Gå til innhold

Skal skrive bachelorhovedoppgave..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi har hatt veldig liten trening å skrive hovedfagsoppgaver etc.

Er det noen som kan hjelpe meg med en slags mal eller lignende for måter å skrive produktet på som man skal overlevere?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Tja, tror nok dette kan avhenge av hvilket fagfelt en studerer.

Jeg studerer økonomi og hos oss vil de ha oppgavene på følgende måte:

- Innledning (presentasjon av oppgaven og problemstilling, noe begrunnelse for valgt problemstilling, avgrensing av oppgaven og evt. en bedriftspresentasjon)

- Teoridel (legge frem teoriene en skal bruke. Denne delen skal være ren teori, og ikke knyttet opp mot den aktuelle oppgaven)

- Andendelse/analyse (bruke de utvalgte teoriene på problemstillingen - denne delen er den største delen av oppgaven)

- Konklusjon (en slags oppsummering av hva en har kommet frem til i anvendelsen. Viktig å ikke komme med noen nye momenter i denne delen)

- Forutsetninger (hva som må skje/ikke må skje for at anvendelsen blir riktig)

Men som sagt, dette er hvordan min skole vil ha oppgavene - slik jeg har forstått det er dette noe som kan variere.

Har du ikke en faglærer eller evt. veileder som du kan spørre? Det virker veldig rart at dere ikke har fått noe veiledning for hvordan dere skal skrive oppgavene. Vi har hatt både oppgaveseminar + at det ligger en del retningslinjer på skolen sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Slik har jeg satt opp min hovedfagsoppgave:

Innledning

Teori

Eksperimentelt

Resultater og diskusjon

Konklusjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...