Gå til innhold

Å bli flyttet «nedover» ved omorganisering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På min arbeidsplass har vi nettopp hatt en nedbemanning og omorganisering. For meg førte dette til at stillingen min opphørte og skal fordeles mellom 3, mens jeg ble plassert i en ny. Jeg fikk ingen av de stillingene jeg ønsket meg, men en helt annen jeg gjerne skulle unngått. Denne er helt irrelevant for hva jeg har gjort før og ser ikke bra ut på min cv mtp hvilken karrierevei jeg ønsker meg.. Jeg har jobbet med lønn og administrasjon i 5 år i selskapet, og ble nå flyttet til jobb på terminal som ikke krever noen utdanning og jeg går fra hybrid/ hjemmekontor og fleksibel arbeidstid på dagen til tidlig og sent skiftarbeid og helgejobbing på lokasjonen. Jeg har søvnproblemer og har forsøkt skiftarbeid før i livet, og ble helt ødelagt av det og gruer meg veldig. Jeg er skuffet, lei meg og frustrert. Har alltid fått masse tilbakemeldinger på at jeg har gjort en god jobb, bidratt stort inn i firma og de har vært fornøyd med meg på det jeg har levert. Har tatt det opp med min leder, og hun forstår meg, men de trengte folk i den jobben og tror jeg kan «bidra med mye». Problemet er at jeg ikke kan bidra med noe som helst av den kompetansen jeg faktisk har. Men det er ikke noe å gjøre med. Kjenner meg skuffet og kastet under bussen. Har noen opplevd lignende, å bli flyttet «nedover» ved omorganisering? hvordan taklet du dette? Skal sies at jeg er i gang med å søke andre jobber, men det kan jo ta tid. 

Anonymkode: 4a68e...b7c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke skjedd med meg, men med flere kollegaer i firmaet. Det er nå sånn at når det  nedbemannes/omorganiseres så får en faktisk ikke gjort alle fornøyd. Det er mange kriterier som spiller inn. Det vil mest sannsynlig alltid bli noen som ikke blir fornøyd. 

Men får en tilbud om ny stilling innad i firma så har man jo 2 valg, si opp eller takke ja. Da må du jo gjøre det beste ut av situasjonen når du faktisk har valgt å bli væfende i firma. Så får du søke deg bort

Anonymkode: 4bfca...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har alltid fått masse tilbakemeldinger på at jeg har gjort en god jobb, bidratt stort inn i firma og de har vært fornøyd med meg på det jeg har levert. 

Beklager å si det , men dette trenger ikke bety at du har gjort en god jobb. Siden du ble tatt av jobben tyder det på at rosen har vært et forsøk på å få deg til å fungere i jobben. Arbeidsgivere kan være ganske falske. Sier det som lønner seg best for dem, i kroner og øre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom en tur skrev (45 minutter siden):

Beklager å si det , men dette trenger ikke bety at du har gjort en god jobb. Siden du ble tatt av jobben tyder det på at rosen har vært et forsøk på å få deg til å fungere i jobben. Arbeidsgivere kan være ganske falske. Sier det som lønner seg best for dem, i kroner og øre. 

Det er en merkelig psykologi isåfall. Hvis de hadde vært misfornøyd og sagt noe annet, så fortsetter jeg jo bare i det gamle sporet og er mindre lønnsom for dem. Nei, det som skjedde her var at min stilling, med flere, opphørte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ikke skjedd med meg, men med flere kollegaer i firmaet. Det er nå sånn at når det  nedbemannes/omorganiseres så får en faktisk ikke gjort alle fornøyd. Det er mange kriterier som spiller inn. Det vil mest sannsynlig alltid bli noen som ikke blir fornøyd. 

Men får en tilbud om ny stilling innad i firma så har man jo 2 valg, si opp eller takke ja. Da må du jo gjøre det beste ut av situasjonen når du faktisk har valgt å bli væfende i firma. Så får du søke deg bort

Anonymkode: 4bfca...54e

Ja det er sant det.. synes bare det er respektløst og rovdrift på ansatte. Men det er vel sånn arbeidslivet er, brutalt i blandt. Det lå tilbud om sluttpakke (på 3 mnd lønn..), men fristen for å søke på den gikk ut før man visste hva som skjedde med stillingene. Også veldig smart av arbeidsgiver, flere enn de trengte å si opp hadde gått da om de visste hvor de endte opp. Hadde nok ikke søkt selv, men sier opp så fort jeg finner meg noe nytt, det er sikkert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lei situasjon TS. Håper du etter hvert får no annet som passer deg bedre. Håper jeg kan stille et spørsmål, du trenger selvsagt ikke svare: Var det slik at de som er fagorganisert kom bedre ut? Klem

Anonymkode: 8de67...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...