Gå til innhold

Feig barnehagestyrer som ikke klarer jobben sin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en feig og dårlig leder som ikke klarer å styre barnehagen. Det er så jævla dårlig arbeidsmiljø. Kun fordi hun lar den ene gamlingen (ped.lederen) styre og holde på. I dag hadde vi personalmøte fra kl 17.00-18.00, ja en fredag. Fordi gamlingen hadde senvakt og da passet det henne best. I dag ble vi altså belært hvordan vi vrir kluten og hvordan vi vasker på kjøkkenet. Gamlingen styrer og holder på. Bokstavlig talt kursing med bøtte og klut. Alle som er under 50 kan altså ikke en dritt i følge gamlingen. Nå skal vi ha et nytt møte hvor vi skal belæres å feie gulv og rydde skur fordi det ikke blir gjort på hennes måte. 

Anonymkode: 46d0f...ae8

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjønner at det er kjipt. Men du har ingen spørsmål eller noe å svare på, så hva er det egentlig du vil med dette innlegget?

Anonymkode: 35349...7b9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner at det er kjipt. Men du har ingen spørsmål eller noe å svare på, så hva er det egentlig du vil med dette innlegget?

Anonymkode: 35349...7b9

Vil ingenting fra deg, men kanskje det er noen andre som har det på samme måte. Og som kanskje kan dele sin opplevelse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette hatet de yngre har mot oss femtiåringer har blitt fascinerende å bevitne. 

Anonymkode: f9dd2...c36

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette hatet de yngre har mot oss femtiåringer har blitt fascinerende å bevitne. 

Anonymkode: f9dd2...c36

Jeg føler ikke yngre hater de over 50. I dette innlegget prater jeg om gamlingen på jobben, hun som er over 60 og fullstendig gal..

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde akkurat en slik gamling som slutta, og arbeidsmiljøet har blitt bedre, vi leverer bedre tjenester og alle blir hørt mer. Enkelte som har vært ved samme arbeidssted i hundre år begynner å tro at de har diktatormakt og at de skal bestemme alt, uansett hva det koster for andre og hva det gjør med hele arbeidsplassen. Uansett hvor feil de tar.  Jeg opplever også at det er høy terskel for ledere å gi disse tilbakemeldinger, hovedfokuset ligger på å glede seg til de slutter. På sett og vis kan jeg forstå det, disse er sjelden noe å investere i. 

Dette har ingenting med aldersrelaterte fordommer å gjøre, for vi har for det første en eldre kollega som er helt annerledes og super, og det er flere som har gått av med pensjon som ikke var slik. 

Anonymkode: c2bd6...fa1

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor svarer dere ikke opp til gamlingen, da? Så lenge ingen setter henne på plass, fortsetter hun bare.

Anonymkode: 78ab7...24f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du snakket med styrer? Er flere enig med deg? 

Anonymkode: 02806...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor svarer dere ikke opp til gamlingen, da? Så lenge ingen setter henne på plass, fortsetter hun bare.

Anonymkode: 78ab7...24f

Fordi det ikke nytter, når hun vet at hun har styrer i ryggen. Det er der feilen ligger. Når man får bestemme at et personalmøte skal være en fredagskveld for at det passer henne. Og så får man bokstavelig talt sitte og fortelle 12 andre mennesker om å bruke såpe, zalo, bøtte og klut på riktig måte. Da har det virkelig klikket. Styrer satt der rød i ansiktet og skjønte vel egentlig at dette ble for dumt. Ingen av oss andre sa et ord, folk satt der med hengeansikt og gadd rett og slett ikke å si en dritt. Eneste styrer sa helt på slutten med svak stemme «og da «Åse» tar vi feiing av gulv og rydding av skuret på neste møte». Folk reiste seg og gikk kl 18.00. Ingen sa hade eller god helg. Ellers får vi støtt og stadig høre at kommunen har dårlig budsjetter. Men gamlingen får allikevel kalle inn til helt idiotiske møter..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har en feig og dårlig leder som ikke klarer å styre barnehagen. Det er så jævla dårlig arbeidsmiljø. Kun fordi hun lar den ene gamlingen (ped.lederen) styre og holde på. I dag hadde vi personalmøte fra kl 17.00-18.00, ja en fredag. Fordi gamlingen hadde senvakt og da passet det henne best. I dag ble vi altså belært hvordan vi vrir kluten og hvordan vi vasker på kjøkkenet. Gamlingen styrer og holder på. Bokstavlig talt kursing med bøtte og klut. Alle som er under 50 kan altså ikke en dritt i følge gamlingen. Nå skal vi ha et nytt møte hvor vi skal belæres å feie gulv og rydde skur fordi det ikke blir gjort på hennes måte. 

Setter ingen av dere grenser på en saklig måte? 

Anonymkode: 5f3b4...294

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Setter ingen av dere grenser på en saklig måte? 

Anonymkode: 5f3b4...294

Saklig måte, kom med forslag er du snill? Vi har sagt ifra på diplomatisk måte både direkte til gamlingen, styrer og gjennom verneombud. Det blir ikke gjort noe med, nettopp fordi leder ikke er kompetent. Og lar de som bråker mest få holde på, slik at hun selv får litt fred. Det å ofre uskyldige, dyktige og snille kolleger er en pris hun lett betaler..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke en arbeidstidsavtale? Om denne skal endres, krever det hos oss at det varsles 14 dager på forhånd, og det skal da spesifiseres hvilken tid som avspaseres for denne (skole). Er det ikke likt i barnehagen? Det er kun superviktig utviklingstid, interkommunale møter o.l der dette brukes, aldri saker som går på drift (klutopplæring…)! 
Om det ikke blir varslet, utløses overtidsbetaling. Det tenker jeg Kommune-Norge ikke har råd til. Hun må ta vaskeopplæringen i arbeidstiden, og dere må få fagforbundet og den tillitsvalgte på banen. Send en Mail til tillitsvalgte i dag, med kopi til leder. Dere har et regelverk å forholde dere til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber ikke i bhg, men jobber også med en slik dame i 60 åra som er vant til å gjøre ting på hennes måte. Etter mange klager på at ting ikke blir gjort på «hennes» måte, så klarte jeg ikke dy meg mere.

«Så lenge jobben blir gjort, så har det vel ikke noe å si?. Vi jobber bare på forskjellig måte, og det må du respektere»

Det har roet seg litt nå, men i ettertid så klarer vi å le litt av det å😅

Noen må bare stå opp, ubehagelig er det, men håper det hjelper!

Anonymkode: e01d6...4ed

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg føler ikke yngre hater de over 50. I dette innlegget prater jeg om gamlingen på jobben, hun som er over 60 og fullstendig gal..

Måten du svarer på og kaller lederen for gamlingen sier mer om deg enn om lederen på arbeidsplassen din. Tenker om flere er som deg er det greit med gjennomgang av rutiner etc

Anonymkode: a8fb0...1cd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Måten du svarer på og kaller lederen for gamlingen sier mer om deg enn om lederen på arbeidsplassen din. Tenker om flere er som deg er det greit med gjennomgang av rutiner etc

Spar meg! Ped.lederen er ikke min leder. Og ja vi kaller henne for Gamlingen, det har hun fortjent etter alt det drittet hun har bidratt med.. Hun kaller selv arbeidstakere for «disse nye» «disse yngre». Da blir Gamling et passende kallenavn! Vi sier det bare ikke høyt, ikke enda..men..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spar meg! Ped.lederen er ikke min leder. Og ja vi kaller henne for Gamlingen, det har hun fortjent etter alt det drittet hun har bidratt med.. Hun kaller selv arbeidstakere for «disse nye» «disse yngre». Da blir Gamling et passende kallenavn! Vi sier det bare ikke høyt, ikke enda..men..

Umoden oppførsel på deg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

. I dag ble vi altså belært hvordan vi vrir kluten og hvordan vi vasker på kjøkkenet. Bokstavlig talt kursing med bøtte og klut. Nå skal vi ha et nytt møte hvor vi skal belæres å feie gulv og rydde skur fordi det ikke blir gjort på hennes måte. 

Vel, hvis dere ikke gjør det skikkelig, eller i det hele tatt, ja da er det vel ikke rart i at vedkommende vil lære dere opp. Er dere et par snørrunger? Snøwflakes?

Anonymkode: df5a5...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Umoden oppførsel på deg

Mer umoden av gamlingen å forlange at folk skal sleike gulvene rene med tunga si..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mer umoden av gamlingen å forlange at folk skal sleike gulvene rene med tunga si..

Er det dét hun sa, eller sa hun at dere skulle bruke klut
Kanskje du faktisk bør bruke tungen din til oppsleiking, slik du snakker. Den kan jo umulig bli mer skitten. 

Anonymkode: df5a5...045

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...