Gå til innhold

Samboer som er flink med penger, men litt for tilbakeholden

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 17.32):

Mener dere 4000 til overs i mnd er mye? Hjelpe meg hva har dere da? 
Det er jo gaver, om man skal ha seg en bukett blomster, en mascara i ny og ne, tlf alene er jo på 500..

Anonymkode: f9344...751

Jeg sitter også med 4000 til meg selv hver måned når utgifter er betalt.   Januar,februar og mars er måneder for meg der jeg nesten ikke kjøper en eneste ting. Verken til huset eller til meg selv.  Det meste går til sparing. Har hatt det slik i mange år. Og det går helt fint,så lenge man sparer der man kan.

Da kan man ut mot sommeren unne seg mer og ta fra sparepengene. Er vel ingen som trenger sminke ,klær ,blomster og dilldall for 48000 kroner i året? 

Og sparer man,så har man nok til gaver og lignende ting. Regner med at du får feriepenger og slikt også. Trenger jo ikke å bruke opp alt. 

Anonymkode: e9629...726

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg sitter også med 4000 til meg selv hver måned når utgifter er betalt.   Januar,februar og mars er måneder for meg der jeg nesten ikke kjøper en eneste ting. Verken til huset eller til meg selv.  Det meste går til sparing. Har hatt det slik i mange år. Og det går helt fint,så lenge man sparer der man kan.

Da kan man ut mot sommeren unne seg mer og ta fra sparepengene. Er vel ingen som trenger sminke ,klær ,blomster og dilldall for 48000 kroner i året? 

Og sparer man,så har man nok til gaver og lignende ting. Regner med at du får feriepenger og slikt også. Trenger jo ikke å bruke opp alt. 

Hva om du trenger en frisørtime de månedene, noe nytt i ull eller en god shampo&balsam, kanskje vil du gå en tur på stand up eller på teater, vintermåneden kan bli lange. Går du tre måneder uten å treffe noen på cafe eller gå ut og spise?

Anonymkode: 4427c...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva om du trenger en frisørtime de månedene, noe nytt i ull eller en god shampo&balsam, kanskje vil du gå en tur på stand up eller på teater, vintermåneden kan bli lange. Går du tre måneder uten å treffe noen på cafe eller gå ut og spise?

Det har jeg spart til av mine 4000. Skal til frisør nå i slutten av april.og har satt til side for det.  Akkurat frisørtimer og slike ting bør ikke komme som noen bombe. 

Var også på kino her en dag for de 4000 . Og dukker det opp en konsert,så er det værste som skjer at man får spart litt mindre. Funker fint .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det har jeg spart til av mine 4000. Skal til frisør nå i slutten av april.og har satt til side for det.  Akkurat frisørtimer og slike ting bør ikke komme som noen bombe. 

Var også på kino her en dag for de 4000 . Og dukker det opp en konsert,så er det værste som skjer at man får spart litt mindre. Funker fint .

Ja det er jeg enig i, man må ikke bruke opp alt av penger. Men tror og det er lurt å unne seg det som er viktig for nettopp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 17.26):

tlf, trening, Spotify, sminke, toalettsaker, hygiene, klær osv.

Tlf den skjønner jeg man trenger, jeg betaler selv 99kr hver mnd. Har alltid ekstra mobildata igjen osv. (og jeg bruker sosiale medier er 29år) trening, det må man faktisk ikke betale for evt. kun en gang (innkjøp av løpemølle, vekter e.l.). Man må ikke på treningssenter. Sminke, jeg bruker selv kun maskara til 79kr kjøper 3-4 stk i året og øyenbrynsbluant til 49kr (denne er økologisk også). kjøper en i året kanskje. 

Hygiene en deo holder i flere mnd. her hvertfall. Tannkrem, shampoo osv. har jeg og samboer som felles utgjifter. Klær har jeg ikke handlet på, 3 år kanskje  (mulig noen sokker en gang i året) hvor mye klær og nye klær trenger man egentlig? Til barn er noe annet. Men vi voksne kjøper mest klær fordi vi bare har lyst, ikke fordi vi trenger. 

Så med andre ord 4 tusen er myee til å bruke på seg selv hver mnd. Om man trenger enda mer, da burde man tenke litt over hva man faktisk bruker penger på (som ofte er rett og slett dritt og unødvendige ting helt ærlig)

Anonymkode: b7807...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 23.27):

Nå er det ikke helt klart hva som inngår i penger til seg selv hos hi, men for min del vil det se omtrent sånn ut:

linser, tannlege, lege: ca 10.000 pr år (Kjipt å ha dårlig syn!) Dette er minimum om jeg ikke har hull feks. 

Frisør: ca 5.000 pr år (to ganger i året, skulle gjerne gått 3-4). 

Div kremer/hud/hår/hygiene: 6.000 pr år? (Deo, ansiktskrem, body lotion, hårkur, hårolje, hårspray, barberutstyr).

Sminke: 2.000 pr år ca.

Trening: 5.000 pr år

Klær: avhengig av hvor mye jeg trener og sliter ut ting, om vintersko og jakke må skiftes ut osv. men kanskje 10.000 pr år

Årlig jentetur: ca 5.000

Take away kaffe/en sjokolade/smoothie/ pocketbok og div ren sløsing: 2.000 pr år

Gaver til venner og familie (ja, jeg betaler til «mine» av egne midler): sikkert 20.000 i året. Har stor familie 

Restaurant, show, vin med jentene++: 5.000 i året

Lotto: 2.500 pr år (vet jeg kan kutte dette) 

Så over 50.000 selv om jeg ikke regner inn gaver, da blir det over 70’. Og helt ærlig: sammenlignet med mange jeg kjenner har jeg ikke et høyt forbruk. Ser man hvordan veldig mange kvinner ser ut, så skjønner man at de bruker langt mer! 

De som påstår at klesskapet er fullt av klær - ok, så de klærne bare kom dit av seg selv? I tråden her påstås det at de klipper håret selv. Antar de lar hår på legger og armhuler gro igjen også?

Anonymkode: 66e58...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er det ikke helt klart hva som inngår i penger til seg selv hos hi, men for min del vil det se omtrent sånn ut:

linser, tannlege, lege: ca 10.000 pr år (Kjipt å ha dårlig syn!) Dette er minimum om jeg ikke har hull feks. 

Frisør: ca 5.000 pr år (to ganger i året, skulle gjerne gått 3-4). 

Div kremer/hud/hår/hygiene: 6.000 pr år? (Deo, ansiktskrem, body lotion, hårkur, hårolje, hårspray, barberutstyr).

Sminke: 2.000 pr år ca.

Trening: 5.000 pr år

Klær: avhengig av hvor mye jeg trener og sliter ut ting, om vintersko og jakke må skiftes ut osv. men kanskje 10.000 pr år

Årlig jentetur: ca 5.000

Take away kaffe/en sjokolade/smoothie/ pocketbok og div ren sløsing: 2.000 pr år

Gaver til venner og familie (ja, jeg betaler til «mine» av egne midler): sikkert 20.000 i året. Har stor familie 

Restaurant, show, vin med jentene++: 5.000 i året

Lotto: 2.500 pr år (vet jeg kan kutte dette) 

Så over 50.000 selv om jeg ikke regner inn gaver, da blir det over 70’. Og helt ærlig: sammenlignet med mange jeg kjenner har jeg ikke et høyt forbruk. Ser man hvordan veldig mange kvinner ser ut, så skjønner man at de bruker langt mer! 

De som påstår at klesskapet er fullt av klær - ok, så de klærne bare kom dit av seg selv? I tråden her påstås det at de klipper håret selv. Antar de lar hår på legger og armhuler gro igjen også?

