Gå til innhold

Kr 2.500,- kontant for å være pleieassistent en hel dag (privat)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med min totalt pleietrengende kone som bor vekselvis hjemme og på pleiehjem, 1 uke hvert sted. Om en uke skal jeg i en begravelse til et nært familiemedlem, og det betyr mye for meg å kunne være til stede der. Min kone kan ikke være med, men kan heller ikke være hjemme alene. Vi har ingen nære pårørende som kan hjelpe oss denne dagen, og siden begravelsen er utenbys vil det ta en del tid å reise dit. Jeg har vært inne på tanken på å spørre en jeg tror kan være egnet til å være hos min kone denne dagen, men vil jo gjerne tilby en passende betaling. Jeg antar at det vil dreie seg om 8-9 timer totalt. Er kr 2.500,- et godt tilbud? Siden dette er en engangshendelse tenker jeg det kan være greit å betale dette kontant, evt via Vipps. Jeg setter stor pris på noen synspunkter i denne saken

Anonymkode: dc3af...466

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en venn av dere eller? Jeg hadde gjort det som en vennetjeneste.

Anonymkode: 9fabf...ce8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en venn av dere eller? Jeg hadde gjort det som en vennetjeneste.

Anonymkode: 9fabf...ce8

Ja, virkelig. Det hadde jeg også uten tvil!

Du kan jo tilby den prisen og se hva vedkommende svarer. Jeg hadde aldri tatt det imot fra en i din situasjon. It takes a village. Men ellers altså, summen er absolutt mer enn bra nok, selv mindre hadde vært ok.

Anonymkode: 01448...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noen private byråer du kan kontakte ang dette?  De har fagpersoner som har greie på eldreomsorg og demens.  Det betyr nok dyrere enn å ansatte bekjente, men kanskje greit for trygghetens skyld?

Anonymkode: e6061...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det høres ut som en helt kurant sum. Men, jeg reagerer på at dere ikke har hjelp utover dette. Kan hun ikke få BPA så dere har assistent hele tiden? Og kan hun ikke få komme inn en dag på kortidsavdeling eller lignende når det er sånne situasjoner? Det blir fryktelig sårbart. Jeg tror faktisk jeg ville ringt kommunen for å høre om de kan bistå. Kanskje kan dere komme fram til en løsning. Jeg vet om noen andre der forelder ble syk med pleietrengende barn, så steppet kommunen inn. Kommunen plikter å levere forsvarlige helse- og omsorgstjenester, og du som pårørende skal ha mulighet til å stå i jobb og ta deg av andre forpliktelser. 

Anonymkode: 10171...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...