Gå til innhold

Dropin brullup dreper kjærligheten!

and-mat

Anbefalte innlegg

NRK har en sak i dag om at de i kirka nå har «dropin» brullup.. Der kan man bare møte opp også vips er man gift. 
Dette er jo helt feil! Innsatsen som kreves er en stor del, om ikke hele kjærlighetserklæringen! Det skal ikke være lett å sveise sammen to sjeler i hellig bånd!

Skal det være sånn ja da kan man like gjerne bare signert på nette hjemme..

Hva syns dere kvinner? Hadde dere blitt med på demonstrasjonstog hvis jeg arrangerte?

Her er saken da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

and-mat skrev (Akkurat nå):

NRK har en sak i dag om at de i kirka nå har «dropin» brullup.. Der kan man bare møte opp også vips er man gift. 
Dette er jo helt feil! Innsatsen som kreves er en stor del, om ikke hele kjærlighetserklæringen! Det skal ikke være lett å sveise sammen to sjeler i hellig bånd!

Hva syns dere kvinner? Hadde dere blitt med på demonstrasjonstog hvis jeg arrangerte?

Her er saken da

Nei.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bryllupet er noen timer av en dag i et forhåpentligvis langt liv. Det er ikke i de minuttene eller timene kjærligheten har hverken rot, bolig eller spesiellt stor plass. 
Ekteskapet har ingenting med bryllupet å gjøre.

Anonymkode: 8a73c...c15

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende inn et sint leserinnlegg i lokalavisa. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, nei det hadde jeg altså ikke.  Å signer noe på nett kan man heller ikke gjør for å få et gyldig ekteskap! Du må ha vitner osv, og det å planlegge et komplisert bryllup er altså ikke hele kjærlighetserklæringen, for noe tull.

Jeg ser på de som planlegger stort saftig bryllup som små gal jeg da.  Å ha stort selskap med masse greier kan man gjøre etter flere års ekteskap, det er jo da man virkelig har noe å feire. 

Anonymkode: b707a...880

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange folk som hater bryllup og andre store festivas, og som bare ønsker å være gift på papiret. Folk er forskjellige og alle tenker ikke som deg

Anonymkode: 9242a...908

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

and-mat skrev (8 minutter siden):

Her er saken da

Man kan ikke "bare" møte opp. Dokumentene skal være i orden.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor dreper det kjærligheten? Det er selvsagt ikke for alle, men en fin mulighet for de av oss som ønsker å gifte seg av kjærlighet, men ikke ønsker alt det andre. Jeg hadde fint kunnet gjort det på denne måten, intimt og lite. 

Anonymkode: b4152...761

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Guppy88 skrev (10 minutter siden):

Man kan ikke "bare" møte opp. Dokumentene skal være i orden.

Dette. 

TS må jo sette seg inn i saken før hun trommer sammen demonstrasjonstog.

Anonymkode: 37d81...752

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

and-mat skrev (20 minutter siden):

Her er saken da

Tror du det er slik at man bare bråbestemmer seg og popper innom og gifter seg? Som drop in hos frisøren? Man må jo ha papirer i orden, så dette er ikke noe folk gjør på impuls. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde et tradisjonelt bryllup og er fornøyde med det, men hver gang det er drop in bryllup tenker jeg at det høres fryktelig romantisk ut! Heia kjærligheten og heia de som velger hverandre.

Anonymkode: ca796...348

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

«Dreper kjærligheten»?

Du har altså ikke forstått at ikke alle har samme preferanser som du har? Håper inderlig du er veldig ung, for ellers er det skremmende å være så lite reflektert.

Anonymkode: f896e...fc6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke gjort!

Det er neppe det det som dreper kjærligheten! Det er helt andre ting som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det dreper kjærligheten er vel å dra det litt langt.

Noen ønsker store bryllup og elsker planleggingen. Andre igjen vil ha det i små former, men likevel kanskje gifte seg spontant. Ikke alle er fan av å planlegge og alt styret som følger med. Flott at det er et alternativ som passer for alle :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men som presten seier i artikkelen, det er ikkje heilt drop-in bryllup, for en må ha vigselattest i orden og booke tid. Det er et godt tilbud til par som gjerne vil gifte seg, men vil gjere det enkelt. Det er ikkje mulig med en impuls vielse, og det er ikkje intensjonen med drop-in vielse heller…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (37 minutter siden):

Nei.

..... Og enda mer nei !    Koselig med drop-in bryllup

Anonymkode: b1e75...d3e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vil jeg bare gifter meg om paven selv vier oss og halve kongeriket er invitert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...