Hva er galt med å ikke barbere armhuler og legger og klippe hår selv? Sist jeg var til frisør var kanskje 10 år siden. Får mannen eller mamma til å klippe. Jeg barberer meg på leggene om sommeren hvis jeg skal noe spesielt, ellers får folk tåle litt hår. Barbere meg under armene gjør jeg også bare om sommeren. Går ikke med singlet om vinteren, og jeg bryr meg ikke om folk ser hårete armhuler. Barberhøvler koster 25 kr for en pakke på Europris.  Man trenger ikke 10 ulike, dyre produkter for å barbere leggene. 

Man velger jo selv hva slags livsstil man ønsker. Men i sånn som ts sitt tilfelle er det litt dumt å komme og klage over at man ikke har råd til konfirmasjon til barna når man faktisk bruker 4000 kr i mnd på trening, frisør,  klær, sminke osv. Har man mange barn så er de en stor utgiftspost. Så i TILLEGG til hus, bil og tre store barn, så er faktisk 4000 kr i mnd til overs mye. Det er kanskje ikke mye om man er singel. 

Da jeg bodde alene uten bil hadde jeg 10 000 kr til overs hver måned. Nå har vi ett, snart to barn, huslån og bil. Jeg leide for 7000 da jeg var singel. Nå betaler jeg 12000 i mnd for huslån. 2000 for billån, 1250 for barnehage, som om et år kommer til å øke, det går mer penger til barnet mtp klær, mat og leker og om vi skal reise noe sted. Det er minst 8000 kr økning i mnd fra da jeg var singel til nå når jeg har stiftet familie og kjøpt bil. Jeg sparer også i fond og ekstra til pensjon, samt setter av penger til uforutsette utgifter og sparer til barna til konfirmasjon, tannregulering osv. Jeg er kjempefornøyd om jeg har 4000 kr å bruke bare på meg selv i mnd en periode! Men det kan aldri gå på bekostning av barna eller at huset, bilen e.l trenger vedlikehold.

Anonymkode: b6ea1...f30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 16.34):

Ja det er jeg enig i, man må ikke bruke opp alt av penger. Men tror og det er lurt å unne seg det som er viktig for nettopp deg.

Ja,jeg ser den. Lever ikke for å si det slik. I hvertfall ikke i følge folk rundt meg. Men i juni blir det gjerne ekstra penger. Og jeg føler egentlig ikke at jeg savner så mye. Kan hende jeg har vært for lenge i det mønsteret her 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange som svarer hvor lite penger de klarer seg på selv her.. Noen som kan svare på hvorfor? Og hadde dere fortsatt gjort det hvis dere hadde mulighet til å f.eks. refinansiere til et lavere månedsbeløp på boliglånet? Hva er årsaken til at dere bruker så lite, hva sparer dere til, evt. når er boligen nedbetalt, har dere høye lånekostnader på bil/bobil etc. 

Anonymkode: 37327...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

da blir det I tråden her påstås det at de klipper håret selv. Antar de lar hår på legger og armhuler gro igjen også?

Hvorfor antar du det? Skjønte ikke logikken din.  Jeg har ei venninne med frisørskrekk (ja,det er en reel ting) og ei søster som aldri går til frisøren. Er det ikke mer fornuftig logikk å tenke at hvis de klarer å klippe seg selv,så klarer de sikkert å barbere seg selv også? 🤣

Eller mener du  man også skal bruke masse penger på brasiliansk voksing og salonger? Skjønte ikke det der. Kjenner ikke igjen min venninne og min søster i det her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange som svarer hvor lite penger de klarer seg på selv her.. Noen som kan svare på hvorfor? Og hadde dere fortsatt gjort det hvis dere hadde mulighet til å f.eks. refinansiere til et lavere månedsbeløp på boliglånet? Hva er årsaken til at dere bruker så lite, hva sparer dere til, evt. når er boligen nedbetalt, har dere høye lånekostnader på bil/bobil etc. 

