter 7 dager og fikk positiv. Testet ikke noe mer før den 14. dagen for å kunne sende inn bilde av en "fersk" test. Clearblue med ukesindikator blir jo blank igjen etter noen dager. Etter det testet jeg heller ikke noe mer. Jeg så på det sånn at om det skjedde noe så kunne jeg ikke gjøre noe med det uansett, og det er like vondt uansett om jeg har bekymret meg eller ikke på forhånd. Så hvis det står mellom glede frem til spontanabort eller angst frem til spontanabort, så velger jeg førstnevnte. Vi takler mye mer enn vi tror, så der velger jeg å stole på min egen kropp og psyke. Anonymkode: 159d7...dad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #13 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 21.09): Hei. Satt inn en blastocyst for 10 dager siden, og får fine positive tester. Har offisiell testdag om noen dager.. Når slutter man å teste etter positiv test? 😅 Jeg er så redd for at streken skal forsvinne, at jeg har innbilt meg alt, at jeg skal få kjemisk osv.. Tester jeg 2 ganger om dagen (vet man ikke skal) kan jo steken bli svakere, og det utløser jo så klart masse angst 😅 Hvordan slår man seg til ro med resultatet? Anonymkode: eb448...d5f Jeg sluttet å teste etter jeg fikk svar på blodprøven og fikk +3 på test. Etter det er det bortkastet penger. Strimmeltestene skal ikke brukes og kan ikke brukes for å sjekke hcg stigning når hcg er blitt høere enn et vist nivå. Du må nesten bare bestemme deg for å stoppe. Videre testing gir ingen garanti heller - bare unødig angst og frykt hvis og om de gir svar du ikke liker pga hcg er høy. Anonymkode: ed956...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå