Gå til innhold

Kjøpe billetter til utsolgt konsert (Ticketmaster) - unngå svindel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Prøver å få tak i billetter til en konsert i Oslo som er utsolgt, men det er vanskelig å manøvrere i svindeljungelen. Jeg klarer ikke stole på de som sier de selger på Facebook. Noen av de er helt åpenbart scam, mens andre er vanskeligere å gjenkjenne. Det er ei som vil selge til meg via Ticketmaster, og spør om mailen min. Greit nok det, men jeg reagerer på at hun vil betale via PayPal. Bruker ikke folk flest vipps?

Og hvorfor selger ikke folk bare via resale istedenfor å finne folk på Facebook som vil kjøpe?

Mulig jeg er overparanoid, men det er helt sjukt med folk som prøver å scamme i kommentarfeltet til konserteventen!

Anonymkode: 59bd2...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde aldri gjort det. Det er for mye svindel. Bare kjøpt billetter av privatpersoner hvis det tilfeldigvis var noen jeg kjente fra før, som venner eller kollegaer eller en nabo.

Anonymkode: 4367f...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er via re-sale på ticketmaster er det vel trygt..  bare pass på at det er på ticketmaster og ikke en svindel-loook-alike-side

Endret av monican94
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og hvorfor selger ikke folk bare via resale istedenfor å finne folk på Facebook som vil kjøpe?

Anonymkode: 59bd2...b19

Fordi de da ikke kan ta betalt av flere for samme billett.

Anonymkode: 93b85...cac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper aldri billetter på FB, med mindre det er folk jeg kjenner som selger. Ellers kjøper jeg via resale-systemet til Ticketmaster eller Eventim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle billetter på Ticketmaster er ikke åpen for resale, det er bare utvalgte. Står bare resale utilgjengelig.

Anonymkode: 9f2dc...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...