Min årsak er at jeg ønsker å bli gjeldsfri på huset om 2,5 år. Så biter tennene sammen nå, for tenker at disse årene vil gå fort. 🙂

Jeg er alene om alt av utgifter. Og inntekten min er veldig lav. Så budsjettet blir derfor ekstremt stramt.  Er vant med å leve med lite penger. Og det har nesten blitt litt sport ut å se hvor mye av disse 4000 kronene jeg kan spare. 

Og jeg er kanskje litt typen som tenker at når jeg klarer det,så vil alle klare det 🙈 men begynner å forstå at det sikkert ikke er lett hvis man kanskje er vant med en viss livstil. 

Jeg trives med det. Og føler at jeg som regel har det jeg trenger. Og tror at når jeg blir gjeldsfri ,så kommer jeg sikkert til å stå der som ett spørsmålstegn og ikke helt vite hva jeg skal bruke pengene på 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Min årsak er at jeg ønsker å bli gjeldsfri på huset om 2,5 år. Så biter tennene sammen nå, for tenker at disse årene vil gå fort. 🙂

Jeg er alene om alt av utgifter. Og inntekten min er veldig lav. Så budsjettet blir derfor ekstremt stramt.  Er vant med å leve med lite penger. Og det har nesten blitt litt sport ut å se hvor mye av disse 4000 kronene jeg kan spare. 

Og jeg er kanskje litt typen som tenker at når jeg klarer det,så vil alle klare det 🙈 men begynner å forstå at det sikkert ikke er lett hvis man kanskje er vant med en viss livstil. 

Jeg trives med det. Og føler at jeg som regel har det jeg trenger. Og tror at når jeg blir gjeldsfri ,så kommer jeg sikkert til å stå der som ett spørsmålstegn og ikke helt vite hva jeg skal bruke pengene på 😅

Har du barn?

Det kommer nok litt an på hva slags miljø du er i også. Noen arbeidsplasser forventer vel mer pyntet bekledning enn andre. Noen miljøer må du bruke penger i for å være med på det som andre gjør eller så faller du utenfor.

Har du hobbyer som koster penger så går nok 4000 kroner i måneden fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er jo ikke nødvendig å bruke bare for å bruke?  For egen del - vi har hatt lite lån, men jeg vet at mannen min hadde foretrukket å hatt foreldre i live, enn arv før han ble 40.  Bytter sjelden bil; gj.snitts eietid på bilene vi har (begge har bil) er 10+, og de siste bilene er kjøpt uten lån, så det spares løpende til bilbytte, som i familien da skjer i snitt hvert 5 år.  Videre så vil det i årene fremover, være behov for oppgradering/vedlikehold av boligen. 

Jeg har levd etter prinsippet at når en er rundt 50 bør en snart være gjeldfri, deretter spare omtrent tilsvarende som lånekostnadene var.  Når en da går av med pensjon; er det sparepenger samt at en kan ha omtrent samme månedlige utbetaling som lønn- fast sparing.  Og om en ikke har behov for sparepenger, så kan det være at barna har behov for noe økonomisk støtte. 

Anonymkode: b810f...963

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Folk er jo veldig forskjellige. For noen er det ikke engang et mål å bli gjeldfri hvis det går på bekostning av «her og nå». Forsåvidt noe jeg kan respektere også, på lik linje med de som er som deg. 
Tror også du har helt rett i at du kommer til å ikke vite hva du skal bruke pengene på når lånet er innfridd.

Jobber i bank, og ser utroolig mange eldre som spinker og sparer for at det skal være mest mulig arv. Nå vet jeg ikke om det har gått på bekostning av noe eller om de bare har hatt mye penger, men å «leve» mens man har helse til det, og skape rom i økonomien for å å gjøre det syns jeg ikke nødvendigvis er en uting. Så syns folk går litt hardt ut her.

Selv betaler jeg hardt ned på boliglån nå og sparer mye i tillegg, fordi jeg har gunstig lånerente gjennom jobb nå, og for å ha mulighet til å slacke mer hvis jeg får barn. Kanskje gå ned til 80% stilling uten at det skal gå på bekostning av levestandard. Og for at jeg skal kunne være nærme gjeldfri når eventuelle barn er større/tenåringer og man virkelig kan skape minner og fine stunder sammen uten å bekymre seg for økonomi. Å refinansiere boliglånet til lengre løpetid i perioden mens barna vokser opp er heller ikke noe jeg anser å være dumt. Vil heller ha litt gjeld i 50-60-årene enn å angre på at økonomien var stram av fri vilje når barn bodde hjemme og vokste opp. Og da tenker jeg selvsagt på at jeg skal ha nok «lommepenger» selv til å føle at livet er behagelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg oppnådde målet mitt, som var å ha nedbetalt bolig før fylte 40. Heller ikke gjeld på bil/noe som helst annet. Men når gjelden var nedbetalt så så jeg ingen grunn til å drastisk øke forbruket. Nå setter jeg tilsvarende sum som før ble brukt på huslånet til sparing, både kort og langsiktig. Kommer det plutselig en uforutsett utgift- da betaler jeg den uten at det blir gråt og tenners gnissel og søvnløse netter. Jeg har en helt egen trygghet i å vite at om noe skulle skje, så klarer jeg meg godt uten å måtte ta opp ny gjeld/selge hus og hjem osv.

Anonymkode: efb87...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
fru Alving skrev (36 minutter siden):

Har du barn?

Det kommer nok litt an på hva slags miljø du er i også. Noen arbeidsplasser forventer vel mer pyntet bekledning enn andre. Noen miljøer må du bruke penger i for å være med på det som andre gjør eller så faller du utenfor.

Har du hobbyer som koster penger så går nok 4000 kroner i måneden fort.

Har barn. Men han er voksen og tjener fire ganger mer enn meg.  Han er fra tidligere en del av årsaken til at jeg alltid har klart meg uten mye penger 😅 hadde mindre enn 4000 kroner å bruke til kun meg selv tidligere. 

Hvis man kun har 4000 kr i måneden bare til seg selv (som temaet her er),så  vil jeg tro at trådstarter ikke etablerer hobbyer til 2000 kroner i måneden. Det sier seg selv. 

Selvfølgelig går penger fort når man har råd til mye 🙂 det at folk med mye penger bruker mye betyr ikke at 4000 kroner ikke vil fungere helt fint .  Man må bare bruke hodet litt mer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg oppnådde målet mitt, som var å ha nedbetalt bolig før fylte 40. Heller ikke gjeld på bil/noe som helst annet. Men når gjelden var nedbetalt så så jeg ingen grunn til å drastisk øke forbruket. Nå setter jeg tilsvarende sum som før ble brukt på huslånet til sparing, både kort og langsiktig. Kommer det plutselig en uforutsett utgift- da betaler jeg den uten at det blir gråt og tenners gnissel og søvnløse netter. Jeg har en helt egen trygghet i å vite at om noe skulle skje, så klarer jeg meg godt uten å måtte ta opp ny gjeld/selge hus og hjem osv.

Anonymkode: efb87...bdb

Det er min plan også. Og selv om jeg har voksne barn,så er jeg ikke døende av den grunn. Kommer til å være 45 som gjeldsfri. Så jeg synes egentlig at trådstarters mann er fornuftig i sin tankegang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Folk er jo veldig forskjellige. For noen er det ikke engang et mål å bli gjeldfri hvis det går på bekostning av «her og nå». Forsåvidt noe jeg kan respektere også, på lik linje med de som er som deg. 
Tror også du har helt rett i at du kommer til å ikke vite hva du skal bruke pengene på når lånet er innfridd.

