AnonymBruker Skrevet 19. februar #41 Del Skrevet 19. februar Motsatt. Har vært i lag med samboeren i 12 år, og vil ikke ha tradisjonelt bryllup. Litt fordi jeg ikke liker det, litt grunnet vanskelige familiekonstellasjoner. Så hadde kirka i kommunen her tilbudt dropin, så hadde vi gjort det siden vi ikke ønsker noen oppmerksomhet rundt det. Anonymkode: 7c070...787 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #42 Del Skrevet 19. februar Hvis mannen min hadde fridd med et uttalt ønske om at vi gjorde det slik, så hadde jeg vært veldig fornøyd med det. Aller helst skulle jeg ha giftet meg i en sjømannskirke et eller annet sted i verden. Anonymkode: 5581a...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #43 Del Skrevet 19. februar Hadde jeg blitt presset til et stort kirkebryllup hadde jeg aldri blitt gift. Jeg gifter meg for livet, ikke for den dagen. Hater å være i fokus og misliker sterkt enhver formell anledning. Synes ting skal være avslappet og hadde glatt tatt drop in. Ikke i kirke uansett, men om det samme fantes på tinghuset. Giftet meg i skjul og tar avgjørelsen akkurat like alvorlig som dem som bruker 3 år på å planlegge og betale for et digert bryllup. Anonymkode: 8d386...6eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #44 Del Skrevet 19. februar Helt greit med drop in bryllup. Hvordan bryllupet er sier veldig lite om hvordan samlivet er, og hvordan ekteskapet blir. Man kan jo planlegge seg halvt ihjel for et bryllup og ha en storslått dag, men likevel gå fra hverandre etter noen måneder.. Anonymkode: 2cd67...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #45 Del Skrevet 19. februar En bryllupsfeiring koster fort 1- 300.000,- i disse dager. Å gi mange muligheten til å gifte seg for å sikre seg mer juridisk er ikke noe jeg går i demonstrasjonstog for nei. Det er fremdeles store juridiske forskjeller på samboerskap og ekteskap. Regler om felleseie gjelder ikke for samboere, arverett (samboere uten barn arver ikke hverandre uten testament), gifte får sitte i uskifte osv. Anonymkode: 961ff...c86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 19. februar #46 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Liten avsporing, men man får vanligvis prøvingsattesten kort tid etter man søker 😊 Giftet meg selv i fjor og var vitne selv i forrige uke, og begge gangene lå prøvingsattesten klar i innboksen på Altinn når alt var utfylt (samme dag). Til TS: vi gikk selv for stort bryllup, men jeg hadde absolutt ikke hatt noe i mot en drop-in vielse. Folk prioriterer slik de vil og det som passer dem og deres situasjon best 😊 Anonymkode: e0d89...189 Hos noen kan det faktisk ta 2-3 uker. Jeg snakker av erfaring, siden jeg driver og vier folk innimellom. Derfor anbefaler jeg folk å søke ca. 3 måneder før vielsen, for da er det innafor å få svar etter 2-3 uker. Blir det noe kluss, er det fint å ha litt tid til å få det fikset, siden den bare er gyldig i 4 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 19. februar #47 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt greit med drop in bryllup. Hvordan bryllupet er sier veldig lite om hvordan samlivet er, og hvordan ekteskapet blir. Man kan jo planlegge seg halvt ihjel for et bryllup og ha en storslått dag, men likevel gå fra hverandre etter noen måneder.. Anonymkode: 2cd67...47d Det har skjedd med flere i min vennekrets. De gifter seg og planlegger i det uendelige før vielsen, fordi det skal være en slags "andre sjanse" og så går det likevel ikke, fordi fundamentet ikke er der. Det samme gjelder det.å få et barn til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #48 Del Skrevet 20. februar Å ha andre preferanser enn en selv dreper ikke kjærligheten. Ts sitter ikke på noe sannhet eller fasit, selv om hun trur det. Men vær vennlig og arranger det demonstrasjonstoget så vi får noe å le av i disse tider. Anonymkode: e7469...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå