Gå til innhold

Finnes det et sted der det er en oversikt over hvor alt man kjøper kommer fra, eiere og alt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg har lite lyst til å støtte visse land og lurer på om det er et godt sted der det er god oversikt over varer og tjenester som blir mye brukt her som kommer fra dette landet og eventuelle alternativer. Er klar over at jeg ikke kan kvitte meg med alt som kommer derfra men hvis jeg kan unngå noe så vil jeg det.

Anonymkode: c2512...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål. Selv har jeg sluttet å kjøpe ting fra Kina og Israel så lenge det er alternativer der ute. 

Anonymkode: 63736...eef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Godt spørsmål. Selv har jeg sluttet å kjøpe ting fra Kina og Israel så lenge det er alternativer der ute. 

Bedre å støtte USA mener du?

Anonymkode: b2851...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sånn at i en global verden så er det ikke lett å finne opprinnelsen på alt og alle, mye henger og sammen på måter vi ikke helt ser.

For eksempel blir mye billige klær laget i fattige land hvor folk ikke får ordentlig betalt

Anonymkode: 339e4...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tenker det er mange grunner til å ikke støtte et Trump styrt MAGA land som ligner mer og mer på Hitler's Tyskland før krigen brøt ut.

Ingen kan unngå alt men alle kan unngå noe. Tenkte bare kanskje noen med mer peiling enn meg her inne visste om et sted som hadde litt mer kontroll på ting. 

Anonymkode: c2512...ac1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva er galt med usa mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke med mindre du kun handler fra nettsteder du vet er norske nei...

Anonymkode: a1ab6...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er noen selskaper som er veldig store her i verden. De er relativt lette å finne ut av om du vet hva du skal se etter. 

Men å finne hvor alle deler og alt på en gjenstand kommer fra, da må du ta deg veldig god tid og være tålmodig. 

Jeg søke opp selskaper/merker først og fremst. Om de kommer gjennom det nåløyet blir det å søke opp merket og selskapet for å se hvem de samarbeider med. Impulskjøp er det veldig lite av 🤣

Boikottlista mi er lang. Det har gjort at forbruket mitt har gått ned. Og det er i grunnen greit. Sparer jo også penger på det 😅

Anonymkode: a1768...744

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle gjerne hatt en liste med europeiske merker som faktisk blir produsert i Europa. Jeg er ikke interessert å sende penger til Kina slik som det kan utarte seg fremover. Det handler også om miljø/kvalitet. Jeg vil ha produkter som varer i åresvis og uten miljøgifter.

litt på sidelinjen, men jeg handler også en del på Finn.no/Tise pga miljø og pris. Men i det siste har jeg også tenkt at i tillegg til å spare penger selv, så sender jeg penger innad i Norge. Jeg aner jo ingenting om personen jeg handler av, men det kan jo være hun/han er i beit med penger. Det gir uansett mer mening å handle der enn på temu etc

Anonymkode: c3641...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 19.43):

Boikotter Usa og kjøper fra Kina og Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...