Jobber i bank, og ser utroolig mange eldre som spinker og sparer for at det skal være mest mulig arv. Nå vet jeg ikke om det har gått på bekostning av noe eller om de bare har hatt mye penger, men å «leve» mens man har helse til det, og skape rom i økonomien for å å gjøre det syns jeg ikke nødvendigvis er en uting. Så syns folk går litt hardt ut her.

Selv betaler jeg hardt ned på boliglån nå og sparer mye i tillegg, fordi jeg har gunstig lånerente gjennom jobb nå, og for å ha mulighet til å slacke mer hvis jeg får barn. Kanskje gå ned til 80% stilling uten at det skal gå på bekostning av levestandard. Og for at jeg skal kunne være nærme gjeldfri når eventuelle barn er større/tenåringer og man virkelig kan skape minner og fine stunder sammen uten å bekymre seg for økonomi. Å refinansiere boliglånet til lengre løpetid i perioden mens barna vokser opp er heller ikke noe jeg anser å være dumt. Vil heller ha litt gjeld i 50-60-årene enn å angre på at økonomien var stram av fri vilje når barn bodde hjemme og vokste opp. Og da tenker jeg selvsagt på at jeg skal ha nok «lommepenger» selv til å føle at livet er behagelig. 

Ja,jeg er ikke uenig. Hadde en ganske lang løpetid da barnet mitt bodde hjemme. Barn koster mye. Noe som igjen gjorde at jeg trolig hadde mindre enn 4000 å bruke på meg selv dengang 🙂 men så fort han flyttet ut, så satset jeg på ett hardt løp vedrørende lånet. Føler faktisk at jeg kan unne meg mye mer nå enn før. Selv om det dreier seg om "bare" 4000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ingen interesse av dyre/ mye klær, frisørtimer, sminke osv. Får ikke noe spesielt glede av det. Jeg sparer heller til en ordentlig ferietur her og der. Var i Japan for noen år siden, og fly+hotell for 2 uker kom på 20 000 kr. Så kom mat, severdigheter, shopping osv i tillegg. Vi var også 2 uker på Island for noen år siden som ikke var billig. Biltur i Sogn og fjordane et år. Ikke veldig dyrt, men spiste mye ute og unnet oss litt ekstra. Nå har vi små barn og det blir nok mest Hunderfossen og Dyreparken fremover, men sparer til en tur til USA, Thailand eller noe sånt. 

Vi prioriterer også litt høyere utgifter til bolig for å bo moderne. Vi kunne hatt lavere boliglån ved å kjøpe et eldre hus, men vi vil ikke det. "Unnet" oss et hus fra 2010. Samme med ny bil, men mulig vi bytter den ut med en billigere om noen år. 

Vi vil heller bo og kjøre behagelig og ha opplevelser i form av turer, enn å bruke masse penger på sminke og klær og utseende. Bruker litt ekstra penger på hobby om jeg har noe til overs, spise ute eller prøve ut forskjellige matoppskrifter. 

Ellers blir det satt av mye til sparing: til barna, pensjon, uforutsette utgifter / vedlikehold hus og bil, fond, feriekonto, betaler litt ekstra på billånet innimellom.. 

Vi tenker å kjøpe større hus om noen år, og ønsker da å ha litt ekstra i tilfelle det blir noen uforventede utgifter, ev til egenkapital. Vi håper jo å få et billigere hus, men da har vi penger til overs som kan gå inn på feriekonto eller til eventuell oppgradering av hus, spare til barna, betale ned billånet e.l. Hvis det nye huset har dusjkabinett og vi har noe penger til overs , så kommer jeg til å argumentere for å bruke pengene på sånn "regndusj" 😄. Har også alltid ønsket meg dobbelt kjøleskap på kjøkkenet. Lekehus i hagen til barna, hobbyrom hvis plass til det... 

Men vi er litt sånn at vi bruker bare penger på "kos" og luksus hvis vi er 100% sikre på at vi har råd til det. Vi bruker det aldri på bekostning av å spare til fremtidige utgifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal forresten også gå ned i stilling ett år mens vi har to små, og sparer til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...