AnonymBruker Skrevet 14. februar #1 Del Skrevet 14. februar 1. Hvordan startet du? Spiste du bare annenhver dag, kuttet du det helt ut og spiste det aldri igjen eller hvordan var fremgangsmåten? 2. Hvor mye energi bruker du mentalt daglig for å holde deg i tøylene? 3. Hva er dine beste tips til å legge om livsstilen? Anonymkode: 21b2c...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #2 Del Skrevet 14. februar Kuttet det helt ut, brått. Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye energi jeg har brukt på det; har hatt lange perioder uten, gått på en smell, for å så være helt uten igjen. Å eliminere raske karbohydrater og ultraprosessert mat fra kostholdet har vært bra for min del, og spise mer protein fra animalsk, og nyttig fett for å holde meg mett. Kaldpresset olivenolje, avokado, litt ubehandlede nøtter, o.l. Jeg syns det har vært bra å ta magnesium. Spis balansert og godt sammensatte måltider mtp karbohydrater, fett, protein. Det er mye mentalt arbeid det å bli kvitt sug etter junk og søtsug. Det blir som å slutte å røyke, man må ta en dag av gangen og bare komme seg gjennom det. Anonymkode: d6909...f48 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #3 Del Skrevet 14. februar Jeg kutta det helt ut ved nyttår, så jeg har ikke så lang erfaring. Nytter ikke med "litt", jeg sliter med å stoppe. Bruker en del energi til å tenke på mat/snop, men alt blir en vane.... Har et håp om at jeg en gang kan spise det litt i begrensede mengder, men vi er ikke der enda ihvertfall. Anonymkode: 3689b...f16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Del Skrevet 15. februar Så lenge jeg ikke har noe sånt i huset, går det greit. Sluttet brått, det gikk greit, men kan ikke ha feks sjokolade i huset. Jeg går en runde hver dag og leiter etter noe godt i skapene, gir til slutt opp, tar meg noe skikkelig mat også går det over👍 Anonymkode: 7145d...e91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Del Skrevet 15. februar Jeg byttet ut sjokolade med sukkerfri proteinbar fra Barebells. Byttet ut potetgull med proteinchips fra ProBrand. La til mye grønnsaker til hvert eneste måltid og spiser bare rent kjøtt og fisk, ikke ultraprosessert. Det tok meg kanskje 1 uke å legge om livsstilen. Drikker bare vann og svart kaffe, ikke brus og ekstremt sjeldent alkohol. Anonymkode: 076e0...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg byttet ut sjokolade med sukkerfri proteinbar fra Barebells. Byttet ut potetgull med proteinchips fra ProBrand. La til mye grønnsaker til hvert eneste måltid og spiser bare rent kjøtt og fisk, ikke ultraprosessert. Det tok meg kanskje 1 uke å legge om livsstilen. Drikker bare vann og svart kaffe, ikke brus og ekstremt sjeldent alkohol. Anonymkode: 076e0...dbb Samme her, i en overgangsperipde. Så kutter jeg ut erstatningsprouktene også - jeg la bare på meg av dem, pluss fikk dårlig mage og de koster jo også mye. Men de hjalp for å komme over den verste kneika! Men pass på, vekta har lett for å komme av de 😅 Anonymkode: 0970b...c82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her, i en overgangsperipde. Så kutter jeg ut erstatningsprouktene også - jeg la bare på meg av dem, pluss fikk dårlig mage og de koster jo også mye. Men de hjalp for å komme over den verste kneika! Men pass på, vekta har lett for å komme av de 😅 Anonymkode: 0970b...c82 Veldig viktig det du skriver her, man kan legge på seg av det og. Og magen ja, jeg feis så det dundra i timevis av de sukkerfrie produktene, det er medaljens bakside 😅 Anonymkode: 076e0...