AnonymBruker Skrevet 14. februar #1 Skrevet 14. februar Hei. Legesenteret jeg hadde som ungdom er nedlagt, må hente journalen pga en forsikringssak. Hvordan få hentet det da når det er nedlagt? Anonymkode: 034e3...768
Sirah Skrevet 14. februar #2 Skrevet 14. februar Prøv å ta kontakt med kommunen? Vil tro det er noen regler for oppbevaring av slikt? 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar #3 Skrevet 14. februar Som regel vil noen ha kjøpt den fastlegehjemmelen og dermed overtatt pasientlisten og journalene. Hvor lang tid tilbake er det snakk om? Anonymkode: 95588...750 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #4 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som regel vil noen ha kjøpt den fastlegehjemmelen og dermed overtatt pasientlisten og journalene. Hvor lang tid tilbake er det snakk om? Anonymkode: 95588...750 2017 er sist jeg var der Anonymkode: 034e3...768
AnonymBruker Skrevet 14. februar #5 Skrevet 14. februar Sirah skrev (6 minutter siden): Prøv å ta kontakt med kommunen? Vil tro det er noen regler for oppbevaring av slikt? Ja sant, takk skal ringe dem på mandag Anonymkode: 034e3...768
Sirah Skrevet 14. februar #6 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja sant, takk skal ringe dem på mandag Anonymkode: 034e3...768 Jeg ville begynt der iallefall. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #7 Skrevet 14. februar Sirah skrev (11 minutter siden): Jeg ville begynt der iallefall. Lykke til! Takk💘 Anonymkode: 034e3...768 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #8 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Som regel vil noen ha kjøpt den fastlegehjemmelen og dermed overtatt pasientlisten og journalene. Hvor lang tid tilbake er det snakk om? Anonymkode: 95588...750 Jeg byttet fastlege og kontor selv et år før de ble lagt ned så egt tror jeg ikke at de har fått med seg min når jeg ikke sto på pasientlistene mer? Men det må ha blitt arkivert et sted 🥲🥲 Anonymkode: 034e3...768
AnonymBruker Skrevet 14. februar #9 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Legesenteret jeg hadde som ungdom er nedlagt, må hente journalen pga en forsikringssak. Hvordan få hentet det da når det er nedlagt? Anonymkode: 034e3...768 Du kontakter Statsforvalteren på stedet der legesenteret drev. Statsforvalteren skal ha oversikt over hvor journalene har tatt veien. Ellers henter vel forskningen ut journalene selv? De pleier ikke å stole på noe som en kunde kommer med. Anonymkode: b4d1f...c60
AnonymBruker Skrevet 15. februar #10 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kontakter Statsforvalteren på stedet der legesenteret drev. Statsforvalteren skal ha oversikt over hvor journalene har tatt veien. Ellers henter vel forskningen ut journalene selv? De pleier ikke å stole på noe som en kunde kommer med. Anonymkode: b4d1f...c60 Hvordan kan forsikringen hente ut journalen til en nedlagt legekontor? Jeg måtte gjøre det så det er jo litt rart 🤔🥲 Anonymkode: 034e3...768
AnonymBruker Skrevet 15. februar #11 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan kan forsikringen hente ut journalen til en nedlagt legekontor? Jeg måtte gjøre det så det er jo litt rart 🤔🥲 Anonymkode: 034e3...768 Har du sett på hva du skriver under på når du sender inn at du har en forsikringssak? Der gir du forsikringen vide fullmakter til å hente ut alt av info som måtte finnes om deg. Forsikringsselskaper sine ansatte er ikke «dumme». De begynner gjerne med å etterspørre info om deg fra NAV. Der får de info om alle dine sykehusinnleggelser og polikliniske besøk, alle dine kontakter med leger utenfor sykehus, og de vet hvor de skal finne disse journalene. I NAV dokumenter finnes der både navn på leger og diagnosekoder for hva du har hatt kontakt med legene for. Deretter vet de i all hovedsak hvor og hvordan de skal søke etter og finne journaler. At et legekontor er gått inn til regjeringen skal ikke medføre at de makulerer alle journaler. Der er for evig oppbevaringsplikt på pasientjournaler. Før gikk alt til Statsforvalter. Nå er der et eget depo hvor journaler oppbevares. Ett unntak finnes dog, dersom dette er snakk om papirjournaler og legekontoret er opphørt som følge av at bygget har Bernt ned, så er det vel logisk at også papirjournalene er gått opp i røyk og ikke finnes mer? Det rare her er dog at folk ikke forstår hvordan ting henger sammen, og stiller spørsmål ved info når de ikke vet selv. Anonymkode: b4d1f...c60
William_S Skrevet 15. februar #12 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sett på hva du skriver under på når du sender inn at du har en forsikringssak? Der gir du forsikringen vide fullmakter til å hente ut alt av info som måtte finnes om deg. Forsikringsselskaper sine ansatte er ikke «dumme». De begynner gjerne med å etterspørre info om deg fra NAV. Der får de info om alle dine sykehusinnleggelser og polikliniske besøk, alle dine kontakter med leger utenfor sykehus, og de vet hvor de skal finne disse journalene. I NAV dokumenter finnes der både navn på leger og diagnosekoder for hva du har hatt kontakt med legene for. Deretter vet de i all hovedsak hvor og hvordan de skal søke etter og finne journaler. At et legekontor er gått inn til regjeringen skal ikke medføre at de makulerer alle journaler. Der er for evig oppbevaringsplikt på pasientjournaler. Før gikk alt til Statsforvalter. Nå er der et eget depo hvor journaler oppbevares. Ett unntak finnes dog, dersom dette er snakk om papirjournaler og legekontoret er opphørt som følge av at bygget har Bernt ned, så er det vel logisk at også papirjournalene er gått opp i røyk og ikke finnes mer? Det rare her er dog at folk ikke forstår hvordan ting henger sammen, og stiller spørsmål ved info når de ikke vet selv. Anonymkode: b4d1f...c60 Nav oppbevarer ikke legejournaler hva er dette for noe piss? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #13 Skrevet 15. februar William_S skrev (30 minutter siden): Nav oppbevarer ikke legejournaler hva er dette for noe piss? Har jeg skrevet at Navvoppbevarer lege journaler noe sted? Er du vrang for å være vrang, eller? Forstår du ikke eller mangler du kunnskap om hva infotrygd er og hvilken informasjon som lagres i infotrygd? Anonymkode: b4d1f...c60
AnonymBruker Skrevet 15. februar #14 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sett på hva du skriver under på når du sender inn at du har en forsikringssak? Der gir du forsikringen vide fullmakter til å hente ut alt av info som måtte finnes om deg. Forsikringsselskaper sine ansatte er ikke «dumme». De begynner gjerne med å etterspørre info om deg fra NAV. Der får de info om alle dine sykehusinnleggelser og polikliniske besøk, alle dine kontakter med leger utenfor sykehus, og de vet hvor de skal finne disse journalene. I NAV dokumenter finnes der både navn på leger og diagnosekoder for hva du har hatt kontakt med legene for. Deretter vet de i all hovedsak hvor og hvordan de skal søke etter og finne journaler. At et legekontor er gått inn til regjeringen skal ikke medføre at de makulerer alle journaler. Der er for evig oppbevaringsplikt på pasientjournaler. Før gikk alt til Statsforvalter. Nå er der et eget depo hvor journaler oppbevares. Ett unntak finnes dog, dersom dette er snakk om papirjournaler og legekontoret er opphørt som følge av at bygget har Bernt ned, så er det vel logisk at også papirjournalene er gått opp i røyk og ikke finnes mer? Det rare her er dog at folk ikke forstår hvordan ting henger sammen, og stiller spørsmål ved info når de ikke vet selv. Anonymkode: b4d1f...c60 Dog stiller de dog spørsmål nettopp fordi de dog ikke forstår. Anonymkode: 58069...bfc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå