Gå til innhold

Nav Innkreving

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, fikk minus lønn på 1800kr denne måneden på grunn av trekk på lønn til Nav Innkreving.. klar over det er min feil at jeg får trekk på lønn, men jeg har ikke råd å gå i minus på lønn fremover…..er det noen som har vært borti en  slik situasjon? Jeg har sendt inn dokumentasjon til Nav I de siste 6 månedene på grunn av endring i inntekt.. men er visst vanskelig å forstå situasjon min.. så lurer trenger sårt  råd…

Anonymkode: e04cf...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav innkrevning og staten generelt forholder seg bare til godkjente unntak fra lønnstrekk. Hvis du har sterkt variabel inntekt så kan dette være utfordrende. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med dem over telefon og høre hvordan denne saken best mulig kan løses. 

Når det er sagt, så er det, og skal være, vanskelig å bare "mene at du ikke har råd". Satsene på hva du skal kunne leve på er ikke laget for et spesielt fett liv, men du kan heller ikke bli stående helt uten inntekt. 

Anonymkode: f1b2c...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om de har mulighet til å nedlegge prosent trekk. 

Anonymkode: a270f...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du , at du ble trukket hele lønnen og litt til så det står minus på kontoen din, eller at du ble trukket 1800 av full lønn? Når du skriver fremover , så er det altså ikke hele beløpet du skylder, men den delen nav mener du skal bli trukket hver måned? 

eks , min endring var at jeg jobbet mer på slutten av året i 2023 slik at jeg fikk for mye trygd. Jeg ble skyldig ca 10.000 , og nav trekker 3.000 i måneden første kvartal og så resten i april. Dette er jo regnet ut fra hva jeg har råd til og jeg har jo visst det i lang tid. Det er ikke et lignende tilfelle? De har trukket mer enn hele lønnen så du fikk minus i lønn? Ja, det er vanskelig og forstå din situasjon for flere enn nav tror jeg, så hvis du skal vite om noen har vært i samme situasjon forklar gjerne litt mer. Det er uansett regler for hvor lite du kan sitte igjen med hver måned, så hvis nav har gjort en feil er det mulig og klage. 

Anonymkode: 3a088...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager dårlig forklart, jeg ble skyldig lønn, alså jeg må betale 1800kr til arbeidsgiver på grunn av et altfor høyt trekk til Nav innkreving, jeg har klaget på trekket, fikk da beskjed det var arbeidsgiver sin skyld jeg ble skyldig lønn, Men det er jo Nav Innkreving som har satt trekket altfor høyt, å det forstår dem ikke. Arbeidsgiver følger kun trekk satsen, så trekket må reduseres av NavI… men det er jo å diskutere med gråstein….

Anonymkode: e04cf...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RING Nav Innkreving. De er hyggelige å snakke med og er nok opptatt av å finne gode løsninger for alle parter 😊

Å sitte på Kg å spekulere i hva som skal gjøres, løser ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du skal sitte igjen med livsopphold og boligutgifter uansett så da har nav innkreving beregnet for høyt trekk. 

Anonymkode: b417e...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...