Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde en annen tråd men var så få som skrev der da jeg spurte om et spesifikt merke.

Men jeg lurer på hvem bilstol dere anbefaler etter egen erfaring for komfor og sikkerhet, komfor mener jeg at barnet sitter godt uten at haka er helt inn mot brystet. At ligge stillingen på bilstolen er bra.

Anonymkode: e2678...898

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

evt HVILKEN

Anonymkode: 2163a...616

• Liker 15
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

evt HVILKEN

Anonymkode: 2163a...616

Ja sorry, hvilken! Takk

AnonymBruker
Skrevet

Cybex eller maxi cosi. :) 

Anonymkode: ab318...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan melde deg inn i en gruppe som heter bilstoler på Facebook, der får du nok flere svar, og du kan søke etter tidligere innlegg. At sittestillingen blir riktig kommer an på helningen i setene i deres bil. Så det må måles med bilstolen i bilen. Det er heller ikke noe mål at babyen blir liggende flatt, da går det ut over sikkerheten om det blir kollisjon. Jeg er fornøyd med besafe izi go, men det finnes ikke noe fasitsvar for alle. Hvis både bil og bilstol er i-size godkjente, kan bilstolen sveve over setet, og man har dermed flere muligheter til å tilpasse helning. 

Anonymkode: 760e0...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du kan melde deg inn i en gruppe som heter bilstoler på Facebook, der får du nok flere svar, og du kan søke etter tidligere innlegg. At sittestillingen blir riktig kommer an på helningen i setene i deres bil. Så det må måles med bilstolen i bilen. Det er heller ikke noe mål at babyen blir liggende flatt, da går det ut over sikkerheten om det blir kollisjon. Jeg er fornøyd med besafe izi go, men det finnes ikke noe fasitsvar for alle. Hvis både bil og bilstol er i-size godkjente, kan bilstolen sveve over setet, og man har dermed flere muligheter til å tilpasse helning. 

Så du vil ikke anbefale denne bilstolen https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/maxi-cosi-pebble-360-inkl-base.html ? Med tanke på denne kan stilles på ryggen liggende

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lagde en annen tråd men var så få som skrev der da jeg spurte om et spesifikt merke.

Men jeg lurer på hvem bilstol dere anbefaler etter egen erfaring for komfor og sikkerhet, komfor mener jeg at barnet sitter godt uten at haka er helt inn mot brystet. At ligge stillingen på bilstolen er bra.

Hvilken bilstol som passer best er helt avhengig av hvilken bil du har og hvordan barnet ditt sin kropp passer inn i den eller de bilstolene som passer inn i bilen din. Ingen her er synske, så hvilken bilstol som passer til din bil når vi ikke vet hvem bilen din er er umulig å svare på. 

Noen her kan si deg at den stolen er best, du går og kjøper, den passer ikke i bilen din, eller den passer ikke til barnet ditt. Hva skal du da gjøre med den bilstolen noen her mener du bare må kjøpe? Forstår du? 

Anonymkode: 51d0b...e53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så du vil ikke anbefale denne bilstolen https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/maxi-cosi-pebble-360-inkl-base.html ? Med tanke på denne kan stilles på ryggen liggende

Jeg kjenner ikke til den, og vet ikke hvordan de har testet den med full liggestilling. Så jeg har ingen forutsetning for å ikke anbefale den. Full liggestilling kan uansett være fint å ha hvis man skal trille eller bære baby i bilstolen. Vet bare at generelt anbefales det at babybilstol har rundt 40-45 graders helning i bilen, og så skal helningen minske etter hvert som barnet blir større (det måles fra horisontal vinkel, så at helningen minsker vil si brattere rygg). Besafe go beyond har full liggestilling, og skal bevege seg til en oppreist posisjon om det blir kollisjon, men vet ikke om det gjelder stolen du har funnet? 

AnonymBruker
Skrevet

Bilstol må kjøpes etter hvilken bil du har.. 

Du bør reise å prøve stoler, måle helning så du ser at det blir riktig. 

Anonymkode: 9b651...c60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bilstol må kjøpes etter hvilken bil du har.. 

Du bør reise å prøve stoler, måle helning så du ser at det blir riktig. 

Ja heldigvis har ofte butikker eller merker kart over bil merker og modell så du kan se hvem som passer.

Men ja lurt å dra å prøve som du sier uansett

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja heldigvis har ofte butikker eller merker kart over bil merker og modell så du kan se hvem som passer.

Men ja lurt å dra å prøve som du sier uansett

Hvis du mener den oversikten som bilstolprodusentene har så er ikke det oversikt over hvilke stoler som er målt til 45 grader, det er bare en oversikt over stoler som passer i setet og er godkjent for bruk på de forskjellige setene i bilen🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp nå for guds skyld en som har gjort det bra i tester også, det er ikke BARE plassering i bilen man må ta hensyn til. Stor forskjell på kvalitet og sikkerhet blant de ulike bilstolene, også fra samme produsent.

Anonymkode: 0306e...90e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle bilstoler som kan slides til liggestilling skal ikke være i liggestilling når de sitter i bilen. Det er mer for hvis du f.eks bruker bilstolen på vognunderstellet ditt på kjøpesenteret at babyen kan ligge i setet. Cybex Cloud T har det samme, og Cybex Cloud G har en ergonomisk liggeposisjon. Når babyen sitter i bilen, skal bilstolen ha 40-45 grader helning uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Besafe go beyond er så vidt meg bekjent den eneste bilstolen man kan ha liggestilling under kjøring. Den retter seg automatisk opp ved kræsj. Noe dyr i innkjøp, men basen kan brukes på den neste stolen også.

Anonymkode: 5d266...845

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den du får 45 graders helling i bilen din med. 

Anonymkode: cd530...62e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du mener den oversikten som bilstolprodusentene har så er ikke det oversikt over hvilke stoler som er målt til 45 grader, det er bare en oversikt over stoler som passer i setet og er godkjent for bruk på de forskjellige setene i bilen🙂 

Aha okei, det gir mening!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle bilstoler som kan slides til liggestilling skal ikke være i liggestilling når de sitter i bilen. Det er mer for hvis du f.eks bruker bilstolen på vognunderstellet ditt på kjøpesenteret at babyen kan ligge i setet. Cybex Cloud T har det samme, og Cybex Cloud G har en ergonomisk liggeposisjon. Når babyen sitter i bilen, skal bilstolen ha 40-45 grader helning uansett. 

Ja det er jeg klar over.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjøp nå for guds skyld en som har gjort det bra i tester også, det er ikke BARE plassering i bilen man må ta hensyn til. Stor forskjell på kvalitet og sikkerhet blant de ulike bilstolene, også fra samme produsent.

Anonymkode: 0306e...90e

Bortkastet bilstol og falsk sikkerhet dersom hun kjøper en bilstol, uansett merke eller test, dersom stolen ikke passer til bilen. 

Du fleste om ikke alle barn som skades eller dør i bilulykker skades og dør fordi bilsetet ikke er korrekt montert.  Forbaskedes unødvendige skader og dødsfall! 

Anonymkode: 51d0b...e53

Skrevet

Ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...