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Veldig viktig det du skriver her, man kan legge på seg av det og. Og magen ja, jeg feis så det dundra i timevis av de sukkerfrie produktene, det er medaljens bakside 😅 Anonymkode: 076e0...dbb For meg var diaréen verst 🙈 Definitivt best å klare å kutte uten å tenke at man skal erstatte med sukkerfritt. Eventuelt lage hjemmelaget snacks med dadler og honning og rå kakao etc. Anonymkode: 0970b...c82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #9 Del Skrevet 16. februar Jeg holder på å kute ut ultraprosesert mat, men det er vnskelig. Jeg har tenkt jeg ikke skal spise snopp eller ferdig mat allene, men at det er greit når jeg er med venner eller kolegaer. Det blir usosialt om jeg aldri kan spise det de andre vill ha. Anonymkode: 7f93a...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #10 Del Skrevet 16. februar Kuttet det ut brått. Bestemte for kun å spise sunn mat. Mine beste tips for å legge om livsstilen er at jeg har fått mer energi av å bare spise sunn mat. Det vil være tøft i en periode, du kommer til å ha et sug etter raffinerte karbohydrater. Etter hvert blir dette suget mindre og mindre, og det blir mye lettere å la vær å spise mat som ikke er bra for deg. Anonymkode: 17199...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #11 Del Skrevet 16. februar Sluttet med godteri/sukker ved nyttår. Foreløpig er det ikke noe problem, har ikke søtsug og trenger derfor ikke å bruke energi på å holde meg unna det. Hvis jeg vil ha noe ekstra i helgen tar jeg med en skål med popcorn. Anonymkode: 586d1...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #12 Del Skrevet 16. februar Det virker for meg som at målet ditt er å kutte ut å spise slikt daglig, ikke å kutte det ut helt? Jeg er i en prosess der jeg prøver å spise mindre ultraprosessert og å "snacke" mindre i hverdagen. Jeg har ikke noe mål om å bli helt fanatisk, bare å moderere mengden. Vet med meg selv at jeg ikke tenker på annet om jeg er for strikt, så setter meg heller en grense på en moderat mengde jeg kan spise ukentlig. Prøver å ha 1-2 dager i uken jeg primært skal ha det på, men prøver også å ikke ta det som et stort nederlag om jeg sprekker fordi det betyr bare at jeg spiser mindre en annen dag. Har nettopp starta, men håper at en slik tilnærming gjør at det ikke opptar tankene dagen lang og at jeg etterhvert helt naturlig kutter ned mer og mer. Anonymkode: 1d2b8...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #13 Del Skrevet 16. februar Jeg har kuttet alt av søtsaker opptil et år, flere ganger. Felles for alle de gangene: - går cold turkey. - går fra å spise store menger i lengre perioder, nærmest overspising - har ingen plan for hvor lenge jeg skal være uten, men merker veldig raskt at det fungerer utmerket for meg. Suget forsvinner, og lysten på næringsrik mat øker. - begynner etterhvert å tenke at jeg er klar for å innføre søtsaker på lørdagene, gjør det.. og går på en smell. Klarer aldri å finne noen balanse, det er enten alt eller ingenting med denne frøkna her. Anonymkode: 23d23...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #14 Del Skrevet 17. februar Kuttet helt både snacks, godteri og ultraprosessert mat på dagen. Veldig vanskelig den første uken, så gradvis bedre. Nå kjenner jeg ikke lenger det suget etter usunn mat og det er NYDELIG! Kan nå spise et lite kakestykke eller lignende uten å kjenne trangen på at jeg må ha mer, men det kunne jeg ikke den første tiden. Kroppen, energien og humøret er også mye bedre. Anonymkode: dce88...02e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #15 Del Skrevet 17. februar Kuttet fullstendig. Etter år med "bare litt", "bare fredag", "sunn snacks" og alt det der. I vedlikeholder bare en uvane om du holder på slik. 10 år siden nå, og føles fortsatt som en enorm lettelse å aldri ha lyst på noe snacks eller snop utenom de faste måltidene. Kan som brukeren over meg ta noe nå og da, men det ikke lenger en vane. Kjenner ikke sug etter det en gang. Men er fortsatt veldig bevisst på at om jeg har tatt en gelato på ferie en dag, og kjenner sug dagen etter, så dropper jeg det. Tror det er veldig lett å falle tilbake på slike uvaner. Anonymkode: 936a6...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå