Gå til innhold

Dropin brullup dreper kjærligheten!

and-mat

Anbefalte innlegg

and-mat skrev (46 minutter siden):

NRK har en sak i dag om at de i kirka nå har «dropin» brullup.. Der kan man bare møte opp også vips er man gift. 
Dette er jo helt feil! Innsatsen som kreves er en stor del, om ikke hele kjærlighetserklæringen! Det skal ikke være lett å sveise sammen to sjeler i hellig bånd!

Skal det være sånn ja da kan man like gjerne bare signert på nette hjemme..

Hva syns dere kvinner? Hadde dere blitt med på demonstrasjonstog hvis jeg arrangerte?

Her er saken da

Nei 😂 Høres perfekt ut i mine ører. Må uansett ha alle papirer i orden på lik linje med et mer tradisjonelt bryllup med "full pakke." 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

and-mat skrev (50 minutter siden):

NRK har en sak i dag om at de i kirka nå har «dropin» brullup.. Der kan man bare møte opp også vips er man gift. 
Dette er jo helt feil! Innsatsen som kreves er en stor del, om ikke hele kjærlighetserklæringen! Det skal ikke være lett å sveise sammen to sjeler i hellig bånd!

Hva syns dere kvinner? Hadde dere blitt med på demonstrasjonstog hvis jeg arrangerte?

Her er saken da

Tuller du?

Skal du bestemme på vegne av andre hvordan en ekteskapsinngåelse skal være?Hvis du ikke liker det, så les noe annet. Dette kan passe for andre enn deg. 

Har du makten til å definere kjærlighet, også?

For noe piss.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Guppy88 skrev (43 minutter siden):

Man kan ikke "bare" møte opp. Dokumentene skal være i orden.

Nettopp. Helt utrolig at folk ikke skjønner dette. 

Til trådstarter: Begge parter må søke Skatteetaten om prøvingsattest før de kan inngå giftemål. Dette er ikke Las Vegas.

Anonymkode: 597ff...629

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, ts men Deemonstrasjonstog blir vel litt i meste laget? Vi må tross alt la folk gjøre hva de vil synes nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

and-mat skrev (56 minutter siden):

Her er saken da

Regner med dette ikke er seriøst, for i så fall er det i alle fall på topp 10-lista over dumme ting jeg har lest på dette forumet. Hvordan man gifter seg. eller i det hele tatt om man gifter seg, har null og niks å si for kjærligheten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RaggyReggie skrev (21 minutter siden):

Helt enig, ts men Deemonstrasjonstog blir vel litt i meste laget? Vi må tross alt la folk gjøre hva de vil synes nå jeg!

Så er du enig eller uenig? Du skriver begge deler…

For å gå i detalj:

Du er enig i at det er feil at folk kan velge, men du synes tross alt folk må få velge?

Et du lokalpolitiker?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
and-mat skrev (1 time siden):

Her er saken da

Du vet at bryllupet ikke er mer av en promille av forholdet? Det er et lite blink, det er etter bryllupet at forholdet og kjærligheten "blir noe" og det må da jobbes for det, dag ut og dag inn, av begge.

Bryllupet kan foregå på den måten som får dem gift, det har ingenting å si for vegen videre..

Anonymkode: 3f4ae...dcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt uenig. Kjempebra tiltak for de som vil ha en fin seremoni men ute  så mye styr. papirene må være i orden i forkant så kan ikke bestemme seg på dagen liksom..  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig med deg.

Jeg kunne aldri gjort det selv, jeg foretrekker planleggingen og alt som hører til, MEN det ødelegger jo ikke kjærligheten at noen som har vært sammen i 5 eller 10 år har et drop-in-bryllup. Ser liksom ikke hvorfor det skulle ødelegge noe som helst egentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekteskapsinngåelse er jo å gå inn i en juridisk kontrakt, det er egentlig ikke veldig romantisk.

Anonymkode: 3b923...251

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
and-mat skrev (22 timer siden):

Hadde dere blitt med på demonstrasjonstog hvis jeg arrangerte?

Nei.

Helt merkelig å bli sur fordi andre velger å gifte seg på andre måter enn deg.

Anonymkode: 1407c...6c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så kun dem som liker masse oppmerksomhet er dem du syns bør gifte seg? 

Syns det høres fint ut, mange har jo sluttet å gifte seg utifra at det er så dyrt og dermed utilgjengelig. 

Anonymkode: 82fd2...e06

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ungkarnikolai skrev (22 timer siden):

Selv vil jeg bare gifter meg om paven selv vier oss og halve kongeriket er invitert

😅 For å si det slik - paven er Katolsk og katolikker må gjennom 1 år med forberedende samtaler/kurs før de kan vies. Så neppe noe drop in bryllup der . Men jeg tok den altså hva du mente. 

Anonymkode: 5f7b6...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke noe å gå i demonstrasjonstog for. Tåpelig innlegg, for øvrig. 

For å gifte seg må man ha en prøvingsattest fra folkeregisteret. Det tar normalt 2-3 uker før man får denne etter at man søker. Attesten er gyldig i 4 måneder, og må signeres av ekteparet, samt vitner.  Det er altså ikke bare å møte opp i kirka på impuls. Man må faktisk ha planlagt dette på forhånd. 

Endret av Gaia
Tillegg i teksten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
and-mat skrev (23 timer siden):

Her er saken da

En spøk ikke sant?

Det er vel så absolutt ikke bryllupet man skal legge ned innsatsen i, men hverdagen og livet.

For mange er det gjort av praktiske årsaker, da man er trygge på forholdet og ikke har behov for å gifte seg.

Tenker at folk får gjøre akkurat hva de føler for. De fleste skiller seg uansett..

Anonymkode: a6c6d...8ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For oss hadde ikke "bryllupet" noen verdens ting med kjærlighet å gjøre 😂 Det var en ren juridisk teknikalitet. Hadde ikke tenkt å gifte oss i det hele tatt vi. Men, skulle pusse opp huset og dermed måtte jeg kjøpe meg inn - og vi fant ut at det kostet en formue i dokumentavgift når vi ikke var gift. Så "skatteunndragelse" var enesten grunnen til at vi giftet oss - kjærlighet hadde ingenting med saken å gjøre 🤭 

Vi har likevel et liv fyllt med kjærlighet til hverandre, både før og etter ekteskapsinngåelsen ;) 

Anonymkode: d5d1d...9f2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at du tuller, TS, for så trangsynte er vel ingen? 

Det hadde ikke vært noe for meg, men alle må gjøre det som føles best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker lettvint og ‘’billig’’ med drop in bryllup. Hadde jeg aldri gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gaia skrev (På 15.2.2025 den 17.52):

Dette er ikke noe å gå i demonstrasjonstog for. Tåpelig innlegg, for øvrig. 

For å gifte seg må man ha en prøvingsattest fra folkeregisteret. Det tar normalt 2-3 uker før man får denne etter at man søker. Attesten er gyldig i 4 måneder, og må signeres av ekteparet, samt vitner.  Det er altså ikke bare å møte opp i kirka på impuls. Man må faktisk ha planlagt dette på forhånd. 

Liten avsporing, men man får vanligvis prøvingsattesten kort tid etter man søker 😊 Giftet meg selv i fjor og var vitne selv i forrige uke, og begge gangene lå prøvingsattesten klar i innboksen på Altinn når alt var utfylt (samme dag). 

Til TS: vi gikk selv for stort bryllup, men jeg hadde absolutt ikke hatt noe i mot en drop-in vielse. Folk prioriterer slik de vil og det som passer dem og deres situasjon best 😊

Anonymkode: e0d89...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så kjipt at drop in bryllup ødela ekteskapet ditt! RIP

Anonymkode: a9328...892

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...